• Lisen93

Barnvagnspromenad & frisk luft

Som rubriken lyder...

Är fruktansvärt dålig på att ta mig ut på promenad, har dåligt samvete för det men det blir bara inte av.

Var ute flera gånger i veckan när det var bra väder men nu när det regnar och blåser så vill jag inte ut. Sen behöver jag gå en bra bit på en smal, krokig 70-väg där folk kör rally i kurvorna innan jag kommer in på en mindre väg utan trafik, går på helspänn varje gång så blir ingen avkopplande promenad direkt..

Har ibland även åkt iväg till andra ställen och gått en sväng, men med detta vädret på sista tiden så blir det inte många promenader..

Plutten tycker det är OK att ligga i vagnen, inte favoritplats men tajmar jag in det med sovstund brukar det gå bra. Dock så sover han inte länge i vagnen då promenaden tar 30 minuter och brukar ta 15 för att somna. Sen när vi väl är hemma igen så önskar jag att han kunde sova vidare ute en stund, men icke. Så fort vagnen somnar eller han känner att underlaget ändras så vaknar han & vill INTE ligga kvar i vagnen..

Hur gör ni?

Sen på tråden med barnvagn, när började ni med sittdelen? Bebis är 4 månader.

Svar på tråden Barnvagnspromenad & frisk luft