• Canama

Bim juni 2020

Hoppar in här eftersom mensen kom, en vecka för tidigt till och med (eller grov missräkning av min app, ska lita på min kropp denna gång...)

så CD 1 idag, BIM 15/6. Blir försök nr 2 till barn nr 2 :). Hoppas de tar sig, vi kommer antagligen måsta lägga bebisverkstaden på is över sommaren då mannen kommer vara på resande fot större delen.

Hoppas hoppas!

• Canama
    j0s skrev 2020-05-16 22:15:22 följande:

Hej!

Skulle vilja be om hjälp från er med massa erfarenhet om ÄL-tester, jag råkade tyvärr ut för ett missfall i v 6 och blödningarna startade 12/5 och pågår fortfarande men nu är det mest brunt :(

Jag har aldrig använt mig av ÄL-tester men beställde hem ett gäng för jag vill så gärna bli gravid igen och inte missa nästa chans.

När tror ni att jag kan börja testa och vilken tid på dagen testar man? Jag tog ett grav-test igår och det var svagt positivt så antar att det är för tidigt än?

Tacksam om jag får hjälp med det här och önskar oss alla lycka till <3

Jag tyckte de va svårt med ÄL tester. När jag blev gravid med dottern fick jag inte positivt en enda gång fast jag testade varje dag sen typ CD6? Men hon kom ju bevisligen till ändå....
  • Canama
    Frassex skrev 2020-05-19 06:40:09 följande:

Det blir ju en tydlig ökning! Då håller jag tummarna att äl kommer som den brukar på onsdag. Är ju alltid skönt när kroppen hittar tillbaka direkt trots missfall! Sen är det bara räkna ner till bim :) Uppdatera gärna hur det går med älen!

Min tempkurva förvirrar mig denna gång och min kropp för den delen. Vet inte om jag mätt fel eller ej, fick en dag med tempdipp helt plötsligt men tempen gick upp igen dagen efter. Samtidigt tokförvirrad över älen som jag inte vet om den var dubbel eller bara tempfel, smärtorna och den lilla lilla blödningen i lördags.

Om jag minns rätt så kan man få en tempdipp när ägget fäster, skulle de kunna vara så? :D
  • Canama
    Frassex skrev 2020-05-19 20:59:01 följande:

Åh jag önskar det var så men denna tempdipp kom äl +2 så alleles för tidigt. Implantationsdipp sker nog tidigast äl +5-6 eller senare. Efter lite googlande så kom jag fram till att det handlar om en corpus luteum (gulkroppen) dipp. Alltså när ägget frisätts från sitt skal så avges en stor dos östrogen som bidrar till tempdipp innan corpus luteum hunnit börja producera progesteron som ökar tempen igen. Känns väldigt sannolikt när jag läste om det och såg liknande tempgrafer som min.

Spännande! Måste gå tillbaka o titta på min tempkurva jag hade med dottern. Mycket riktigt, jag hade en dipp ÄL+3 och ÄL+7. Kroppen är otrolig alltså!
  • Canama

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

• Canama

CD11 idag och idag ska vi försöka sparka igång bebis-görandet. Förra månaden litade jag blint på min Fitbit som (antagligen) satt ut ÄL typ 1,5 vecka för sent. Denna månad kör vi på att jag har ?standard? ÄL typ ÄL CD12-14 nånting. Vi har en ettåring så inte så lätt att få till de, så nu blir det de romantiska schema-sexet. Med dottern tempa jag och hade då ÄL CD13 när hon blev till. Nu kan jag inte temp pga störd nattsömn ehehehehh....

Ni med barn tidigare, har er cykel gått tillbaka till va den va innan första barnet? Tänker om man kan tänka så, att man har ÄL runt samma tid som förut... Eller hur är det egentligen?

• Canama
    Frassex skrev 2020-05-27 09:14:25 följande:

Min blödning avstanna :O påminner om min äl blödning jag hade. Kom på pappret, stoppa i en tampong och bytte till ny inför natten. Den jag jag tog ut på kvällen var bara lite ljusbrunt på, ganska torr och den imorse var helt torr!! Var helt säker på att det skulle eskalera mtp mensvärken som var så kraftig, tog två alvedon och gick och la mig. Snopet... kanske hoppet kvarstår?

Tog ett nytt idag och är lite starkare än tidigare, får fortsätta testa och se om blödning återkommer.

Men du vad spännande med flytningen och symtomen!! Har haft en nidis för längesen och var som du beskriver, bara ljusrosa flytning. Håller tummarna :D när tänker du våga testa?

Oj vad spännande! hoppas :D
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-05-27 09:20:47 följande:

Hej! Är i ganska samma sits som du. Har en 1,5 åring hemma och CD 13 idag. Jag utgår nu bara från att ha ÄL som tidigare. Sonen blev till på ÄL 12 (tror jag). På den tiden testade jag ÄL med stickor men nu orkar jag inte för blir så stressad :)

Den skillnaden har jag i min cykel att min mens numera är mkt mer sparsam än tidigare bara 2-3 dagar mot 4-5 tidigare, Hoppas det inte påverkar!

Vi hade sex på må CD 11 men tror ska försöka klämma in ett ligg idag igen för säkerhets skull. Romantiskt verkligen ;)

Körde också ÄL stickor förut när vi försökte med dottern men orkar nog inte heller med sånt denna gång... dessutom fick jag aldrig positivt ÄL-test men hade ju uppenbarligen ÄL ändå.. Håller tummarna att vi gör tillräckligt :D
  • Canama
    Hoppas2021 skrev 2020-06-05 10:46:22 följande:

Första gången jag testar denna typ av äl-tester. Kan ni hjälpa mig tolka? Tycker att jag ser en tydligen ökning onsdag-torsd men ändå väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket.

Symtom-mässigt så tror jag inte att ägglossningen har varit ännu och känns fortfarande som att den är ett par dagar bort.

Hej!

Jag fick aldrig tydligare ÄL än sådär när jag blev gravid med dottern. Men hon blev ju bevisligen till ändå. Tror absolut du kan haft ÄL ons-tors nått.
  • Canama
    Canama skrev 2020-06-05 12:09:26 följande:

Hej!

Jag fick aldrig tydligare ÄL än sådär när jag blev gravid med dottern. Men hon blev ju bevisligen till ändå. Tror absolut du kan haft ÄL ons-tors nått.

Testar lägga in bild från mina ÄL tester 2018. Enligt natural cycles skedde ÄL då CD13, vilket jag tror stämmer.

• Canama
    Loea skrev 2020-06-08 12:58:45 följande:

Man kanske får se dom som komplement till varandra. Men ser att du tar testerna väldigt olika tider. Det bästa är att alltid ta med morgonurin och när man ser ökning kan man börja ta morgon och kväll men hålla sig till samma tid varje dag. Även hålla sig till samma fotoplats och ljus är en fördel då man med blotta ögat kan se skillnader då och appen bedömer mer rättvist.

Jag tycker det ser ut som att du haft din ÄL iaf :) men fortsätt mät för att vara på den säkra sidan

Tycker mig ha läst en bruksanvisning där de står att man INTE ska ta på morgonurin?... kanske olika för olika test?
  • Canama
    fruitloop skrev 2020-06-08 10:43:40 följande:

ÄL+5 idag. Hade riktigt riktigt ont i magen igår, precis som jag hade ÄL+4 när jag var gravid förra gången - men lär vara önsketänkande, hehe.

Tiden står ju typ still. Fick plus ÄL+9 förra graviditeten, så väntar på fredag nu. Men är en riktig testknarkare, så tror inte jag ens kommer att kunna hålla mig tills dess - FASTÄN jag vet att det är typ 0% chans att det visar något innan. Känner mig helt knäpp.

Fler som är mellan ÄL och BIM nu? Har ni några symptom? 

Jag tänkte också testa på fredag! Har egentligen BIM på måndag enligt min FitBit men litar inte på den denna månaden... på fredag borde jag var på ÄL +14 om mina uträkningar stämmer. Har dock inte bekräftat ÄL på något sett så de blir spännande att se! Tänker testa fredag om jag inte fått mens. Och är de negativt testar jag väl igen nångång nästa vecka om inte mensen dyker upp.
  • Canama

Och jag som skulle vara så cool och ta de som det kommer och testa tidigast på fredag. NUU kliar de i fingrarna! Hade molvärk igår morse och varit illamående idag. Bad sambon köpa ett test idag och han köpte t.o.m ett -testa tidigt- utan att jag ens bett om det.... så rent teoretiskt BORDE de visa redan imorgon om det är så...

Har inte bekräftat ÄL med stickor eller temp men borde va på ÄL+10-13 nånting... Tror ni jag kan hålla mig från att testa redan imorn? Lovande sambon att låta bli, haha...

Vi är väl några som tänkte testa på fredag?

• Canama
    Vemvetintejag skrev 2020-06-10 22:19:16 följande:

Ja jag tänkte testa på fredag! Råkade ta ett test idag hehe. Men vi håller ut till fredag nu!

Hehe, -råkade-, hatar när det händer ;)

Håller tummarna för oss imorn och alla andra som tänker testa! Jag har molvärk nu på morgonen igen. En del av mig är helt övertygad om att jag kommer plussa men en annan del är lika övertygad att jag inte kommer göra det.... Har ju som sagt haft molvärk och illamående. Med dottern hade jag inget illamående men så jäkla ont i brösten och molvärk. Värken i brösten va värst och nu känner jag inget sånt alls..... Så de talar ju emot lite grann.
  • Canama

Negativt test imorse, ett test tidigt från RFSU. När jag va gravid med dottern var de clear blue som visade tidigast, så nu funderar jag på att ta ett sånt imorgon... eller så struntar jag i det och inväntar mensen. Har molvärk och illamående... men om hormonerna är så låga att de inte ger utslag på test så är de säkert bara mina symptom inbillning .....

Isåfall blir de uppehåll i juli och eventuellt augusti med eftersom sambon jobbar borta över sommaren så svårt att pricka in ÄL. Hoppas jag inte träffar någon av er i septembertråden :D

Svar på tråden Bim juni 2020