• Lizzie09

Bim juni 2020

Hej, hoppar gärna in här! :)

Är på första försöket med andra barnet. Första barnet tog nästan två och och två inseminationer innan vi lyckades, så vi håller tummarna att det går fortare denna gång :) Tog ut spiralen 6/5 och hade ägglossning nu i veckan, dock lite osäker på vilken dag exakt eftersom den blev lite förskjuten pga spiraluttaget, men eventuellt i onsdags. Hade ordentlig molvärk i livmodern och ljumskarna igår och värk i ländryggen idag. Får hoppas att det kanske kan vara positiv värk :) Bim borde bli någonstans runt månadsskiftet.

• Lizzie09

BIM JUNI 2020

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet 

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet 

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

• Lizzie09
    emmapa22 skrev 2020-05-26 12:49:05 följande:

Vad tror ni om detta?! så förvirrad testar väldigt tidigt! tror ni det är ett spök fejk streck bara? :/

Ser själva testremsan men den verkar tyvärr inte se blå ut, vad jag kan se.. Hur många dagar efter äl är du?
  • Lizzie09

Äl +9 och tog ett Clearblue Early detection idag, neeegativt. Med dottern plussade jag på äl+9 med vanligt clearblue, så tar nästan för givet redan nu att det inte blev något denna månad. Trots symtom. Men mycket kan hända inom de närmsta dagarna :)

• Lizzie09

Jisses, jag fattar ingenting. Har testat blankt i flera dagar och igår fick jag lite brunaktig flytning när jag gick på toa under hela dagen så bara inväntade mensen såklart, även fast den var lite tidig (äl+11 idag). Tänkte inte testa imorse men gjorde det iallafall, och det är positivt?! Testade med två stickor av samma sort och båda visar tydliga rosa streck?! Jag är nog i chock. Dottern tog nära två år och två inseminationer och detta var första försöket! Måste åka och köpa clearblue sen! Syns säkert ingenting på bilden, men det är definitivt rosa och positivt i verkligheten, även fast jag har svårt att tro det!

• Lizzie09
    Lizzie09 skrev 2020-05-29 09:41:17 följande:

Jisses, jag fattar ingenting. Har testat blankt i flera dagar och igår fick jag lite brunaktig flytning när jag gick på toa under hela dagen så bara inväntade mensen såklart, även fast den var lite tidig (äl+11 idag). Tänkte inte testa imorse men gjorde det iallafall, och det är positivt?! Testade med två stickor av samma sort och båda visar tydliga rosa streck?! Jag är nog i chock. Dottern tog nära två år och två inseminationer och detta var första försöket! Måste åka och köpa clearblue sen! Syns säkert ingenting på bilden, men det är definitivt rosa och positivt i verkligheten, även fast jag har svårt att tro det!

• Lizzie09
    Lizzie09 skrev 2020-05-29 09:41:17 följande:

• Lizzie09
    Enkeli skrev 2020-05-29 10:00:09 följande:

Grattis!!!! Magiskt ju ????[quote=80433285][quote-nick]Lizzie09 skrev 2020-05-29 09:42:35 följande:[/quote-nick]

[/quote]

Tack! :D
  • Lizzie09

[quote=80433283][quote-nick]Lizzie09 skrev 2020-05-29 09:41:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Syns inte ett skvatt på bilderna, haha. Men det är verkligen tydliga rosa streck :)

• Lizzie09
    Loea skrev 2020-05-29 10:35:54 följande:

Jag ser! Hoppas det syns på andra sorter också om du får tid att köpa ett! Grattis! :D

Att det inte synts tidigare är ju inte konstigt med tanke på att du bara är på ÄL+11 nu. Ofta pengar i sjön bara att testa innan dess :)

Tog ett clearblue nyss, och visst är där ett blått steck! Hade verkligen inte räknat med att det skulle gå så fort :'). Var så rädd att det skulle bli samma kamp som förra gången. Plussade med dottern på äl+9 så därför hade jag lite gett upp hoppet när jag inte gjorde det denna gång, dumt jag vet, haha. När jag fick bruna flytningar igår så trodde jag verkligen att det var kört och hade verkligen inte tänkt testa idag, men så gjorde jag det ändå och tur var väl det :D
  • Lizzie09

Jag ser! Hoppas det syns på andra sorter också om du får tid att köpa ett! Grattis! :D

Att det inte synts tidigare är ju inte konstigt med tanke på att du bara är på ÄL+11 nu. Ofta pengar i sjön bara att testa innan dess :)

Jobbar på mödrahälsovården och hade ett helt gäng med graviditetstester som håller på att gå ut och därför skulle slängas, så jag kunde ta med allihopa hem. Därför har jag testat hej vilt eftersom jag har så många, haha!
  • Lizzie09

Jobbar på mödrahälsovården och hade ett helt gäng med graviditetstester som håller på att gå ut och därför skulle slängas, så jag kunde ta med allihopa hem. Därför har jag testat hej vilt eftersom jag har så många, haha!
  • Lizzie09

Blir så nojig, gravtestet har bara ökat litelite i styrka sedan igår. Brukar det inte stegra rätt fort nu i början? Är ju klart positivt med rosa streck (syns säkert inte på bilden..) men nojjar över den lilla ökningen..

• Lizzie09
    vegaveravegavera skrev 2020-05-31 12:50:01 följande:

Jag tog ett vanligt graviditetstest nu imorse, bara nått billigt märke från netto och det visade svagt men absolut positivt... så nu när 2 test 2 olika mornar har visat positivt kanske man kan säga att jag är gravid??? fyfan vad sjukt det känns! är så himla trött och mår så konstigt, tror det är chocken. vill såå gärna ha en kopp kaffe haha men efter lite googlingar så verkar det som en dum idé

Grattis! :) Ta du en kopp kaffe, det är ingen fara :)
Svar på tråden Bim juni 2020