Inlägg från: Anonym (Barbrastrei) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barbrastrei)

BIM December 2019

Jag är ny här på familjeliv och är gärna med i tråden! Blir mitt första försök för första gången, så jag är en riktigt rookie!

Slutade med preventivmedel (spiral) i oktober, mao väldigt tidigt i processen. Har tidigare loggat min mens och haft rätt så regelbunden cykel. Dock besvärats med cystor..Inte provat några ägglossningstest än. BIM runt den 6/12. Har hemma ett tidigt test från rfsu, man försöker hålla sig några dagar till men det är så svårt!

• Anonym (Barbrastrei)
    boshab skrev 2019-11-30 07:57:56 följande:

Välkommen hit! Kan vara skönt att skriva av sig om vissa saker här på FL. :)

Förstår känslan av att hålla sig från att testa. Har BIM liknande som dig, 5/12, och tänkt testa på måndag. Men får se om jag testar imorn istället... Beror på vad tempen imorn och på måndag är. Har den sjunkit avsevärt ska jag försöka hålla mig helt :)

Tack! Ja verkligen :) du får berätta hur det går, vilket test kör du med? Hur funkar det med att mäta tempen ? Har förstått att det kan se olika ut relaterat till äl och graviditet, är inte så insatt i det än..
  • Anonym (Barbrastrei)
    boshab skrev 2019-12-01 08:48:46 följande:

Grattis Smuffsan och Mamma2014!!

Är på ÄL+12 och tog ett CB Early som är negativt. Får vänta till BIM om jag ska testa något mer... Fyra dagar bort. Tappat hoppet men får helt enkelt vänta och se :)

Vänta in några dagar till, håller tummarna för dig! Jag tog också ett imorse, kunde inte låta bli att prova. Negativt såklart, Väntar in bim och ser därefter..

Och grattis Smuffsan & Mamma2014 !!

1/12 - Pewc, Snarttrettiochtrevar89, Ginevi14

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, En sladdis?, Barbrastrei

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315,

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn

28/12 - Supertrio, larssonc

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595

Plussat:

FruA2019

Mamma2014
  • Anonym (Barbrastrei)

1/12 - Ginevi14 

2/12 - Nixtie 

3/12 pusselmamma 

4/12 - Linnmal, Emmiealina 

5/12 - boshab 

6/12 - EllaLo, En sladdis? , Barbrastrei

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles 

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0 

11/12 - MW90 

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12 

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina 

16/12 - solkakan 

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017 

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86 

22/12 - MissJibs, Luthiens 

23/12 - patzy90, myownworstenemy, 

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym 

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89 

28/12 - Supertrio, larssonc 

29/12 - Link92 

30/12 - PelloBello 

31/12 - Em595, Pewc 

Plussat: 

Linnmal 

Emmiealina 

Hoppas på sladdis 

FruA2019 

Mamma2014 

Smuffsan 

Bobbycar92

Lägger in mig igen!

Bim typ imorgon ? Appar visar nu olika när nästa mens ska komma.. brukar vanligtvis ha mensvärk innan den kommer men inget än. Tog ett tidigt test i söndags som var negativt såklart. Men bröstvårtorna har idag ömmat/kliat.. känns som om man börjar leta efter symtom haha! Tänker vänta in lör/sön innan jag tar ett test.

Och grattis alla som plussat!!:)

• Anonym (Barbrastrei)
    Hoppas96 skrev 2019-12-08 18:32:54 följande:

Bim+1 idag, ingen mens ännu. Haft ont i brösten i några dagar men inget mer. Får suupersvagt på tidiga tester och neg på digitalt. Känns som jag bara inbillar mig strecken. Jobbig väntan :(

Är i samma sits! Drog ut spiral i oktober så har haft mens 1 gång och loggat mina cyklar. Om jag utgår från appar är jag nu bim+2 men testet visade negativt. Första gången jag försöker nu så är tyvärr inte bra på att läsa av stickor.. vet själv inte om bim datum stämmer. Så även här en jobbig väntan :/
  • Anonym (Barbrastrei)
    Anonym ((tigu)) skrev 2019-12-08 19:49:34 följande:

Jag är i precis samma sits som dig! Tog också ut min spiral i oktober och haft en mens, trodde jag hade BIM igår men tror att jag kanske har räknat fel och har BIM på måndag eller tisdag, tog ett vanligt test från testlagret igår morse som visade negativt.. har haft mensvärk i 5 dagar nu och jag har aldrig mensvärk förutom dagen innan eller samma dag men ingen mens än..

Vill ju så gärna plussa men tror inte jag kommer göra det förens om ett tag framöver eftersom jag precis slutade med spiralen och kroppen behöver väl vänja sig.. Känns även som att många runt omkring mig nu som lagt ut på sociala medier att dem är gravida, blir så glad för deras skull samtidigt som jag önskar att det var jag.. <3 

Mina cyklar har varit regelbundna även med spiral, tror jag prickade in ägglossning sist då jag hade flytningar och det stämde i appen.. men fortfarande tidigt som du säger kan säkert ta tid.. har haft en dag ömma bröstvårtor och illamående korta stunder vissa dagar. Väntar in några dagar sen provar jag med ett digitalt test. Blir det mens så planerar jag att följa min temp och prova ägglossningstest. Gäller att ha hoppet uppe och inte ge upp. Detta är första gången jag försöker, har inbillat mig symtom och tom. drömt om pluss,det tar verkligen på ens psyke! Håller tummarna för oss båda! :)
  • Anonym (Barbrastrei)
    Anonym (Evc) skrev 2019-12-09 22:51:50 följande:

Hej! Har följt tråden men inte givit mig till känna tidigare. Vet inte egentligen när bim mer än att det borde vara någon gång häromkring.

Har ni lust att skriva om ni ser något här? Jag tycker mig se ett svagt streck men vet inte om det är hjärnspöken...?

Jag tycker se två streck! Vänta någon dag och testa igen, eller prova med clear blue digital :) säg till hur det går, håller tummarna för dig!
  • Anonym (Barbrastrei)

Och där kom mensen med flera dagar försening! Grattis alla som hittills plussat, och lycka till ni andra hoppas det går bra för er :) Nu ska jag grotta in mig i allt som har med ägglossning och temp att göra. Tips på bra termometer?

Svar på tråden BIM December 2019