• Tommy2

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?
  • Padirac
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-04-13 11:42:10 följande:
    Varför har just journalister och politiker så lågt förtroende hos vanligt folk? Kan det bero att dom dom oftast liksom dom på SVT är väldigt partiska i sin rapportering? Majoriteten röstar rött eller på MP enligt en undersökning av Göteborgs universitet.
    Har du belägg för att journalister är partiska i sin rapportering?  

Undersökningar eller exempel är lämpligt som belägg.
  • Anonym (Hd)
    Dr Nail skrev 2020-04-13 12:15:31 följande:

Det är som att säga Zara Larsson är sångerska som utbildades på vilket konservatorium.

Hon har haft flera framstående sångpedagoger och har även det än i dag. Hon har träning och utbildning i scenframträdande och dans likaså.

Vilka kurser har Lamotte gått? Har han ens ens ackreditering? Utan det kan han inte kalla sig journalist.

Precis som jag inte kan eller bör kalla mig läkare.
  • Anonym (Tänkvärt)
    Padirac skrev 2020-04-13 14:36:11 följande:
    Har du belägg för att journalister är partiska i sin rapportering?  

Undersökningar eller exempel är lämpligt som belägg.
    Exemplen lyser igenom i nästan alla sk debattprogram på SR/SVT där programledarna ofta avbryter debattörer som inte har dom "rätta" åsikterna men låter vissa som tycker "rätt" få mycket mer tid att lägga ut sina åsikter utan att tillåtas ifrågasättas av någon med avvikande åsikter. 

• Padirac
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-04-13 15:57:11 följande:
    Exemplen lyser igenom i nästan alla sk debattprogram på SR/SVT där programledarna ofta avbryter debattörer som inte har dom "rätta" åsikterna men låter vissa som tycker "rätt" få mycket mer tid att lägga ut sina åsikter utan att tillåtas ifrågasättas av någon med avvikande åsikter. 

Du påstår det och jag undrar om du har några exempel eller undersökningar.

Några bilder från en partisk debattör är varken exempel eller undersökningar.

Om dessa är de du har som källa och de du tror på så ska du kanske kolla mer neutrala media för att få en mer realistisk och verklig uppfattning.

Att de som bryter mot demokratiparagrafen sägs emot eller inte får airtime i PS har med deras egna tillkortakommanden att göra.
  • Padirac
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-04-13 15:57:11 följande:

Vilka är de där åsikterna som inte får föras fram menar du?

Om det är såna där tokerier som SDs representant från blekinge som påstod att han var utsatt för politisk censur pga att inte oemotsagd fick säga att han menade att hans politiska åsikt var att människor med islamisk tro/kultur var sämre människor än han själv

Jag tror att denne person dömdes för hets mot folkgrupp - vilket inte alls är samma sak som politisk censur..
  • Dr Nail
    Anonym (Hd) skrev 2020-04-13 14:39:32 följande:

Hon har haft flera framstående sångpedagoger och har även det än i dag. Hon har träning och utbildning i scenframträdande och dans likaså.

Vilka kurser har Lamotte gått? Har han ens ens ackreditering? Utan det kan han inte kalla sig journalist.

Precis som jag inte kan eller bör kalla mig läkare.

Ok. Zara Larsson är en industriell produkt och ett dåligt exempel.

Håkan Hellström då? Vilka kurser har han gått och hur kan han kalla sig sångare?
  • Anonym (Wtf)
    Dr Nail skrev 2020-04-13 22:21:08 följande:

Ok. Zara Larsson är en industriell produkt och ett dåligt exempel.

Håkan Hellström då? Vilka kurser har han gått och hur kan han kalla sig sångare?

Jag kan svara för Håkan Hellström om du svarar på frågorna som Hd ställde dig. Vilka kurser har Lamotte gått och var? Om han inte har någon utbildning, anser du att man kan utöva läkaryrket bara för att man påstår sig vara läkare trots att man saknar medicinsk utbildning?

Kan ge ledtråden att Håkan inte är självlärd i musik.
  • Xenia
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-04-13 11:42:10 följande:

Varför har just journalister och politiker så lågt förtroende hos vanligt folk? Kan det bero att dom dom oftast liksom dom på SVT är väldigt partiska i sin rapportering? Majoriteten röstar rött eller på MP enligt en undersökning av Göteborgs universitet 

Jag har inte lägre förtroende för journalister än för andra yrken.

Dessutom så tror jag inte på att SVT är så partisk. Kom med konkreta exempel. Vad den enskilde journalisten röstar på, skiter jag i. Jag bryr mig inte om vilket parti doktorn, hårfrissan eller polisen röstar på heller utan utgår från att de sköter sitt jobb.

Menar du att journalister på SVT ska kvoteras in efter vad de röstar på? "Nu är det för många som redan röstar på Mp, så du får inte jobba här. Vi söker fler moderater."

En journalist som gått en yrkesutbildning är väl mer kompetent än en som inte gjort det. Men journalist är ingen skyddad titel. 
  • Anonym (Återvandring)

Det är dags för återvabdring och inte invandring av lågutbildade analfabeter.

Räcker med de invandrarghetton vi har. Behövs inga fler.

• Padirac
    Anonym (Återvandring) skrev 2020-04-13 23:34:19 följande:
    Det är dags för återvabdring och inte invandring av lågutbildade analfabeter.

....
    lågutbildade ... hela inlägget är lite lustigt, måste jag säga...

Kommer ihåg då utbildningsreserven sa att de skulle flytta till ett land som inte tog emot invandrare - det är nästan samma nivå här
Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?