• Iindaa

Ger upp

Är det bara jag som känner för att ge upp?

Jag har tre barn 11år 2år och minstingen 3månader.

11åringen ammade jag tills hon var 6mån

2åringen tills hon blev 4 mån sen gick det inte längre tyvärr.

Båda tog napp och följde varandra ganska bra i utvecklingen

Men nummer 3 hon vägrar napp vilket gör mej till en levande napp, vilket medför att jag ej får sova och dessa tankar dyker upp..jag ger upp det får bli ersättning mot min vilja bara jag får sova. Jag har prövat massa olika nappar å inget hjälper och nu e det ännu värre än förr för nu är det som att hon känner på sej att jag håller på att somna för hon vaknar så fort jag nästan somnar.

Är det fler än jag där ute som har det så? Någon som har någon form av tips? Samsova går ej eftersom jag har min 2åring å liggamma gör jag men hjälper inte heller.

• Svar på tråden Ger upp
  • Selmans
    Iindaa skrev 2020-01-09 02:15:31 följande:

Är det bara jag som känner för att ge upp?

Jag har tre barn 11år 2år och minstingen 3månader.

11åringen ammade jag tills hon var 6mån

2åringen tills hon blev 4 mån sen gick det inte längre tyvärr.

Båda tog napp och följde varandra ganska bra i utvecklingen

Men nummer 3 hon vägrar napp vilket gör mej till en levande napp, vilket medför att jag ej får sova och dessa tankar dyker upp..jag ger upp det får bli ersättning mot min vilja bara jag får sova. Jag har prövat massa olika nappar å inget hjälper och nu e det ännu värre än förr för nu är det som att hon känner på sej att jag håller på att somna för hon vaknar så fort jag nästan somnar.

Är det fler än jag där ute som har det så? Någon som har någon form av tips? Samsova går ej eftersom jag har min 2åring å liggamma gör jag men hjälper inte heller.

Min 5-månaders med stort sugbehov tar inte heller napp, men däremot går mina lillfingrar alldeles utmärkt (tänker att de har rätt temperatur, luktar mamma och har bättre form än en napp eftersom man placerar det upp i gommen på barnet).

Testa att sätta in lillfingret, men undersidan av fingret mot gommen och nageln mot tungan.

Visst blir du fortfarande låst men armarna är ju mer flexibla än brösten och dessutom gör det ju ont att amma länge tycker jag.

Givetvis ska händerna vara helt rena!! Tvål direkt innan och handsprit med jämna mellanrum under dagen gäller här hemma.
  • Iindaa

Tack för tipset med lillfingret. Jag ska testa det inatt och se om det funkar.

• Selmans
    Iindaa skrev 2020-01-09 08:24:38 följande:

Tack för tipset med lillfingret. Jag ska testa det inatt och se om det funkar.

Hur gick det? Funkade det bättre?
  • Kaffetrollet

Min 3 månaders har också ett stort sugbehov och var inte jätteglad i sin napp, men har fått den att duga ibland. Jag samsover och liggammar tills hon somnar, sen smyger jag in nappen istället för bröstet och det fungerar ofta. Hon kan ibland vara nöjd med nappen, jag brukar stoppa in nappen och ?knacka? lite på nappen med fingret och sen stryka på kinden och smacka, då funkar det ibland!

Svar på tråden Ger upp