Hur kommer man över någon?
Aldrig känt så för någon tidigare, har försökt komma över personen i över ett år men det är omöjligt. Jag är sambo och vi hade det bra men så dök den andra upp och jag har försökt så länge att glömma.
Aldrig känt så för någon tidigare, har försökt komma över personen i över ett år men det är omöjligt. Jag är sambo och vi hade det bra men så dök den andra upp och jag har försökt så länge att glömma.
Ja säg det, jag behöver också tips på hur man kan komma över någon. Hatar att han tar upp mina tankar konstant :(
Jag undrar detsamma... är i en relation med en kille som jag älskar och när vi har det bra är det underbart. Men när han blir arg blir han så fruktansvärt elak, han säger vidriga saker för att såra mig och han njuter av att göra mig svartsjuk genom att prata om andra tjejer och jämföra mig med dem på de vidrigaste sätt. Han har varit otrogen också. Jag har förlåtit honom tusen gånger och jag orkar inte längre, vet innerst inne att det aldrig kommer att bli bra men jag är beroende av honom som en drog. Jag försöker bryta kontakten, vi har inte träffats på länge men jag kollar mobilen hela tiden och hoppas på att han ska skriva och säga förlåt, att han inser vilken skitstövel han är och att han ska ändra sig. Jag vet ju att det aldrig kommer att hända men hur kommer jag över honom..?
Med tiden och att du sysselsätter dig med annat.Kämpa på.
Hej! Vad är det som är speciellt med hur du känner för personen? Som du inte känt förut? Jag tycker att det låter så romantiskt, jag vill veta mer. Utan att du outar för mycket såklart.
Hur går det Ts?
Vet hur det är. Jag tror aldrig man kommer över honom men man lär sig leva med det. I mitt fall är det som ett skavsår i hjärtat.
Undrar, jag med... Eller egentligen vet jag svaret: man blockar personen överallt, så att man inte hela tiden blir påmind. Då börjar man glömma, och efter sex månader är det värsta över. Men man ska ha självdisciplin till det också, och det har inte jag. Det är inte lätt när man har blivit beroende av den där "kicken" att läsa vad han skriver på sociala media, se foton på honom, och allra mest om man har lite kontakt också såklart... Man får antagligen en "fix" i hjärnan av det, och avstår man från det så blir man deprimerad... innan det går över. Jättetungt!