• bloggempan

Min son är dålig

I torsdags hade min son som är 5 månader nu 2 stora diarréer, sen hade han uppehåll en hel dag utan bajs, men igår hade han stora diarréer hela dagen och åt knappt något alls, han är grinig hela dagen och kan inte hålla nere maten i magen. Han skiter så stora lass att de svämmar över i blöjan varje gång och det gör att blir rött i väcken och i rumpan så de svider när vi ska torka.. (vi smörjer med salva)

så, förra helgen fick vi flytta in i en lägenhet men vi fick sen reda på att hela lägenheten var fuktskadad och köket var också mögelskadad! Vi hade bott i lägenheten i 4 dagar med våran bebis, besiktningsmannen hade sett möglet och känt det otroligt starka doften av möglet i köket under diskhon men hade inte sagt något till oss men satt dit en mögeldoftavluktare? Men även då stank de kraftigt. Vi hade sagt att vi hade stort behov av boende då vår hyresvärd hade dött. Men nu måste vi hålla på att flytta till en annan tillfällig lägenhet att bo i medans dom fixar våran lägenhet. Detta påverkar våran son mycket med flytten hela tiden..

Men i tisdags åkte vi till mina föräldrar och har nu stannat här i en vecka. 20 mil åkandes med en bebis ! Enkelresa.

Han äter också smakprover men dessa dagar har han fått i sig onödigt mycket puré och gröt till frukost och under dagen.. han älskar klämmisar med frukt men hans mage kanske inte är van?

Vad kan hans diarréer bero på? Är han sjuk? Har mögelskadorna och fuktskadorna påverkat honom? Är det tänder på G? ????

• Svar på tråden Min son är dålig
  • Mortiscia80

Det är omöjligt att säga säkert vad diarréerna beror på men det är viktigt att han dricker så han inte drabbas av vätskebrist. Puréer kan fungera men ju fastare föda desto bättre i det här läget, försök med gröt t ex. Undvik äpple som kan ge ännu mer diarré (fick tips om detta från fsk och har även läst om det online) och naturligtvis plommon. Det finns fler saker man ska se upp med, googla så hittar du mer information.

Svar på tråden Min son är dålig