Inlägg från: Deluxeee |Visa alla inlägg
  • Deluxeee

Ocaccinerat barn

Hej!

Min dotter är 2,5 månad nu och har inte (obviously) fått sin 3-månadersspruta än.

Min vän har ett dagisbarn på 3år som av en anledning inte har vaccinerats.

Där hemma så finns även en 9 och 11-åring.

Hon beskriver själv att hennes yngsta ofta är sjuk.

Hon vill så gärna att vi ses med barnen, men jag vet inte om jag törs riskera att min dotter blir smittad av något virus etc.

Ska jag vänta tills min bebis fått vaccin, eller är jag överdramatisk?

Hur hade ni gjort? Och hur resonerar ni?

• Svar på tråden Ocaccinerat barn
  • Deluxeee
    Limajo skrev 2019-11-09 10:53:35 följande:

Ammar du?

Jajamen! Jag helammar.

Tror inte heller att det är så farligt. Men man kan inte låta bli att påverkas av alla dessa risker som propageras överallt. Vet ju med mig att just dagisbarn kommer med andra sjukdomar än bara RS-virus.
  • Deluxeee
    Limajo skrev 2019-11-09 12:40:54 följande:

Då är ju ditt barn till stor del skyddad av dig. Rör sig familjen i kretsar där man i större utsträckning än normalt inte vaccinerar sina barn? Om inte så finns ju även en gruppimmunitet som gör att just de virus man vaccinerar för inte får fäste.

Vi har inga fler barn, och har inte umgåtts med andra barn hittills heller. Tänkte också den tanken, att det hade sett annorlunda ut om hon haft syskon som tagit med sig lite bakterier som hon kunde vant sig vid.

Får väl bara säga som det är att jag är orolig och ser helst inte att hennes 3-åring ?gosar?. Vill helst undvika vanliga förkylningar också tills hon blir lite äldre om det går.
Svar på tråden Ocaccinerat barn