• impa07

Någon mer som precis plussat

Ni som är äldre, 41, 42, 43 och uppåt som blivit gravida: är det med egna ägg?

Vad har ni fått för hjälp av vården? Försökt själv men får bara missfall...

Har ni gjort några särskilda tricks?

• impa07

Vad kul att höra att ni är flera som lyckats med egna ägg  

Tar tacksamt emot fler tips om nån skulle ha nåt...

Stort lycka till allihopa, vilken lycka!

• impa07

Grattis till alla er som plussat!! 

Hur länge har ni försökt och hur har ni gjort, tajmat med ägglossningstest eller bara chansat? 

Är så rädd att jag trots regelbunden mens är för sen ute...Men tänker fortsätta hoppas lite till!!

• impa07

Plussade idag, skulle fått mens igår! Känns helt ofattbart. Lång väntan till v.12 nu...

Hunnit glömma allt man ska göra haha, när är det man ska skriva in sig, göra kub och allt...? 

Läste att hälften av alla graviditeter i den här åldern slutar i missfall, så vågar inte hoppas än!! 

• impa07

Ni som gjort NIPT, vilken vecka gjorde ni det i? Är det lönt att göra för alla kromosomer eller "bara" de som ingår i standard?

• impa07
    Pyret10 skrev 2023-06-18 21:57:11 följande:
    Man ska ha gått 10 fulla veckor. Jag gjorde det i början av v.12. Jag tyckte det var skönt att få veta om det fanns kromosomavvikelser för att isåfall kunna ställa in sig på det. Sen är det en liten rolig bonus att till 100% få veta kön tycker vi 😊 
    De flesta NIPT verkar kolla tre trisomier plus könskromosomer, om jag fattat rätt?

Det finns också ett utökat NIPT där alla kromosomer kollas, inte bara de tre. Men jag undrar om det är värt...?

Spännande, hur som helst! 😊 
Svar på tråden Någon mer som precis plussat