• Anonym (Varför tjugo år yngre?)

Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?

Varför har 40 åriga singelmän på datingsite önskad preferens på tjej så lågt som 22 år ?

• Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?
  • Anonym (suck)
    Gameofthrones skrev 2020-03-16 16:48:57 följande:
    Haha, så du tycker generellt att det är så för alla, kom igen. skaffa mer kunskap.

Du av ngn borde verkligen öppna mer sinne för det,
    -avunsjuk för att du är inte en utav dem som har en kärlek och gift länge?
    Det är väl snarare du som kommer med naiva känsloargument a la disneyromans utan någon som helst kunskap... det finns ju ingenting rationellt i det du babblar om, allt är bara ett gäng tomma floskler.

Vad är det jag ska vara avundsjuk på? Att vara okunnig och sakna förmåga att tänka innan man agerar? Taskig impulskontroll?

Vad får dig att tro att människor utan impulskontroll och förmåga att tänka rationellt är de enda som kan ha lyckliga förhållanden?
  • Gameofthrones
    Anonym (suck) skrev 2020-03-16 17:11:19 följande:
    Det är väl snarare du som kommer med naiva känsloargument a la disneyromans utan någon som helst kunskap... det finns ju ingenting rationellt i det du babblar om, allt är bara ett gäng tomma floskler.

Vad är det jag ska vara avundsjuk på? Att vara okunnig och sakna förmåga att tänka innan man agerar? Taskig impulskontroll?

Vad får dig att tro att människor utan impulskontroll och förmåga att tänka rationellt är de enda som kan ha lyckliga förhållanden?
    Du tror inte på ren slump i livet och ta vara på saker och ting? Då menar jag inte ta vara på allt men just vid vissa tillfällen när magkänslan säger att det är rätt, så impuls på ha varit gift i 20 år har tre friska barn? 

jag tror att du är rätt insnöad person som vägrar ta in ny information och att du ska rätt. Alla är inte som Även om du tänker så, skulle inte det vara roligt och inte skaffa sig ny info och vara öppensinnad. Anonym.
    Jag tror att du är bitter på livet och ser ner på män generellt.

Punkt slut nu diskuterar jag inte mer och inte svarar mer. Jag uppmuntrar inte mer negativ konversation. 
  • Gameofthrones

Glömde säga, ja man kan vara glad, lycklig varje dag, kanske inte lycklig i varje min , varje timme. Man är glad generellt. Vissa dgr är skit men lycklig JA. För mig är det så. Det är mitt liv det jag har skapat med min man. Vi träffades av en ren slump. 

Man ska ta vara på riktiga slumpar ibland i livet och våga chansa om man inte vågar då får man skylla sig själv.

Nu har jag sagt allt jag behöver och svarar inte mer.
  • Gameofthrones

Disneyromans? naiv?

Du vet inte vem du talar med jag har gått igenom nästan allt man kan tänka sig. Jag har kämpat i livet och jobbar mkt för att vi ska ha en bra pension, bra kapital för våra barn vi arbetar mkt, 

Så älskar livet , arbeta, familjen. 

• Anonym (Äldre man)

Vad  negativ du är? Har du inte fått kärlek på länge det är ju du som håller på och tramsar! Håller med GOT skaffa mer kunskap om livet. Det handlar inte om åldern det ser du väl i texten, Dom träffades av en slump. 

Lär dig läsa, människa ta ovh ge dig nu!
  • Anonym (Man)

Jag är 41 och älskar att knulla tjejer i åldern kring 20 år, för att de tänder mig oerhört. Svårare än så är det inte.

• Anonym (suck)
    Gameofthrones skrev 2020-03-16 18:54:34 följande:
    Glömde säga, ja man kan vara glad, lycklig varje dag, kanske inte lycklig i varje min , varje timme. Man är glad generellt. Vissa dgr är skit men lycklig JA. För mig är det så. Det är mitt liv det jag har skapat med min man. Vi träffades av en ren slump. 

Man ska ta vara på riktiga slumpar ibland i livet och våga chansa om man inte vågar då får man skylla sig själv.

Nu har jag sagt allt jag behöver och svarar inte mer.
    Jaha och på vilket sätt menar du att det är en motpol till att tänka innan man agerar? Blir man lyckligare av att inte tänka rationellt innan man gör något?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Äldre man) skrev 2020-03-16 19:05:35 följande:
    Vad  negativ du är? Har du inte fått kärlek på länge det är ju du som håller på och tramsar! Håller med GOT skaffa mer kunskap om livet. Det handlar inte om åldern det ser du väl i texten, Dom träffades av en slump. 

Lär dig läsa, människa ta ovh ge dig nu!
    Jag är inte negativ jag är realistisk, kärlek kan vara destruktiv och den som påstår något annat är väldigt naiv.

Jag tycker att det är snarare du som borde lära dig läsa eftersom om du hade läst ordentlig så hade du fattat att det enda jag egentligen ifrågasätter är att påstå att allt kärlek är bra

Nej jag tänker inte ge mig, gillar du inte det jag skriver så ge fan i och läs.
  • annabellelee

Att det kan uppstå äkta kärlek trots åldersskillnad är det väl ingen som förnekar.

Men om en part är mycket äldre, hunnit leva, utbilda sig och göra karriär, och därmed sitter på makten i förhållandet både erfarehetsmässigt, kunskapsmässigt och ekonomiskt blir risken mycket mycket större att förhållandet blir ojämlikt och obalanserad.

• smulpaj01
    Anonym (Man) skrev 2020-03-16 19:12:30 följande:

Jag är 41 och älskar att knulla tjejer i åldern kring 20 år, för att de tänder mig oerhört. Svårare än så är det inte.

Är det för att de är osäkra och oerfarna så du kan styra sexet precis som Du vill?

När jag var runt 20 hade jag bara en positiv sak att komma med i sängen, jag var väldigt snygg.

Nu är jag är över 40 är jag fortfarande snygg men har ett större självförtroende, mer erfarenhet och är garanterat ett bättre ligg än då.
Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?