• Sockertoppenn

Hjälp?

Hej!

Är gravid i vecka 5+2 men känner inte alls mig gravid längre.. har innan känt att brösten ömmar/ tydliga ådror, kissar ofta och mycket, trött och matt i kroppen varit hungrig ofta molvärk från och till i magen känner en del än men inte lika mycket som innan och har sedan två dagar tillbaka fått så galet ont i ryggen så kan knappt röra mig.. vad är de som händer?

Känner mig så orolig kan inte slappna av man vet ju egentligen inte alls hur det står till där inne om allt är som det ska?

Någon mer ?

• Svar på tråden Hjälp?
  • Vevoz

Antagligen är det en spökvecka. Önskar jag fick någon sån, är i vecka 29 o det börjar bli jobbigt med dagligt illamående :(

Du kan ringa BM i veckan o be om UL om du tror det behövs

• Ebo88
    Sockertoppenn skrev 2020-01-04 16:04:06 följande:

Men dem gör vell inte ultraljud såhär tidigt?

Tycker det är jobbigt såhär..

Dom kan göra vaginalt ultraljud men chansen att se ett tickande hjärta i v.5+2 är liten.

Jag gjorde vul i v.6+1 (medicinsk anledning) och såg ett tickande hjärta.

Symptom kan komma och gå utan att det är något fel.

I 3 av 4 graviditeter har jag blött och 1 av graviditeterna blev ett ma i v.8+4.

Jag får rätt tydliga symptom runt BIM och sen försvinner symptomen men brukar komma tillbaka runt v.8.

Gången så jag fick ma så kände jag verkligen att något var del. De andra gångerna var jag orolig men det kändes annorlunda.

Du kan ju boka in ett vul runt v.8/9 men just nu kanske det är lite tidigt
  • Sockertoppenn

Tycker bara allting känns så annorlunda just idag och sen så galet ont i ryggen så jag knappt kan röra mig?

Men skönt ändå med era lugnande svar!

Svar på tråden Hjälp?