• fruitloop

Bim juni 2020

Då är mensen förbi och jag hoppar in här från maj-tråden.

Andra försöket med andra barnet. Förra månaden testade vi "flickmetoden" och hade bara sex fram tills 3 dagar innan ÄL. Nu ångrar jag som f*n att vi inte körde på. Bryr mig egentligen inte alls vilket kön det blir.

Denna månad blir det att försöka få till det så ofta som möjligt. 

ÄL 3-5 juni, BIM 19-21 juni.

• fruitloop
    BIM JUNI 2020

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet 

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet 

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

fruitloop 19/6, 32 år, Andra barnet
  • fruitloop
    Lägger igen då jag var för långsam sist :p (och jag flyttar upp några, så det blir i ordning.

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

• fruitloop
    33villbligravid skrev 2020-05-25 20:22:48 följande:

Huu ... ÄL-vecka och är alltid lika stressad. Hade precis sex, cd 11 brukar ha ÄL cd 12-15. Kör inte med stickor. Nu funderar jag genast att borde man ligga mer och när? kanske onsdag eller torsdag? Svårt det här!

Hur mkt brukar ni andra ?planera? liggandet?

Det ska ju räcka med var tredje dag, sägs det. Jag kommer nog sikta på varannan dag runt äl. Jag blir lite extra sugen när det är "bebisverkstad" hehe, så kan nog bli oftare också.
  • fruitloop
    Olivträdet skrev 2020-05-25 20:38:56 följande:

Det är 5 dagar sedan äl för mig och fick precis ett kraftigt stick där jag brukar ha mensvärk. Kan detta vara att ägget fäster sig? Eller sträcker jag mig efter halmstrå??

Spännande!!! Det kan mycket väl vara att ägget fäste :) Håller tummarna!!
  • fruitloop
    Olivträdet skrev 2020-05-25 21:30:09 följande:
    Åh, kul. Får återkomma efter gravtest. Är er bäst att ta testet 5 dagar innan bim eller bara invänta mens. Jag har testa tidigt stickor hemma hihi
    Haha, jag är alltid så otålig och börjar testa direkt efter äl typ :p men av erfarenhet är det sjuuukt onödigt. Slösade säkert 10 test förra månaden helt i onödan.... Med sonen plussade jag äl+9 (vilket är sjukt tidigt). Så denna månad ska jag ialf vänta till äl+9.

Kan du hålla dig så är det ju minst slöseri på tester om du väntar till bim =) (men vet själv hur svårt det är att vänta, haha!)
  • fruitloop

Börjar få höjning på ÄL-testerna nu :D Tror ägglossningen sker om 2-3 dagar. Kör varannan dag hela tiden nu. Har ätit rosenrot sen CD1 (CD13 idag). Någon annan som äter rosenrot? Ska bli spännande att se om jag känner av ÄL mer tack vare dem. 

• fruitloop
    Vemvetintejag skrev 2020-06-01 14:34:22 följande:
    Använder rosenrot denna månad, har fått rejäl stegring idag på äl-test CD 16. Känner av ägglossningen mindre än vad jag brukar göra! Brukar kunna känna tydligt men inte nu. Kanske kommer?
    Spännande! Det kanske kommer. Har du börjat känna något idag?
  • fruitloop

ÄL+5 idag. Hade riktigt riktigt ont i magen igår, precis som jag hade ÄL+4 när jag var gravid förra gången - men lär vara önsketänkande, hehe.

Tiden står ju typ still. Fick plus ÄL+9 förra graviditeten, så väntar på fredag nu. Men är en riktig testknarkare, så tror inte jag ens kommer att kunna hålla mig tills dess - FASTÄN jag vet att det är typ 0% chans att det visar något innan. Känner mig helt knäpp.

Fler som är mellan ÄL och BIM nu? Har ni några symptom? 

• fruitloop

ÄL+9 idag (plussade med sonen då, så hade höga förväntningar idag, tyvärr).
    Haft såna symptom sen ÄL+4. Svin ont i nedre magen, svanken och mått illa. Idag har det avtagit lite.

Precis som förra månaden får jag lite skuggor på stickorna. Men syns inte så bra på bilder, och vågar inte lita ett smack på dem då det inte blev något förra månaden (om inte tidigt kemiskt mf). Eller så inbillar jag mig skuggor... Sambon säger att han ser, men blir osäker på om han bara säger så för att göra mig glad. Usch för denna eviga väntan!!!

Blir så sur på mig själv att jag redan blir ledsen. Är ju as tidigt!! Har inte ens bim förrän 19 juni, känner mig helknäpp. Känner mig as gravid. Men vet också att kroppen kan lura en rejält =(

• fruitloop

När jag tagit vävnadsprov har de sagt 10 dagar utan sex till mig. Men om de sa 3 dagar till dig så är det säkert så! Så om ägget är påväg att lossna så prickar ni säkert äl imorgon!

sbina86 skrev 2020-06-12 18:31:32 följande:

Tog detta förut vid 15:30! Verkar som ett ägg lossnar när som!

Jag var på å tog cellprov å ett vävnadsprov i onsdags och läkaren avrådde från i sex 3 dagar..

Men jag blöder inte längre så tror ni att vi kan ligga ändå?

• fruitloop
    Maramba skrev 2020-06-12 16:38:38 följande:
    Jag ser också ett svagt streck på ditt test. Men så svagt så det är svårt att avgöra om det kan vara spök eller äkta.

Jag håller tummarna för dig att det blir starkare. Vet hur jävla jobbigt det är att gå och hoppas månad efter månad <3
    Ååh, skönt att nån mer ser något! 

Hoppas vi båda får synliga streck imorgon! <3 
  • fruitloop
    sbina86 skrev 2020-06-12 19:36:19 följande:
    Jaha.. Så konstigt att dom säger olika.. Men vi får se till att ligga imorgon då å hoppas på det bästa :) Detta är vårat första försök å jag tog ut min spiral i mitten på maj.
    Spännande! =) Förstår att det är frustrerande att inte sexa på nu då! Men skönt att ha kollat cellförändringar innan graviditeten! Jag fick ta vävnadsprov under min förra graviditet, och det kändes inte kul att de skulle klippa då.

Hoppas ni prickar äl ordentligt imorgon! =)
  • fruitloop

Är såå sjuukt frustrerad! Har så mycket symptom. Inte mått så här dåligt sen förra graviditeten. Har molvärk, mår as illa, ont i brösten och har ont i bäckenet. Får bara skuggor på testen. I förrgår kunde man se ett streck (fast otroligt svagt). Men idag blankt.

ÄL+11 BIM-6 (dock varierar bim med några dagar hit och dit). 

Någon som tidigare haft massa symptom, men ändå plussat sent?

• fruitloop

Vad tror ni? ÄL+12

Har beställt andra tester nu, då testlagret verkar ge mig spök hela tiden :(

men detta ser ju ut som streck?
  • fruitloop

Mina streck på testen har varit spökstreck :( Tog ett testa tidigt imorse från RSFU som blev negativt... ÄL+13, BIM-3. Förut fick jag aldrig spökstreck!

Ännu inga spottings, som jag alltid fått 5-10 innan mens sen förra graviditeten. Så det är ju positivt.

Känner dock att jag tappar hoppet mer och mer. Men kommer testa varje morgon till mensen ialf.

Svar på tråden Bim juni 2020