Elin P skrev 2019-11-15 12:23:13 följande:
Har egentligen inga lösningar att komma med men min äldsta var också så missnöjd och skrikig som liten. Lite så som du beskriver. Vi utredde alla möjliga allergier utan att komma fram till något. Senare visade det sig att han har en mild form av autism så han blir väldigt lätt överstimulerad, tål inte så mycket intryck utan att det blir för mycket. Han mår/mådde egentligen bäst om man var hemma och inte gjorde så mycket nytt, och inte hade så mycket kontakt med folk han inte kände. Tog det lugnt helt enkelt. Han mår riktigt dåligt av att vara ute bland folk om det är mycket ljud och rörelse. Jag vet inte alls om det här stämmer på ditt barn men i vårt fall blev det i efterhand en förklaring till att han skrek så mycket när han var liten.
Tack för ett bra svar men för oss är det nästan tvärtom att han blir understimulerad nästan känns det som. Han Kanske är bara väldigt envis av sig! ???? har iallafall börjat med helt utan mjölkprotein för att utesluta allergi mot mjölk när jag också är känslig mot laktos dock men vi ska testa lite nu. Lär visa sig med tiden om det är något annat eller om han bara är väldigt grinig ????