• nagjgk67

Glapp till sängen med Bedside Crib

Vi köpte en Bedside Crib och trodde att den skulle vara väldigt användbar. Problemet är att vår säng går ända ner till golvet. Hjulen på Bedside Crib måste gå under sängen för att det inte ska glappa, men det finns inget utrymme under vår säng där hjulen kan gå in.

Nu blir det ett farligt glapp, som bilden ovan visar. I värsta fall kan vi inte använda vår Bedside Crib.

Jag tycker att de borde informerat om att 
    Bedside Crib inte kan användas för sängar som går ner ända till golvet. Är det någon som råkat ut för samma problem eller har en lösning?

• Svar på tråden Glapp till sängen med Bedside Crib
  • Anonym (Jadu)

Tryck ner massa filtar emellan så det inte är nått glapp kvar. Har en spjälsäng utan sida mot min säng och jag har stoppat en madrass under och lagt en filt i hålet.

• syntharen

Det blev ett glapp mellan vår säng och den bedside crib vi köpte. Vi kilade fast criben mellan vår säng och en vägg (kunde inte heller använda spännbanden som följde med) och sedan tryckte jag ner kuddar och handdukar mellan glappet. Det funkar fint för oss.

• nagjgk67

Kunde ni använda den skjutbara spjäl-väggen då? Jag menar att skjuta ner den för att ge möjlighet att vara nära barnet direkt ifrån sängen och skjuta upp den för att skydda barnet när det ska sova?

• syntharen
    nagjgk67 skrev 2019-11-15 12:31:27 följande:

Kunde ni använda den skjutbara spjäl-väggen då? Jag menar att skjuta ner den för att ge möjlighet att vara nära barnet direkt ifrån sängen och skjuta upp den för att skydda barnet när det ska sova?

Nä den har jag aldrig använt faktiskt. Jag la för en stor stabil kudde som hon inte kunde ta sig förbi. Innan hon kunde krypa så kunde hon inte rulla så då tyckte jag det var lugnt att hon låg där utan nåt skydd. Nu är hon snart 10 mån och har sedan 2 mån tillbaka endast velat ligga alldeles bredvid mig men vi har kvar cribben för den hindrar mig från att trilla ur sängen när dottern sparkas och har sig bredvid mig
Svar på tråden Glapp till sängen med Bedside Crib