En förvirrad man som behöver hjälp!!
Jag träffade en fantastisk kvinna för drygt ett år sedan där båda två fattade tycke om varandra (jag är runt 30 och hon 25). Vi har under denna tiden umgåtts frekvent och allt har egentligen varit en dans på rosor. I somras blev vi ?offentliga? där vi blev ihop och sade dom tre magiska orden och allting kändes och känns även idag äkta.
Vi hade även i somras en diskussion där hon tyckte att jag behöver visa ett mer genuint intresse för att exempelvis knyta band med hennes vänner, syskon etc. Att hon har det behovet att även kunna umgås i grupp och inte bara jag och hon hela tiden, vilket jag köpte såklart.
Så vi började lite smått. Jag fick träffa hennes familj och vänner, hon fick även träffa min sida. Kort och gott blev det en förbättring. Vi började även i September månad prata om att bli sambos, för att vi bor på olika orter (skiljer 20km) men träffades ändå ganska ofta. Vi kände oss mogna för det då båda har stabila jobb, ser framtiden på samma sätt, är båda sportiga och älskar varandra. Dock var vi båda tydliga med att vi inte bara ska ta första bästa lägenheten ?bara för att? utan att vi ska ta någonting som vi ska trivas med. Hon var ganska drivande i detta.
I veckan fick jag napp. Jag ringer min flickvän och frågar vad hon tänker, varav jag får svar att hon är osäker på vad hon vill. Kort och gott hade hon tänkt senaste veckan och tyckte inte att det blivit någonting bättre med det ?problemet? vi hade i somras (vilket jag inte tycker är något problem) och att hon ville göra slut!?
Jag bestämde mig att åka till henne dagen efter (igår) och så fort jag klev innanför dörren började vi bara gråta och krama om varandra. Säga alla dom är fraserna som ?Jag älskar dig så mycket? ?du är den bästa killen man kan ha?. Men att vi just nu inte kan vara tillsammans pga att hon inte tycker att våra livspussel inte går ihop där hon känner att jag inte vill hitta på andra saker utanför hemmet, som exempelvis åka bort någonstans emellanåt och träffa andra människor såsom hennes vänner och deras killar, vilket jag höll med om för vem vill bara sitta hemma och kolla på film när man umgås? Hon vill få känslan av att jag verkligen vill dom här grejerna för att ta mig tillbaka. Hon älskar mig fortfarande jättemycket och känner stark attraktion till mig och vi avslutade med lite sex. Sen bestämde vi oss för att inte bryta kontakten helt men att vi inte ska umgås och höras hela tiden.
Jag är så jävla förvirrad? Jag frågade om det var någon annan anledning än detta som gör att hon vill göra slut och det var det inte. Jag förstår ingenting, jag är ledsen och tom. Om man älskar varandra så mycket så löser sig sådana här saker med kommunikation. Några smarta människor här som kan hjälpa mig?