Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Bim juni 2020

Hejhej!

Hoppar in här. Fick mens idag vilket betyder att första försöket till ett syskon gick i stöpet. Är trots min signatur 36 år gammal :)

BIM 11/6 enligt app. Har inte kört med äl-test än efter som minns de brukar skapa stress. 

Nåja, bättre lycka denna månad! Heja alla!

• 33villbligravid

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

• 33villbligravid

Nä - Jag är äldst :D

myownworstenemy skrev 2020-05-25 20:16:42 följande:

Jaha, är jag äldst?!

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

myownworstenemy, 4/6, 34 år. Andra barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

• 33villbligravid

Huu ... ÄL-vecka och är alltid lika stressad. Hade precis sex, cd 11 brukar ha ÄL cd 12-15. Kör inte med stickor. Nu funderar jag genast att borde man ligga mer och när? kanske onsdag eller torsdag? Svårt det här!

Hur mkt brukar ni andra ?planera? liggandet?

• 33villbligravid
    Abrakadbra skrev 2020-05-25 22:42:51 följande:

Denna månad låg vi 3 dagar innan äl och ångrar själv att vi inte låg en gång senare haha. (Men tydligen kan spermier leva upp till 5 dagar) så det är inte helt kört om ni inte ligger mer. Men det skadar ju verkligen inte att göra det heller :) jag röstar för ett härligt onsdagsligg! :)

Ja, förra månaden låg vi också 3 dagar före och det räckte helt tydligt inte för oss. Tror vi har åldern mot oss också då redan är 36 ... så blir nog ett härligt onsdagsligg för säkerhets skull ;) . Har en son sedan tidigare och tror vi då hade sex på ÄL-dagen. Nu försöker vi flicka och har hört ska ha sex lite tidigare då, men finns ju risk inte blir ngn bebis alls då ...
  • 33villbligravid
    mrsLina skrev 2020-05-25 21:45:09 följande:

Måste fråga er tjejer.

Jag fick "mens" igår. Vanligtvis har jag en "mellan" blödning men just nu har jag en liten blödning. Ingen mensvärk och super finnig har jag blivit haha.

Tror ni att om man har en liten blödning, att livmoderslemhinnan är tjockare till nästa månad och att ett ägg kan fastna lättare?

Jag brukar inte få finnar med min mens, och brukar blöda mer. Så lite konstigt att den är så lätt denna månad.

Brukar ni ha stor variation i er mensblödning?

Jag har haft mindre mens än vanligt nu sedan slutade med piller i slutet av mars. Har undrat om det kan bero på att ägglossningen inte kommit igång, men har så regelbunden mens att inte tror det. Eller kan jag ha kommit in i ngt slags förklimakterium?!
  • 33villbligravid
    fruitloop skrev 2020-05-26 08:42:36 följande:
    Haha, jag är alltid så otålig och börjar testa direkt efter äl typ :p men av erfarenhet är det sjuuukt onödigt. Slösade säkert 10 test förra månaden helt i onödan.... Med sonen plussade jag äl+9 (vilket är sjukt tidigt). Så denna månad ska jag ialf vänta till äl+9.

Kan du hålla dig så är det ju minst slöseri på tester om du väntar till bim =) (men vet själv hur svårt det är att vänta, haha!)
    Ja - jag plussade också med sonen på ÄL + 10 och då var det så starkt att antagligen synats redan någon dag tidigare. Så vet ju att det för mig syns tidigt. Ändå tog jag förra månaden hur många test som helst och intalade mig jag såg skuggor och streck, men inte var där ju ngt.

Denna månaden försöker jag hålla ut längre för blir så besviken med negativa test ...
  • 33villbligravid
    Staus skrev 2020-05-26 08:50:28 följande:

Hej

nu är jag redo att skriva här igen efter missfallet den 17 maj i v.6

Slutade blöda helt nu i helgen vilket var såååå skönt.

Var på VUL igår och allt såg mycket bra ut. Slemhinna på 7mm och ägglossning på g sa barnmorskan. Jag känner mig sjukt positiv och även om missfallet var sorgligt så är det ändå ett tecken på fertilitet. Föregående försök lyckades efter 4 månader. Hoppas så innerligt på en till graviditet och att denna ärta stannar hos oss.

Lycka till! Mitt första barn kom till några månader efter ett missfall och sedan gick allt bra! Som du sa så nu vet du åtminstone att du/ni är fertila :)
  • 33villbligravid
    Canama skrev 2020-05-27 09:08:54 följande:

CD11 idag och idag ska vi försöka sparka igång bebis-görandet. Förra månaden litade jag blint på min Fitbit som (antagligen) satt ut ÄL typ 1,5 vecka för sent. Denna månad kör vi på att jag har ?standard? ÄL typ ÄL CD12-14 nånting. Vi har en ettåring så inte så lätt att få till de, så nu blir det de romantiska schema-sexet. Med dottern tempa jag och hade då ÄL CD13 när hon blev till. Nu kan jag inte temp pga störd nattsömn ehehehehh....

Ni med barn tidigare, har er cykel gått tillbaka till va den va innan första barnet? Tänker om man kan tänka så, att man har ÄL runt samma tid som förut... Eller hur är det egentligen?

Hej! Är i ganska samma sits som du. Har en 1,5 åring hemma och CD 13 idag. Jag utgår nu bara från att ha ÄL som tidigare. Sonen blev till på ÄL 12 (tror jag). På den tiden testade jag ÄL med stickor men nu orkar jag inte för blir så stressad :)

Den skillnaden har jag i min cykel att min mens numera är mkt mer sparsam än tidigare bara 2-3 dagar mot 4-5 tidigare, Hoppas det inte påverkar!

Vi hade sex på må CD 11 men tror ska försöka klämma in ett ligg idag igen för säkerhets skull. Romantiskt verkligen ;)
  • 33villbligravid

Låter och ser ju bra ut det där!! Lycka till :)

Frassex skrev 2020-05-27 09:14:25 följande:
    Min blödning avstanna :O påminner om min äl blödning jag hade. Kom på pappret, stoppa i en tampong och bytte till ny inför natten. Den jag jag tog ut på kvällen var bara lite ljusbrunt på, ganska torr och den imorse var helt torr!! Var helt säker på att det skulle eskalera mtp mensvärken som var så kraftig, tog två alvedon och gick och la mig. Snopet... kanske hoppet kvarstår?

Tog ett nytt idag och är lite starkare än tidigare, får fortsätta testa och se om blödning återkommer.

Men du vad spännande med flytningen och symtomen!! Har haft en nidis för längesen och var som du beskriver, bara ljusrosa flytning. Håller tummarna :D när tänker du våga testa?

Svar på tråden Bim juni 2020