• Anna60

Mitt barn skriker 5-6h dag och natt

Hur gammal är babyn?

• Anna60
    JimmyS29 skrev 2019-11-14 13:59:57 följande:
    11 månader men 1år om 15 dagar.
    Min personliga erfarenhet är att barn i den åldern är väldigt nöjda mer eller mindre. Så jag tror att du bör göra upp ett dygnsschema på sömn, mat, lek, utevistelse etc. Men.... "ersättning"? Menar du ersättning istället för amning? Det är väl inte speciellt optimalt? Det ger väl inte så mycket näring i den åldern? Då är det mer passande med havregrynsgrött och/eller välling.

Pratat med BVC? 
  • Anna60
    JimmyS29 skrev 2019-11-14 14:29:19 följande:
    Självklart han äter vanlig mat som vi tillagar speciellt för honom på dagarna och kvällarna äter han gröt men välling total vägrar han att äta. Ersättning får han på natten helt enkelt.. Vi ska nu börja lägga om kosten lite i samråd med bvc. Men tänkte om någon har varit med om någon liknande situation.
    Havregrynsgrött och välling är nästan samma sak. Att ge båda känns ju lite överkurs om han nu vägrar välling. Har ni kollat laktosintolerans och andra allergier? Det kan vara ont i magen och då måste ju det utredas. Har barnet luft i magen (pruttar mycket)?

Jag hade gjort en rejäl utredning på barnet. En nästan ett-åring skriker inte på det viset om det inte är något riktigt fel. Det handlar inte om vanlig missnöjdhet. 
Svar på tråden Mitt barn skriker 5-6h dag och natt