• Staus

Bim juni 2020

Hej

nu är jag redo att skriva här igen efter missfallet den 17 maj i v.6

Slutade blöda helt nu i helgen vilket var såååå skönt.

Var på VUL igår och allt såg mycket bra ut. Slemhinna på 7mm och ägglossning på g sa barnmorskan. Jag känner mig sjukt positiv och även om missfallet var sorgligt så är det ändå ett tecken på fertilitet. Föregående försök lyckades efter 4 månader. Hoppas så innerligt på en till graviditet och att denna ärta stannar hos oss.

• Staus
    Ann3h skrev 2020-05-26 06:41:23 följande:

Varning för ingående intim information!!!

Jag å sambon sexade till det för två dagar sedan. Ungefär 1vecka efter ÄL. Men jag kände redan under sexandet att detta inte blev bra, fick typ kraftig mensvärk å det började göra mer å mer ont. Efteråt hade jag kraftig sammandragning å kunde knappt räta ut kroppen. Har än mensvärk men inga blödningar. Någon som har haft liknande nån gång i sitt liv eller hört talas om det???

Kolla upp om du har urinvägsinfektion, så här jag kännt då jag haft det efter och under sex.
  • Staus
    Jenzia skrev 2020-05-30 15:33:48 följande:

Alltså ladies! Vad tror vi om det beryktade ?sticket? när ägget fäster? Jag som aldrig fått några symptom tidigare, och aldrig varit gravid, fick precis ett nålstick lite ovanför höger ljumske, typ där jag tror att min äggstock ägg egentligen, och nu värker det lite! Är på ÄL+6 eller +7.

Kanske är för att jag är så rackans hoppfull denna månaden

Jag fick det på min föregående graviditet. Jag kände det så tydligt trots att man inte ska kunna det.
  • Staus

Ni som fått missfall, hur lång tid tog det innan kroppen kom tillbaka i sin rytm?

Den 25 maj var jag hos barnmorskan som sa att ägglossning var på g.

Tänker att jag borde ha BIM nu på söndag men det är helt fel enligt min kropps gamla mönster.

Just börjat få rikligt med vita flytningar som man kan få innan mens. Försöker lista ut kroppen lite.

• Staus

Om jag känner min kropp rätt så kommer mensen på söndag. Flygningarna har upphört och nu ömmar ena bröstet. Tänk att tecken kam vara så olika för alla.

Mina gravidtecken är inga tecken alls, varit gravid tre ggr. Och ingen av gångerna har jag haft ett enda tecken, förutom mycket flytningar.

• Staus

Vad tror ni?

BIM -3, vanligt test.

Spöksträck eller inbillning
  • Staus

e

Ja ni som vet vet ju att det alltid syns tydligare live.

Testade för att jag ska på fest i 2 dagar, alla vet att vi fick MF förra månaden. Vill inte göra samma misstag så jag får se hur jag döljer detta.
  • Staus
    33villbligravid skrev 2020-06-12 09:15:12 följande:

Hmm... på vilken dag är du? Tycker syns på Clearblue, om än svagt!

Jag var en gång på fest då jag precis plussat. Jag gjorde så att valde drycker i mörkare flaska som jag hällde ut på toa och fyllde på med vatten istället! 

Och blandade "drink" utan alkohol - dessutom tog jag ett glas vin till maten som jag smuttade på och hällde ut lite i taget i en blomkruka .. INGEN gissade ngt!

Lycka till :)

Jag är två dagar ifrån BIM, tror jag. Svårt att veta efter MF.
  • Staus
    Scrootie skrev 2020-06-12 09:18:13 följande:

Grattis! Fick också Mf i maj, så är nyfiken på vilken dag du är på om du har haft några symtom/tecken innan plussat?

Jag fick ömma bröst (har jag vid pms också),

jätte dåligt humör och huvudvärk.

Men det som var tydligt var flytningarna. Mkt flytningar, vita och tjocka. Så mycket så jag fick byta trosor.
  • Staus
    Trio2021 skrev 2020-06-12 21:00:13 följande:

Varför ska man alltid testa tidigt för och alltid bli lika besviken när det inte visar något :) har testat totaltmegasuper negativt tre dagar i rad nu, idag senast på bim-5..

Man vill liksom intala sig själv att sluta och lite "ge upp" att man skulle kunna vara gravid, bara för att sedan bli glatt överraskad sen när mensen kanske inte kommer :D

Någon som testat negativt och sen helt plötsligt fått positivt?

Jag har aldrig testat starkt positivt förrän BIM-dagen och tidigast svaga sträck 2-3 dagar innan BIM.
  • Staus

här kom blodet idag... så falskt alarm. hoppar vidare i livet och i försöken.

Svar på tråden Bim juni 2020