Inlägg från: möjligt |Visa alla inlägg
  • möjligt

Närhetstörstande bebis :)

Bara att stå ut tror jag. Vissa barn är så, det ger sig med tiden :)

• möjligt

Babysitter och någon magisk favoritleksak som endast tas fram vid ?viktiga? tillfällen räddade duscharna för mig.

Kan vara värt att testa

Sen får man ofta sjunga och vinka life medans man duschar men det kan man kanske leva med

• möjligt
    Kaffetrollet skrev 2020-01-22 16:40:20 följande:

Tack för alla svar! Ja, jag får acceptera att det är så just nu :) Förstår att det kommer bli lättare med tiden. Hon får träna sig att vara med pappa när jag duschar, eller kanske i babysittern.. det blir inga långa duschar kan jag ju säga ;) haha! Blev bara så ställd när ingen annan i min mammagrupp verkar ha det såhär.. 

De som har det så är ofta inte så aktiva med aktiviteter och :)
  • möjligt
    Kaffetrollet skrev 2020-01-24 13:35:23 följande:

Tack..  Det är tufft bara, när det höjs på ögonbrynen och knotas om att vi samsover.. jättejobbigt att höra antydningar på att jag utsätter mitt barn för ökad risk för plötslig spädbarnsdöd. eller att jag skämmer bort henne genom att ständigt ha henne på mig.

Vet inte om det är någon tröst men ett av mina första möten med BVC så sa sköterskan;

Vi måste officiellt avråda från samsovning .... , men alla vi som arbetar här har själv samsovit med våra barn.

Sen vet jag inte om du ammar men det är ju lite tveeggat för samsovningen höjer sannolikheten men amningen sänker den och det är lättare att hålla igång en fungerande helamning om man samsover
  • möjligt
    Poppy75 skrev 2020-01-24 21:24:21 följande:

Min Bvcsköterska konstaterade torrt att vi är ju däggdjur och att däggdjur vanligtvis sover med sina ungar.

Jo precis. Min BVC sköterska var väldigt öppen med att de måste ge rekommendationen även om de personligen inte tillämpade den.

Är ju egentligen otroligt konstigt att det förutsätts att man omedelbart ska sträva efter att barnet ligger i en helt egen säng.
Svar på tråden Närhetstörstande bebis :)