Inlägg från: Kungligheten1 |Visa alla inlägg
  • Kungligheten1

Jag har panik

Hej.

Hoppas på att få lite kloka råd av lite kloka människor nu.

Det är så att jag är förälder för första gången. Min son är nu nästan 2 månader.

Min mamma har kommit och stannar hos oss nu ett tag för att få spendera lite tid med oss och sonen.

Nu till grejen:

På måndag kommer jag och min sambo behöva gå på ett möte tillsammans där vi inte har möjlighet att ta med oss lilkillen så det får bli så att mormor får vara barnvakt.

Men jag är livrädd. Har panik.. Vet inte hur jag ska klara av 1 timme utan honom - speciellt då jag inte ens är i närheten av honom.

sen så litar jag inte på att min mamma kan ta hand om honom. Känner att jag inte kan lita på någon annan än mig själv och sambon. Känns som att ingen kommer ha det tålamodet som vi har med honom när han skriker.

Tänk om hon blir trött på Hans skrik och skakar om honom? Tänk om hon lägger bröstmjölken i micron istället för att Värma i vattenbad? Tänk om och tänk om.

Jag får panik över allt fel som kan hända. Och det börjar kännas själviskt att gå på detta möte. Gråter hysteriskt bara jag tänker på måndag.

detta kan inte vara normalt. Hur ska man göra? Har ni några tips? Har ni haft det likadant?

• Svar på tråden Jag har panik
  • Kungligheten1

Nej hon är väldigt duktig med barn. Inga problem på den fronten alls. Bara det att hon vill väl göra på sitt sätt och tycker det sättet vi gör saker på är dumt.

Mötet har mer med vårt företag att göra Och en möjlig partner som vi väntat på ett tag. Så mötet är inget som handlar om familjen direkt.

Men jag vet bara inte varför jag känner som jag gör. Ville väl mest se hur andra har haft det. Helst hade jag sstannat hemma men det går verkligen inte.

Men tack alla som kom med tipset att ha henne i närheten! Det hade jag inte ens tänkt på!! Kommer göra så istället så att jag ändå är nära honom. Som någon sa så låste jag mig på allt dåligt som Möjligtvis kunde hända.

• Kungligheten1
    Anonym (Osunt) skrev 2020-02-09 14:08:22 följande:

Nej, det låter faktiskt inte normalt att ha sådant kontrollbehov att man gråter hysteriskt för att man tror att ens egen mamma kommer ha ihjäl barnet. Det låter mer som någon form av psykisk ohälsa och jag tycker absolut att du ska ta upp det med BVC för att få prata med någon.

Jag tyckte också att det var lite olustigt i början, men absolut inte på den nivån som du beskriver. Det låter djupt osunt att måla upp sådana katastrofbilder som man låter bli en "sanning".

Ring BVC redan imorgon!

Lite tragiskt idag att Så fort man visar något som inte är inom normen att det ska tolkas som psykiskt ohälsa.

BVC erbjuder ?mamma samtal? som jag gladeligen tog förra veckan bara för att se ifall jag hade nån depression eller så. Där tyckte dom att det inte var några problem alls.

Tog det samtalet då jag hade en traumatisk förlossning där vi nästan förlorade sonen. Kanske därför jag fick sån panik tidigare.

Sen så kanske det är mitt fel att du fått den uppfattningen för du vet ju inte mer än vad jag skrivit.

Panik hade jag under natten men inget som jag lät bli en sanning. Idag när jag fått sova ut och ja, tänkt ut andra alternativ så känner jag i efterhand att jag kanske till och med överdrev mycket.

Men tack för svaret i vilket fall som helst
  • Kungligheten1
    Anonym (Lotta) skrev 2020-02-09 12:50:28 följande:

Vem är det som har sagt att du inte får ta med dig barnet? Kan inte komma på en enda situation där det inte skulle vara ok att ta med sig sin nyfödda.

Något som man måste gå på alltså.

Nej det är inte så att jag inte FÅR ta med honom. Men bara att det kan bli ett hinder när vi går igenom och diskuterat vissa kontrakt. Då mötet handlar om mitt och sambons företag.
  • Kungligheten1

Vill tacka alla som svarat.

Kan säga att jag hade panik när jag skrev igår. Men tack alla som inte dömde och gav lite bekräftelse. Det Hjälpte.

Men efter alla tips och efter att ha tänkt och pratat med både min mamma och sambo samt de som ska vara på mötet så kom vi överens om att ha med lillkillen på mötet. Och ha mormor i närheten så hon kan rycka in ifall han blir grinig.

Tack för alla svar.

Svar på tråden Jag har panik