Kungligheten1 skrev 2020-02-09 15:35:40 följande:
Lite tragiskt idag att Så fort man visar något som inte är inom normen att det ska tolkas som psykiskt ohälsa.
BVC erbjuder ?mamma samtal? som jag gladeligen tog förra veckan bara för att se ifall jag hade nån depression eller så. Där tyckte dom att det inte var några problem alls.
Tog det samtalet då jag hade en traumatisk förlossning där vi nästan förlorade sonen. Kanske därför jag fick sån panik tidigare.
Sen så kanske det är mitt fel att du fått den uppfattningen för du vet ju inte mer än vad jag skrivit.
Panik hade jag under natten men inget som jag lät bli en sanning. Idag när jag fått sova ut och ja, tänkt ut andra alternativ så känner jag i efterhand att jag kanske till och med överdrev mycket.
Men tack för svaret i vilket fall som helst
Fast om man har sådana problem med ett otroligt osannolikt scenario, bör man ta tag i det. Det är jättebra att det känns bättre nu, men det är ju otroligt onödigt att gå runt med panik när det faktiskt finns riktigt bra verktyg för att ta tag i det. Jag har varit där själv. Inte gällande barn, men gällande katastroftankar. Jag fick jättefin hjälp med verktyg att ta fram när de ologiska tankarna kom. När jag sen fick barn, hade jag stor nytta av detta.
Det finns mycket att oroa sig för på riktigt. Därför tycker jag att det är onödigt att oroa sig i onödan.