• Anonym (Bonus)

Bonus som inte sköter hygienen

Hej.

Jag har två bonusbarn på 11 och 13 år. Även tre egna barn. Nu är det så att bonusbarnen sköter inte sin hygien. 11åringen, en tjej är här varannan vecka. Hon kan gå i samma kläder hela den veckan och hon sover även i dem. Duschar inte alls. Hon vägrar och kör ?jag gör det när jag kommer till mamma?. Underkläder byter hon inte heller, har inte tvättat trosor från henne på två månader! Frågar jag om hon har tvätt på rummet svarar hon alltid nej, och jag har även tittat, finns inget på rummet. Hon säger att hon byter till rena varje dag, men uppenbarligen inte. När jag tar upp det med min sambo kan han bli vansinnig på mig och anklagar mig för att jag inte tycker om hans barn... Alltså, vad fan gör jag?? Mig skiter hon i och pappan tar inte upp det eftersom han inte tror på mig när jag säger att jag aldrig tvättar hennes kläder. Jag sköter tvätten 100%, så jag vet vad som tvättas...

• Svar på tråden Bonus som inte sköter hygienen
  • Fjäril kär

När hon säger att hon duschar hos mamma så svarar du..... .?

När hon säger att hon byter trosor så svarar du..... ?

Tittar aldrig pappan på sina barn under veckan? Nattar han aldrig? Eller väcker dom?

Om du ber pappan säga åt henne att duscha då?

Vad gör hon om du ställer krav då?

• Anonym (ooo)
    Anonym (Bonus) skrev 2020-04-02 06:39:40 följande:

Hej.

Jag har två bonusbarn på 11 och 13 år. Även tre egna barn. Nu är det så att bonusbarnen sköter inte sin hygien. 11åringen, en tjej är här varannan vecka. Hon kan gå i samma kläder hela den veckan och hon sover även i dem. Duschar inte alls. Hon vägrar och kör ?jag gör det när jag kommer till mamma?. Underkläder byter hon inte heller, har inte tvättat trosor från henne på två månader! Frågar jag om hon har tvätt på rummet svarar hon alltid nej, och jag har även tittat, finns inget på rummet. Hon säger att hon byter till rena varje dag, men uppenbarligen inte. När jag tar upp det med min sambo kan han bli vansinnig på mig och anklagar mig för att jag inte tycker om hans barn... Alltså, vad fan gör jag?? Mig skiter hon i och pappan tar inte upp det eftersom han inte tror på mig när jag säger att jag aldrig tvättar hennes kläder. Jag sköter tvätten 100%, så jag vet vad som tvättas...

Sluta sköta tvätten! Låt pappan inse att det är så som du beskriver. Det kommer han inte göra om han aldrig ens ser insidan på en tvättkorg! 

Det låter inte helt fräscht men gissar att flickan kommer inse när hon märker att kompisarna börjar bli mer noga med hur de ser ut, och luktar, när de närmar sig puberteten. Då kommer även hon börja vilja byta kläder oftare. 

Om det nu inte finns något annat bakom att inte vilja duscha. Jag har egna barn med asperger och just duschandet har varit en kamp i alla år. De ser helt enkelt inte varför man ska duscha oftare än en gång i veckan. 

Skolan bör ha reagerat om flickan verkligen går i exakt samma kläder en hel vecka. 
  • Anonym (Benke)

Hur är kontakten mellan mamman och er? Tänker att det kan vara värt att ta ett prat med mamman.

Tycker bonusen om dig? Hennes beteende kan ju vara en protest mot att det är just du som säger åt henne och inte pappan.

• Anonym (Benke)

Varför sköter inte pappan ansvaret för sitt eget barn?

• Anonym (Bonus)
    Fjäril kär skrev 2020-04-02 06:57:09 följande:

När hon säger att hon duschar hos mamma så svarar du..... .?

När hon säger att hon byter trosor så svarar du..... ?

Tittar aldrig pappan på sina barn under veckan? Nattar han aldrig? Eller väcker dom?

Om du ber pappan säga åt henne att duscha då?

Vad gör hon om du ställer krav då?

Ja du, jag försöker få henne att förstå att man behöver tvätta sig oftare än varannan vecka.

Att jag inte tvättat några på länge. Då brukar hon svara att hon bytt. Men det finns inga på rummet heller..

Han säger bara att hon kanske trivs i kläderna. Nej, han nattar inte. Om han inte somnar innan så tittar han bara in och säger läggdags..

Jag ber honom om det och han säger att han gör det sen...

Om jag ställer krav, ja då gör hon det motvilligt, men gnäller till pappan sen..
  • Anonym (Bonus)
    Anonym (ooo) skrev 2020-04-02 06:57:43 följande:

Sluta sköta tvätten! Låt pappan inse att det är så som du beskriver. Det kommer han inte göra om han aldrig ens ser insidan på en tvättkorg! 

Det låter inte helt fräscht men gissar att flickan kommer inse när hon märker att kompisarna börjar bli mer noga med hur de ser ut, och luktar, när de närmar sig puberteten. Då kommer även hon börja vilja byta kläder oftare. 

Om det nu inte finns något annat bakom att inte vilja duscha. Jag har egna barn med asperger och just duschandet har varit en kamp i alla år. De ser helt enkelt inte varför man ska duscha oftare än en gång i veckan. 

Skolan bör ha reagerat om flickan verkligen går i exakt samma kläder en hel vecka. 

Jag hoppas verkligen det. Nej, hon tycker bara inte om att duscha. Fryser efteråt osv..

Skolan.. ja, den kan vi diskutera. De verkar inte ta tag i någonting eftersom barnen blir kränkta.

Hon har verkligen exakt samma kläder från hon kommer från sin mamma till hon åker dit igen. Även strumpor och trosor..
  • Anonym (Bonus)
    Anonym (Benke) skrev 2020-04-02 07:00:55 följande:

Hur är kontakten mellan mamman och er? Tänker att det kan vara värt att ta ett prat med mamman.

Tycker bonusen om dig? Hennes beteende kan ju vara en protest mot att det är just du som säger åt henne och inte pappan.

Den är sådär.. Grejen är att mamman inte heller ?ser?. Känslan är att ingen av föräldrarna ?orkar? vara föräldrar. De låter barnen göra lite som de vill. När jag ställer krav om regler osv så kan sambon få utbrott på mig.

Ja, det gör hon. Jag tror att hon protesterar bara för att vi säger till vad hon ska göra.
  • Anonym (Bonus)
    Anonym (Benke) skrev 2020-04-02 07:02:13 följande:

Varför sköter inte pappan ansvaret för sitt eget barn?

Ja, du, jag vet inte. Jag undrar ibland varför han ens skaffade barn då han inte orkar ta tag i någonting.
  • Ignoramus

Jag tror hon tycker det är obehagligt att någon annan ska tvätta hennes trosor. Det hade jag tyckt i hennes ålder i alla fall.

• Anonym (Meh)
    Anonym (ooo) skrev 2020-04-02 06:57:43 följande:

Varför ska skolan reagera på att ett av alla barn har samma kläder i flera dagar?

Det är väl snarare föräldrarnas ansvar.
Svar på tråden Bonus som inte sköter hygienen