Tjock och plussat
Hej!
Precis plussat och är tjock...väger 106 kg till mina 168 cm.
Sista barnet vart jag gravid när jag vägde 102 kg och fick då mild havandeskapsförgiftning.
Har ni några råd? Vad ska jag tänka på ?
Tack!
Hej!
Precis plussat och är tjock...väger 106 kg till mina 168 cm.
Sista barnet vart jag gravid när jag vägde 102 kg och fick då mild havandeskapsförgiftning.
Har ni några råd? Vad ska jag tänka på ?
Tack!
Äta mycket protein, frukt å grönt :) å ät inte bara för att du ät sugen :) tänk alltid på barnet
Äta mycket protein, frukt å grönt :) å ät inte bara för att du ät sugen :) tänk alltid på barnet
Låter ungefär som jag! Gick bra för mig. Jag höll i princip min vikt, jag gick upp 3kg. Fick graviditetsdiabetes men alla mina värden var alltid bra, kanske till och med rätt lågs, så jag är osäker på att jag ens hade det (åkte dit på glukosbelastningen då mitt fastevärde var 0,1 för högt, men sockret efter glukosbelastningen låg bara på typ 6,5 och sen hade jag normala värden resten av grav och även nu efter). :) Tänk på vad du äter bara och promenad 30 minuter per dag brukar rekommenderas bara. :)
Låter ungefär som jag! Gick bra för mig. Jag höll i princip min vikt, jag gick upp 3kg. Fick graviditetsdiabetes men alla mina värden var alltid bra, kanske till och med rätt lågs, så jag är osäker på att jag ens hade det (åkte dit på glukosbelastningen då mitt fastevärde var 0,1 för högt, men sockret efter glukosbelastningen låg bara på typ 6,5 och sen hade jag normala värden resten av grav och även nu efter). :) Tänk på vad du äter bara och promenad 30 minuter per dag brukar rekommenderas bara. :)
Skit i negativa idioter :) men som jag sa mycket protein åt nästan igen alls i början å när jag väl kunde för att jag inte va illamående längre så sköt energin i höjden :) och tänk på att "det är Hur man känner sig inte Hur man ser ut"
Skit i negativa idioter :) men som jag sa mycket protein åt nästan igen alls i början å när jag väl kunde för att jag inte va illamående längre så sköt energin i höjden :) och tänk på att "det är Hur man känner sig inte Hur man ser ut"
Tänk inte på övervikten iallafall. Vissa på MVC kan vara så himla dömande, typ en läkare sa till mig att; "stora människor får stora barn". Jag blev lite full i skratt, ungen vägde 3 kilo bara. Men han sa också att det är vanligt att överviktiga (alltså som du och jag, inte folk som typ har 5-10kg i övervikt bara) inte går upp så mycket eftersom barnet har så mycket att ta av redan. Det var nog därför som jag knappt gick upp, fastän jag inte tänkte så mycket på vad jag åt och definitivt var hungrig 24/7.
Du kanske blir erbjuden dietisthjälp som mest, men du kan alltid tacka nej. Jag tvingade mig till två sådana besök och det kändes mest onödigt. :)
Har hört att förlossningen ofta är mer utdragen o smärtsam ju större man är :(
Har hört att förlossningen ofta är mer utdragen o smärtsam ju större man är :(
Jag är 169 cm lång och vägde för ett år sedan 109 kg!
Jag blev inte gravid innan jag lyckades gå ner lite och nu är jag i v. 37 och väger "bara" 105 kg. Är dessutom inte en ungdom längre, men har försökt äta mindre socker och röra på mig så gott jag kunnat!
Lycka till!! :)
Jag är 169 cm lång och vägde för ett år sedan 109 kg!
Jag blev inte gravid innan jag lyckades gå ner lite och nu är jag i v. 37 och väger "bara" 105 kg. Är dessutom inte en ungdom längre, men har försökt äta mindre socker och röra på mig så gott jag kunnat!
Lycka till!! :)
Grattis och detsamma!
Hur har du blivit bemött av vården?
Tack! :)
Denna gång har det gått riktigt bra, det började jobba en ny tjej på MVC och hon är betydligt bättre än hon jag hade senast. Denna gång var det ingen som tvingade mig att ta sockerbelastningen tex. Eftersom mitt blodsocker alltid varit bra. Det enda hon anmärkte på var att jag borde ta bort mina ringar när fingrarna började svälla, men jag tar inte bort dem :) Alla mina värden har dessutom varit fina nu, blodtrycket tom lägre än då jag väntade tidigare barn, även om jag då vägde mindre!
Jag tror vad som räddat mig denna gång varit pilates, yoga och vattengympan, och ev att har har fullt upp med små barn hemma så man tvingas hålla igång :)
Hur tycker du att vården har bemött dig?