Ultraljud till veckan - spänd över vilket kön tredje barnet har
Väntar mitt tredje barn, min sambos första o därmed vårt första gemensamma.
Jag har två pojkar sedan innan födda 2010 och 2012.
På torsdag ska vi på ultraljudet där vi förhoppningsvis får se könet på bebisen.
Sååå nervös! Vi både hoppas på tjej, även om vi kommer älska barnet lika mycket oavsett om det är en tjej eller kille. Vet att min sambo såklart kommer bli superglad även om det är en pojke, eftersom en del av han ser de där gemensamma intresset för tex sport osv om det blir en son, precis som jag ser det där gulliga med att köpa rosa kläder, fläta håret o få göra lite mer flickiga saker tillsammans. Men oavsett vad det blir, då kommer barnet givetvis bli lika mkt älskad ändå. Det enda som är viktigt i slutändan är ju att bebisen mår bra o är friskt!
Ni som har barn av olika kön, mådde ni olika under graviditeterna?
Jag mådde väldigt samma med mina söner. Fick dock foglossning lite tidigare andra gången o blev sjukskriven halva graviditeten. Kände sparkarna tidigare också. Annars var det nog völsigt samma. Illamående på morgonen o väldigt trött första 12 veckorna cirka. Sen bra bortsett från foglossningen. Inga andra bekymmer liksom.
Nu denna gång, så mådde jag mycket mer illa, och mådde riktigt riktigt skit mellan v 7-9. Sen kunde ja va fri från illamående i kanske en vecka, för att sen komma tillbaka. Ibland bara morgon, ibland bara kväll, ibland hela tiden.. Sen borta i en vecka. O sen tillbaka haha.
Är nu i v 19 idag, o illamåendet kom väl tillbaka förn1-2 veckor sen igen efter 1-2v frånvaro. Oftast dock kvällstid, men ibland även på förmiddagen. Såå trött på det haha.
Första 3-3,5 månaderna led jag även av förstoppning. Det var fruktansvärt jobbigt. Mådde så illa, jätteont i magen av att inte kunna få ut skiten trots att jag var konstant nödig.
Stackars min sambo som fick utstå mina gaser kvällstid. =D
Det försvann sen tack o lov, men detta hade jag inte problem med tidigare heller under mina tidigare graviditeter. Var endast hård i magen med första barnet precis i slutet.
Denna gång så känner jag inte sparkar o fladder tidigit. Jag tror mig ha känt någon gång, men väldigt osäker. Är som sagt i v 19 nu. Vet inte om det är en mindre livlig bebis eller om moderkakan kanske ligger i framkant, men den är å andra sidan inte så stor än så den rimligen dämpar sa min barnmorska, utan ibland känner man bara senare. Inget konstigt alls.
Ska bli spännande att se om det är en tjej där inne denna gång, eller om det helt enkelt beror på att det är olika pappor. Sånt kan ju också spela in. Att man mår olika.
Vad har ni för erfarenheter? Både av olika kön under graviditeter samt olika pappor? Vad var samma / annorlunda?