ojämn skalle- Hur gör ni på natten?
Jag har en sidokudde som sonen sover i om nätterna. På det viset sover han alltid på ?rätt? sida eller på rygg. Det brukar dock ofta vara förknippat med nacksnedhet som också måste jobbas bort.
Jag har en sidokudde som sonen sover i om nätterna. På det viset sover han alltid på ?rätt? sida eller på rygg. Det brukar dock ofta vara förknippat med nacksnedhet som också måste jobbas bort.
Nacken är undersökt å tex på skötbordet tittar han gladeligen åt rätt håll!
Funderar på sidokudden det är babysleep du menar?
Hur lång tid har det tagit innan ni sett resultat. Minde utbuktad lämna tex?
Hur gammalt är ditt barn och hur länge har ni kämpar med huvudet? Öronen har jag inte ens tänkt på men de sitter jämnt vad jag kan se. Han var 4 veckor när läkaren upptäckte skallasymetrin och nu 8 veckor. Det är inget problem med nacken och jag ser välsoca framsteg. Han tittar åt "rätt håll" i sängen och på skötbordet nu men i babysittern och på nya ställen, filtar på golv mm så faller huvudet åt fel håll.
Läkaren har pratat och rådfrågat barnkliniken på regions sjukhuset men de hade inget mer att säga och ansåg inte behov av besök där, utan fortsatt uppföljning på bvc räckte.
Vad har ni fått för råd när det gäller vilken sida barnet ska luta ansiktet mot när de ligger på mage, den utbuktande sidan, den normala sidan eller att det inte spelar någon roll?