Inlägg från: Anonym (Barnlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnlängtan)

Bim juni 2020

BIM JUNI 2020: 

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet 

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet 

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet 

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet 

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet 

Ann3h 3/6, 26år Första barnet 

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet 

Acge 6/6, 28 år. Första barnet 

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet 

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet 

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet. 

Loea 9/6, 29 år. Första barnet 

H0nd3ndär 9/6 35 år. Tredje barnet

Kira16 10/6 33 år. Andra barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet. 

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet 

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet. 

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet 

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet 

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet 

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet 

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet 

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet 

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet 

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet 

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• Anonym (Barnlängtan)

Då är mensen äntligen slut. Bim 25/6. Har precis beställt massa ägglossningstester och gravtester. Jag å sambon har bestämt att vi kör varannandag vid äl och hoppas att detta äntligen blir månaden då vi kan få vårt efterlängtade plus. Vi är inne på försök 7 nu:(

Någon som har bim samma datum så vi kan följas åt?:)

• Anonym (Barnlängtan)
    Undrandee skrev 2020-06-02 19:10:00 följande:

Jag hoppas på det! Dock är vi lite oense om behovet av sex mrn jag kan tänka mig att jag är väldigt på när jag har nära till ägglossning och det hetsar inte upp honom... så det blir en ond cirkel. Jag önskar att min partner var lika ivrig och villig som alla andras verkar vara :(

det är min största sorg i det här :/

Min sambo är likadan! Jag brukar oxo vara väldigt hetsig kring äl och vill i princip mysa hela tiden för att inte missa. Han är däremot mindre sugen och vill knappt, även om han är med på att vi ska bli gravida.

Så känner med dig, känns som alla andras parners är mkt mer villiga.
  • Anonym (Barnlängtan)

Jag skulle ha äl nu på torsdag men började ta tester redan i söndags. Idag visar den fullt utslag och jag känner verkligen att det händer något. Känns som att det vibrerar där äggstockarna sitter.

Jag har inte känt så tidigare, utan bara haft ont. Någon mer som känt som att det vibrerar?

Vi hade sex i lördags och två ggr i söndags. Får försöka få till det ikväll med.

• Anonym (Barnlängtan)

Här är min stegring. Vi har myst 6e,7e,9e,10e och idag. Så vi har iaf gjort vad vi kan. Nu väntar 2 jobbiga veckor med väntande.

Någon mer med bim runt 25/6?
  • Anonym (Barnlängtan)
    milor skrev 2020-06-12 06:24:21 följande:

Jag! Vi myste också 6e, 7e, 9e och 11e, fick positivt äl-test den 10e. BIM blir 24/6.

Åh vad spännande! Då är vi ganska likt. Nu håller vi tummarna att båda plussar:)

Är det första för er eller har ni barn sen innan?
  • Anonym (Barnlängtan)

Är det någon som vet ifall man kan använda pevaryl samtidigt som man försöker bli gravid? Om det kan påverka negativt?

Enligt vad jag läst mig till kan man använda det när man är gravid men hittar inget om när man försöker bli gravid:/

• Anonym (Barnlängtan)
    sbina86 skrev 2020-06-14 17:48:42 följande:

Hade min peak igår på förmiddagen sen på kvällen var det Low på ägglossningstestet. Vi fick till det igår och jag ska försöka fjäska till mig ett ligg ikväll igen :P

Nu får gärna dagarna gå fort så man kan börja testa! Har blivit något av en test missbrukare. Haha!

Frågan är oxå om det kan visa något nästa fredag eller om man bara slösar ett test då..

Finns det någon mer som precis har haft ägglossning?

Jag hade äl i torsdags, dagarna går så segt har bim 25e tänkte ev testa nästa helg men antar att det e för tidigt. När har du bim?
  • Anonym (Barnlängtan)
    mrsLina skrev 2020-06-14 18:57:28 följande:

Vi har bim på samma dag. Hade tänkt testa på torsdag men tror det kommer bli neg. (Är man testoman så är man)

Åh spännande:) är det er första?

Jag vill med testa så anart som möjligt fast jag vet att det knappt kan visa nästa helg ens. Men har två testa tidigt hemma å drt kliar i fingrarna haha
  • Anonym (Barnlängtan)
    ElkaSJ skrev 2020-06-15 18:08:59 följande:

Hej alla kloka!

Jag är på ÄL + 7 (BIM -9) och har sannolikt fått en svampinfektion. Kan jag använda pevaryl? Är rädd att det ska skada en eventuell utveckling av graviditet? Kan inget sådant här, det står dock att man inte skall använda pevaryl vid första trimestern så är skit nojjig om ägget har befruktats och jag förstör det?

Jag ställde samma fråga för någon dag sen och fick inte svar, har dock inte vågat använda tills ägget fäst iaf så ska jag ta det då.
Svar på tråden Bim juni 2020