Avsluta quetiapin utan nedtrappning
Hej på er,
Jag har nyligen plussat positivt på grav test och jag tar ju bland annat quetiapin (seroquel) 150mg och gjort det under en längre tid. Tyvärr måste jag avsluta behandlingen utan nedtrappning enligt min läkare och inatt är första natten utan och jag kan inte förmå mig att somna. Biverkningarna är hemska. Varm och kall om vartannat, känner att jag har ont på flera ställen i kroppen och huvudvärk, blek som ett lik och påsarna under ögonen ska vi inte ens nämna. Jag ser ut som att jag har knarkat i flera år och nyss bestämt mig för att sluta.
Min fråga är: Är det någon som gått igenom samma sak? Jag vill ha information om utsättningssymptomen du hade. För Google hjälper ingenting alls. Jag vet bara att jag verkligen inte vill må såhär. Jag är dessutom rädd för att min partner inte kommer tycka om mig när jag inte tar dessa tabletter eftersom dom hindrar mig från att hamna i depression men ja... Jag är trött och otålig och stressad för jag ska vara på utbildning idag från 8-16 och min adhd preggo hjärna kommer inte att vara att leka med. Förväntar mig inga svar då det är mitt i natten och det verkar inte heller vara många som äter råttgiftet quetiapin. Aldrig i livet att jag kommer gå tillbaka till den skiten.