Bim juni 2020
Väldigt sen menscykel förra månaden ( 41 dagar) så BIM 17/6 för mig. Beräknad ÄL 7/6
6e försöket
Väldigt sen menscykel förra månaden ( 41 dagar) så BIM 17/6 för mig. Beräknad ÄL 7/6
6e försöket
Äntligrn gått min progesteronkräm nu!!
Vad tror ni, kan jag börja smörja med den idag?
Har som sagt kort lutealfas på ca 9 dagar och även tiden mellan mens och nästa ÄL verkar vara lång. =/
Idag är jag på CD 17 och antar ÄL sker i slutet på veckan. Har slutat ÄL testa då jag bara vart stressad och ändå fick positiva utslag 2 gånger under en och samma cykel med en veckas mellanrum. Jag verkar intr kunna ÄL första gången jag får positivt?
Kan jag börja smörja idag eller måste jag vänta till nästa cykel??
Jag har också problem med kort lutealfas och jag blev rekommenderad av moodmama att börja smörja på cykeldag 7 och sen 10 dagar framåt. Så hade väntat till nästa cykel om jag var du :)
Jag har inte vågat testa än :( Min cykel har varit så konstig efter att jag fick missfall tidigare i år, så nojjar lite...
Ja, chansen att det blir tokigt med ÄL finns ju. Jag hade nog gjort som de på moodmama sa iaf :) Alltså börjat på CD 7.
Det är så jobbigt när det rubbas så :( mina cykler har gått från 37-40 dagar till 24 och 22 dagar senaste månaderna :/
Vi ska testa ?smep-metoden? denna månad och hoppas på det bästa!
Så märkligt :/
Man börjar ha sex på cykeldag 8 och sen varannan dag fram till att man plussat på ÄL-test. Sen har man sex den dagen man plussat och två dagar till efter det (alltså tre dagar i rad). Sen gör man uppehåll en dag och har sedan sex dagen efter det. Om jag fattat det rätt :) Läst om många som försökt länge och sen följt detta och blivit gravida direkt. Man lär ju maxa sina chanser iallafall :)
Oh, okej :/ Men varannan/var tredje dag kan ju vara mer än nog <3
Min sambo är likadan! Jag brukar oxo vara väldigt hetsig kring äl och vill i princip mysa hela tiden för att inte missa. Han är däremot mindre sugen och vill knappt, även om han är med på att vi ska bli gravida.
Så känner med dig, känns som alla andras parners är mkt mer villiga.
Låter jättejobbigt att inte vara helt på samma plan :/ Men om ni får till det varannan/var tredje dag som du skrev så ska det ju räcka :)