Inlägg från: Rebecca1987 |Visa alla inlägg
  • Rebecca1987

Amning och flaska

Jag har en dotter på snart 6 månader jag ammar heltid. Jag har börjat med gröt i början gick det bra men nu spottar hon ut det. Jag har försökt med mat som motsats i olika smaker men allt åker ut. Provar varje gång vi äter men hon spottar ut allt. Jag har sedan i december försökt få henne att ta ersättning för att hon ska kunna gå upp mer då BVC anser att hon behöver det. Dom tyckte inte det räcker med 420 gram i viktuppgång i månaden. Även om hon är lång med. Jag har provat 3 olika flaskor hon vägrar alla. Jag har försökt få i henne ersättning med tesked men hon bara spottar ut det.

Någon som som har tips på hur jag ska göra för att få henne att inte bara vilja ammas?

• Svar på tråden Amning och flaska
  • Rebecca1987

Hon har legat på övre kurvan och nu gått ner och lagt sig på normal linje. Och längden är mellan dom två övre kurvorna. Äta själv försöker vi med att hon äter med en tallrik och vi matar ifrån en. Men hon rör inte sin tallrik. Vi lagar mest egen mat så hon äter det vi äter. Men hon vill inte ha. Mango pure kan hon ta i vissa fall. Men ingen banan eller potatis.

• Rebecca1987
    MammaTillDansband skrev 2020-02-06 09:13:18 följande:

Dessa BVC-sköterskor är roliga med sina idéer! Min dotter, några månader äldre, planade också ut i sin viktuppgång vid halvåret, och då visade min BVC-tant kurvan och sa att det var heeelt normalt för ammade barn att ha som en puckel på kurvan då. Hon kallade det t o m för amningspuckel.

Så fortsätt du att helamma, och när din dotter är mer intresserad av fast föda kommer hon att visa det!

Tack. Jag tycker själv att hon går upp bra. Hon har ändå gått upp ca 3,6 kg sen hon föddes i augusti. Och växt 14 cm.

Hon är glad jämt. Så hon mår ju toppen. Självklart ska mat prövas mer men svårt att tvinga
  • Rebecca1987
    Jul2016 skrev 2020-02-06 16:48:48 följande:

Låter som en amningspuckel. Tipsar dig om "amningshjälpens slutna grupp" på Facebook. Där är jätte kunniga hjälpa mor och amningsexperter. Ibland blir man mörkrädd vad vissa bvc sköterskor är outbildade inom amning. Lycka till <3

Jag har inte Facebook men tack för tipset
  • Rebecca1987
    möjligt skrev 2020-02-06 19:02:58 följande:

Finns amningshjälp att mejla, ringa eller besöka också

Grejen är att jag tycker amningen fungerar. Hon både spyr ibland när hon ätit för mycket. Hon kan efter ett mål på morgonen sova tre timmar utan bekymmer. Hon ammar när hon behöver utan att klockan styr. Det är bara att bvc tycker hon behöver öka mer än vid sista vägningen
Svar på tråden Amning och flaska