Inlägg från: ImTheDaddy |Visa alla inlägg
  • ImTheDaddy

4 månaders vaknar fortfarande varje 1-2 timme/ar TIPS??

Hej alla!

Vår drygt 4 månaders prins har inte varit den bästa sovaren. Han har alltid vaknat varje till varannan timme, han sover inte så mycket på dagen hellre längre men vi kollar efter jättenoga så han inte blir övertrött och han tar några "catnaps" ibland 30min,45min,1h men inte längre än 1h30min. Vad jag märkt av under natten och misstänker är att han äter sig till sömns. Ibland är han hungrig och sänker en flaska. Men ibland är han inte hungrig tar ett par sug och puff borta i drömvärlden igen men som sagt varje timme nästan under nätterna. Är det någon som känner igen sig? All tips är att ta här

P.s

Jag vet att han fortfarande är ganska ung och man får ta o anpassa sig, syftet/oron är att jag inte vill att de ska typ vara nån mönster som kommer hålla i sig, tänker bara långsiktigt så han inte vänjer sig med att de så här man somnar. Nappen har inte funkat hittils när jag vet att han inte är hungrig :(

• Svar på tråden 4 månaders vaknar fortfarande varje 1-2 timme/ar TIPS??
  • ImTheDaddy
    Anonym (Illy) skrev 2020-02-10 02:19:51 följande:

Han är 4 månader och behöver trygghet. Ge honom den.

Eftersom ni ger flaska antar jag att han inte ammar, vid amning har bebisen närheten till morden automatiskt.

Trygghet och närhet får han. Ungefär 24 timmar om dygnet

Någon annan som har någon tips?
  • ImTheDaddy

Hej alla tack för svaren. Jag säger inte det med dryghet om närheten och det men de va kanske mitt fel att inte nämna det. Han sover alltid med oss. Ibland i famnen ibland i samma säng, så jag tror fortfarande på att det kanske kan vara något annat som gör att han vaknar så ofta. Och som nämnt ovan han är fortfarande ganska ung i åldern så vi vet och förväntar oss inte såklart att han ska sova hela natten som oss, tycker bara 1-2 timmar går att förlänga med rätt medel

Svar på tråden 4 månaders vaknar fortfarande varje 1-2 timme/ar TIPS??