Äggstimulering som ej gett resultat!
Är 40 år. Har genomgått 2 korta äggstimuleringar nyligen,sista besök hos min gyn igår.
IVF Kliniken har låtit gyn sköta denna biten.
Tyvärr har det ej gått bra,första stimuleringen i augusti,tabletter under några dagar för att framkalla en mens. Efter det tog jag gonal 225 enheter och menopur 115 enheter under 6 dagar. På återbesök hade jag 2 äggblåsor och på vänster sida hade han svårt att hitta någon,jag har även ett myom där. Gyn tyckte vi skulle avbryta då äggstockarna ej svarade och verkade trötta. Jag ville naturligtvis göra en ny äggstimulering. IVF kliniken har ej varit mycket inblandade i detta vilket jag hade velat. Litar ej på gyn riktigt,undersökningen och allt går för snabbt,det känns som han är osäker ibland om det är en äggblåsa eller ett blodkärl.
Under 7 dagar tog jag gonal 350,men glömde och tog 300 enheter sista dagen,tog detta i kombo med menopur 200 enheter. Dock hade gyn glömt att säga att jag måste ta på dag 5 en spruta för att inte ägglossningen ska inträffa detta besked fick jag ifrån IVF kliniken. Under mitt första äggstimuleringsförsök hade jag inte tagit dessa sprutor alls. Vid återbesök hos gyn hade jag nu en äggblåsa på vänster och 2 på höger,varit olika svar varje gång vilket gör mig osäker,de hade inte blivit så stora. Då jag nämde att IVF hade ringt om sprutorna så så han att han inget visste om det och egentligen var det inte nödvändigt att ta dessa. Jag fick ytterligare 3 dagar att ta sprutorna + den sprutan som stoppar ägglosningen. Återbesök igår,han tittade snabbt och slarvigt uppfattade vi båda det. Nu hade jag 2 äggblåsor,men de hade ej växt tillräckligt en var 8 och en 11 milimeter. Efter en snabb titt fick jag klä på mig och han sa att de är för små och för få för att plocka ut något ägg. Han tyckte nu att vi avbryter detta och han skulle ringa kliniken och ge besked om detta. Jag är i chock och vet ej vad jag ska göra,inget riktigt svar på någonting och även så är allt slarvigt utfört av gyn. När vi kom på besök en gång så hade han glömt boka in oss,mötet känns stressat och allt går snabbt max 5- 10 min. Har man endast 1 ägg i varje äggblåsa,så har jag uppfattat det av honom? Dels frågade jag om äggdonation vilket tydligen inte skulle funka att göra här i Sverige? Jag frågade om mensen,ja den komner du få men någon ägglossning trodde han inte. Har alltid haft det innan,hur kan han vara säker på detta. Kände mig faktiskt mycket illa behandlad och iväg körd som att dessa besked var inget. Har ringt IVF Kliniken för att få reda på vad för info han gett dem och om hoppet är helt ute nu,kommer säga till dem som vi har känt under våra möten med gyn,det har ej känns bra. Vad kan vi göra,allt är hopplöst och sjukskrev mig ifrån jobbet idag. Mår så fruktansvärt dåligt!