Emilia18 skrev 2020-02-05 18:50:36 följande:
Åhhh så skönt att höra. Det här är min första och jag är super nojig över minsta lilla. Tack för ditt svar!
Jag förstår dig. :) Kan förklara lite ytterliggare; när jag väntade första så plussade jag några dagar innan BIM och jag blödde färskt blod, inte så mycket dock (trosskydd räckte), med tillhörande mensvärk på BIM och BIM+1. Blödde sen under vecka 8 igen och sen två till ggr under senare graviditet. Allt gick bra. :)
Denna graviditet plussade jag tre dagar innan BIM och blödde från BIM till BIM+4 eller 5, denna gång blödde jag dock bara ljusbrunt blod (förutom första dagen då det var rött), men det var inte direkt några uppehåll på blödningarna utan var som en konstig brun minimens. Så väldigt typiskt genombrottsblödningar, och speciellt då jag ofta blött när jag skulle haft min mens under graviditetens första 3 månader. Men jag hade tillhörande mensvärk, som sagt, och det var mest den som oroade mig..
Har blött lite då sen dess, fortf. bara bruna flytningar, och allt har ju gått bra hitills. Är som sagt i vecka 18 och känner bebisen sparka då och då. :D Jag förstår dock att det är lätt att jaga upp sig! :(
När jag fick mitt missfall, mellan dessa graviditeter, var allt så mycket annorlunda. Blödde som en mens och så tilltog det och avtog fram och tillbaka med rätt mycket mensvärk, en del småklumpar osv, så det var liksom en helt annan grej. :)