Bim juni 2020
Hej! Hoppar in i gruppen, precis börjat blöda pga tidigt misfall. Så försöker nu ladda om. Ägglossning kan jag tro bli lite senare nu pga hormonerna så bim borde bli runt 1:a juni. Känns som en evig väntan på allt hela tiden!!
Hej! Hoppar in i gruppen, precis börjat blöda pga tidigt misfall. Så försöker nu ladda om. Ägglossning kan jag tro bli lite senare nu pga hormonerna så bim borde bli runt 1:a juni. Känns som en evig väntan på allt hela tiden!!
jag köpte rosenrot igår så har tagit det i 2 dagar nu, min kille med. ska köpa äl tester första gången nästa vecka och börja testa typ den 14-15e maj tänkte jag, beräknad äl den 18e maj, är det lagom?
sen är jag nervös för det här med att rosenrot kan framkalla missfall efter äl, så när ska jag sluta ta dom? efter fullt utslag på äl testerna eller lite innan?
främsta anledningen till att jag tar rosenrot är för att få mer äl-sekret, det har varit näst intill obefintligt så länge jag kan minnas att jag börjat leta efter det. och många har rapporterat om mycket kraftigare ägglossningar och mer äggvite-sekret med rosenrot så jag tyckte det verkade värt att testa!!
Hoppar också in här! Fick precis som dig frassex missfall nu i dagarna i vecka 6. Så ledsen och förtvivlad nästan. Hur mår du? Och tänker ni försöka igen nu direkt?
Men jösses vad ni varit med om, massa massa kramar <3 Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste va. Har ni fått någon hjälp i form av medicin eller så? Och stort grattis till eran friska dotter! Hoppas vi får se massa fina pluss som stannar kvar nu under maj/juni.
Samma här, har värk som kommer och går mer eller mindre och rätt mycket blödningar. Men mycket psykiskt som du säger, känns nästan som man sätter livet på paus pga av det som hänt.
Men hoppas verkligen verkligen på en lycklig saga till er denna månad :)
Vi kommer också försöka direkt igen så väntar bara på att detta ska gå över så man orkar ta nya tag. Vi har inga barn sen innan, fyller 30 i år och har en yngre sambo som innan inte varit redo för barn förens för några månader sedan och så tog det sig på andra försöket och vilken lycka! Som sedan slog så hårt efter detta.
Men hoppsan på vår allas månad i juni och känns skönt att följas åt och ha någon att prata med som förstår en :) tack!
Du är en riktig kämpa, och det kommer belöna sig ska du se! Det är ju ändå positivt att det inte är något genetiskt, då har ni verkligen alla förutsättningar att lyckas nästa gång :)
Första bebisen <3 Det är en envis bebis, vi har försökt i två år. Men vi har också bara haft otur med våra missfall så närsomhelst nu händer det. Det har jag bestämt :))))
Jag är inte säker, men jag tror att den kan skynda på ägglossningen, alltså att den kommer tidigare. Om man har en krånglig äl som kommer för sent och förkortar ens lutealfas så är ju det bra :) Jag har aldrig förstått när min äl är då jag ej har fått varken sekret eller smärtor eller testat LH, så jag tar det mest för att få syn på någon ägglossning överhuvudtaget!
Ni som tidigare haft missfall, besvärades ni av fortsatt mensvärk när ni slutat blöda? Min blödning pågick mellan 6/5-8/5 och därefter lite bruna flytningar i två dagar. Men besväras av konstant mensvärk fortfarande vilket gör att jag oroar mig att något är fel. Upplevde mycket vattniga flytningar igår som jag får vid äl men känns ju osannolikt att få äl så nära inpå? (Brukar få mensvärk vid äl) Tog ett äl test och strecken var i princip lika starka men tog också ett cb gravtest som var überüber positivt så tänker äl testen bara reagerar på hcg för det gör de väl?
Ni som tidigare haft missfall, besvärades ni av fortsatt mensvärk när ni slutat blöda? Min blödning pågick mellan 6/5-8/5 och därefter lite bruna flytningar i två dagar. Men besväras av konstant mensvärk fortfarande vilket gör att jag oroar mig att något är fel. Upplevde mycket vattniga flytningar igår som jag får vid äl men känns ju osannolikt att få äl så nära inpå? (Brukar få mensvärk vid äl) Tog ett äl test och strecken var i princip lika starka men tog också ett cb gravtest som var überüber positivt så tänker äl testen bara reagerar på hcg för det gör de väl?
Hej!
Undrar lite samma som du. Jag blödde mycket 6/5-8/5 och sen mindre sedan dess typ lite smått ibland. Har också lite mensvärk ibland. Fick svaaaagt + i söndags morse och svagt på Äl i lördags. Har inte testat mer sen dess. Men undrar lite över blödningarna. När ska det sluta, så man kan börja om hehe =)
Undrar också om man kan få ägglossning när man fortfarande verkar ha lite hcg kvar i kroppen?