• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • boshab
    Anonym (Barbrastrei) skrev 2019-11-29 22:24:08 följande:

Jag är ny här på familjeliv och är gärna med i tråden! Blir mitt första försök för första gången, så jag är en riktigt rookie!

Slutade med preventivmedel (spiral) i oktober, mao väldigt tidigt i processen. Har tidigare loggat min mens och haft rätt så regelbunden cykel. Dock besvärats med cystor..Inte provat några ägglossningstest än. BIM runt den 6/12. Har hemma ett tidigt test från rfsu, man försöker hålla sig några dagar till men det är så svårt!

Välkommen hit! Kan vara skönt att skriva av sig om vissa saker här på FL. :)

Förstår känslan av att hålla sig från att testa. Har BIM liknande som dig, 5/12, och tänkt testa på måndag. Men får se om jag testar imorn istället... Beror på vad tempen imorn och på måndag är. Har den sjunkit avsevärt ska jag försöka hålla mig helt :)
  • boshab
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-11-30 07:08:41 följande:

Idag kom mensen. Lite förvånad med tanke på hur jag har mått den senaste veckan. Det får bli en tankeställare kring stress och välmående. Jag håller alla tummar jag har för er andra!

Tråkigt. Men som sagt, upp på hästen igen och lycka till :)
  • EllaLo
    Fråntretillfyra skrev 2019-11-29 20:24:28 följande:

Vad tror ni, inte riktigt positivt ännu va på ägglossningstesten?

Inte riktigt, men snart ser det ut att kunna stegra! Hmm känns dock som kontrollsträcket är väldigt ljust också? Kanske beror på märket :)?
  • Anonym (Barbrastrei)
    boshab skrev 2019-11-30 07:57:56 följande:

Välkommen hit! Kan vara skönt att skriva av sig om vissa saker här på FL. :)

Förstår känslan av att hålla sig från att testa. Har BIM liknande som dig, 5/12, och tänkt testa på måndag. Men får se om jag testar imorn istället... Beror på vad tempen imorn och på måndag är. Har den sjunkit avsevärt ska jag försöka hålla mig helt :)

Tack! Ja verkligen :) du får berätta hur det går, vilket test kör du med? Hur funkar det med att mäta tempen ? Har förstått att det kan se olika ut relaterat till äl och graviditet, är inte så insatt i det än..
  • Emmiealina

Tror det blev plus för mig idag! Äl+10 och extra känsligt test! Har flera tidiga missfall bakom mig så har svårt att bli riktigt glad innan det blir ett starkt plus. Ska självklart testa varje dag nu för att se att hcg ökar som det ska. Tar progesteronkräm varje morgon och kväll, någon som har erfarenhet av det? Hoppas det ska hjälpa mot eventuellt tidigt missfall.

Vet att upplösningen blir dålig vid uppladdning men någon kanske kan skymta ett litet sträck. Mer rosa i verkligheten :)

• EllaLo
    Emmiealina skrev 2019-11-30 10:08:13 följande:

Tror det blev plus för mig idag! Äl+10 och extra känsligt test! Har flera tidiga missfall bakom mig så har svårt att bli riktigt glad innan det blir ett starkt plus. Ska självklart testa varje dag nu för att se att hcg ökar som det ska. Tar progesteronkräm varje morgon och kväll, någon som har erfarenhet av det? Hoppas det ska hjälpa mot eventuellt tidigt missfall.

Vet att upplösningen blir dålig vid uppladdning men någon kanske kan skymta ett litet sträck. Mer rosa i verkligheten :)

Jag kan skymta en skugga! Hoppas det blir starkare för dig. :)

Angående progesteronkräm så har jag det hemma, men har inte börjat använda det. Men som du säger har jag också läst att det ska minska risken för missfall. Vet att vissa får typ progesteronsuppar att använda fram till v 12. Vet en youtube video med en tjej som pratar med progesteronkräm, pmar dig länk :)!
  • Em595

Hoppar också på här då mensen kom idag som beräknat :/

BIM 31/12

• Em595

1/12 - Pewc, Snarttrettiochtrevar89

2/12 - Nixtie

3/12 bobbycar92, pusselmamma

4/12 - Linnmal, Emmiealina

5/12 - boshab

6/12 - EllaLo, Mamma2014, En sladdis?

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles

9/12- Asplövet18, S9191

11/12 - Smuffsan, MW90

12/12 - Mirum, FELT

13/12 - Tjoppa12

14/12 - Loppan883

16/12 - solkakan

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017

20/12 - Mevi1315,

22/12 - MissJibs, Luthiens

23/12 - patzy90, myownworstenemy,

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym

27/12 Fantasifulltnamn

28/12 - Supertrio

29/12 - Link92

30/12 - PelloBello

31/12 - Em595

Plussat:

FruA2019

Hoppas på sladdis

• boshab
    Anonym (Barbrastrei) skrev 2019-11-30 09:50:48 följande:

Tack! Ja verkligen :) du får berätta hur det går, vilket test kör du med? Hur funkar det med att mäta tempen ? Har förstått att det kan se olika ut relaterat till äl och graviditet, är inte så insatt i det än..

Tänker köra med ett CB Early :) Kör med Natural cycles. Man har en "snittlinje" med medeltemp, innan ägglossning är tempen lägre, sedan ökar den efter ägglossningen så att den är över medeltemp och håller sig fortsatt hög. Blir man gravid fortsätter den vara hög, annars dippar tempen och mensen kommer och så börjar det om.

Tycker det är ganska skönt att mäta basaltemperaturen varje morgon men för vissa som lever väldigt oregelbundet med sömn och dylikt kan det vara lite jobbigt att få det tillförlitligt :)
Svar på tråden BIM December 2019