• Golden23

Vul utan synligt foster

Gjorde idag ett vul men man såg Inget.

Är vi vecka 4. Kan det vara så att det är för tidigt att se?

Någon som har varit med om detta tidigare och att allt varit normalt?

• Svar på tråden Vul utan synligt foster
  • LFF
    Golden23 skrev 2020-04-21 12:29:07 följande:

Gjorde idag ett vul men man såg Inget.

Är vi vecka 4. Kan det vara så att det är för tidigt att se?

Någon som har varit med om detta tidigare och att allt varit normalt?

Varför så tidigt? Vad sa läkaren?

När jag ville göra ett tidigt VUL ville de inte att jag skulle komma in före v8 (7+). Detta just för att man skulle kunna se ordentligt om det fanns något där eller inte.
  • Sjuttiosjuan

Det låter väldigt tidigt. V 4 är man ju i när man typ vet att man är gravid? Vi har gjort VUL v 6+1 med båda och då sett både hjärtslag och foster men vet att dom helst väntar till v 8 för att kunna ge ett säkert besked. Hoppas det går vägen för dig!!

• Golden23

Satte in en kopparspiral 1/4 och fick sedan små blödningar och tog därför ett

Test 13/4 som visade svagt positivt. Ska tillbaka om 2 dagar igen och kolla och även

Ta ett nytt blodprov för att utesluta Utomkvedshavandeskap.

Tog ett test där som visade positivt

• Jag är bara jag

V.4 vet de allra flesta inte ens om att de är gravida. Om du testade plus redan den 13:e måste du vara i åtminstone v.5. Inte ens v.5 ser man ett foster. Man bör vänta till v.8 för ett klart och tydligt besked för då ska allt synas inkl. hjärtljuden såvida det lever.

• LittleSunshine84

Alldeles för tidigt! Gjorde vul v7 och man såg knappt ngt då :)

• Snurranfian

Jag gjorde vul i 6+0. De såg knappt ett foster då..bara hinnsäck. 10 dagar senare fanns foster och gulesäck. Oroa dig inte! Kram

Svar på tråden Vul utan synligt foster