• Aammi

Bim juni 2020

Hej allihop!

Bim -3 idag och mår sedan två dagar illa, har spänningar i brösten och ?konstig känsla? i nedre delen av magen. Huvudvärk kommer och går. Vad tror ni? Försöker hålla mig med att testa till helgen. Imorgon kanske! :)

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Soff92, 7/6, 28 år. Första barnet

Aammi 8/6, 29 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

H0nd3ndär 9/6 35 år. Tredje barnet

Kira16 10/6 33 år. Andra barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

Emm94 14/6, 26år, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• Aammi

Oj blev lite otydligt. Skulle skriva att jag mår illa, har spänningar i brösten och konstig molande känsla i nedre delen av magen.

• Aammi

God morgon god morgon

Bim -2 idag och kunde inte sova för att jag var så ivrig att testa. Lyckades hålla mig kvar i sängen tills fyra på morgonen men inte längre. Testade med ett apoteket test och såg ingenting. Ahh! Tror ni att jag skulle väntat några timmar till? Haha

Jag har fortsatt illamående, spänningar i brösten och stor trötthet. Precis som i mars när jag plussade för första gången. Men efter ett par dagar försvann symtomen och jag fick ett missfall i 5+5 ... kan inte vänta på att få fira ett nytt pluss!

• Aammi

Tack för svar!

Får se om jag lyckas hålla mig en dag eller två innan jag testar igen eller om jag orkar vänta tills BIM. Håller tummarna för att vi båda ändå får ett positivt svar!

• Aammi

Jag trodde verkligen inte jag skulle bli så obsessed över detta men plötsligt kan jag inte ens tänka på något annat. Och jag som ser mig själv som rationell och med good självkontroll. Kan man skylla på hormonerna? ;)

• Aammi

Jag brukar ?känna i kroppen? runt tiden när jag får ägglossning. Men nu tror jag att jag ska köpa riktiga ägglossningstesr till nästa månad.

Soff92 om inte ens ett barnkalas kan distrahera är det nog svårt att hitta något dom kan göra det!

• Aammi

Stort stort grattis Körsbärsdalen!

Jag fick ytterligare ett negativt test idag, Bim -1. Börjar ge upp hoppet för juni men tänker att jag kanske kanske har fel datum för äl. Den som lever får se!

Soff92 jag tror att det är ca 25% chans per månad även om man gör allt rätt. Påt igen! Jag tror vi ses i juli gruppen snart

• Aammi

Ni som har försökt ett tag, har ni någon ritual för misslyckade månader? Jag funderar på att äta massor sushi och dricka något glas vin - tanken hjälper mig hålla up i dessa osäkra dagar

• Aammi

Hej hej!

Jag har egentligen BIM idag men ingen mens ännu, men har börjat misstänka att min ägglossnings skedde senare än jag trodde (mätte inte äl) och att BIM egentligen är på fredag, dvs att jag skulle vara BIM -4 idag. Försöker vänta lite innan jag tar nästa test.

Jag mår hur som helst superkonstigt, känner mig trött, svullen, illamående, har huvudvärk och är framförallt förstoppad. Förstoppad brukar jag aldrig bli, men det kanske bara är en följd av att jag ätit gravidvitaminer med järn. Igår fick jag en brunaktig flyttning vilket jag inte brukar få innan mens. Nåväl, den som lever får se

• Aammi

Symtomen är förvirrande så jag försöker att inte tänka så mycket men kommer ändå på mig själv med att stirra på kalendern och räkna dagar stup i kvarten, haha

Jag fick negativa test lördag och söndag, ska försöka vänta med att ta nästa test :)

• Aammi

Stort grattis!

Testade imorse men fortfarande heeelt negativt. BIM +2 men mina cykler är lite oregelbundna.

33villbligravid vi får väl börja sikta in oss på juli månad!

• Aammi

Tråkigt att höra att du fick missfall! :( Hur lång tid det tar efter missfall beror säkert på.

Jag fick ett väldigt tidigt missfall i mars (vecka 5+6 dagar) och fick sedan min nästa mens ungefär när jag brukar. Vi valde att följa rekommendationen att låta kroppen vila en cykel tills nästa mens innan vi försökte igen.

Var rädd om dig!

• Aammi
    Anga skrev 2020-06-10 14:11:56 följande:

Jag är på BIM-11 och det känns som den längsta väntan som finns. Någon annan som har länge kvar tills ett test blir aktuellt? Hur tidigt kan man börja testa utan att slösa hur många som helst hehe. Hur tidigt kan man få utslag? 

Jag kan rekommendera att kolla denna sida. De visar tydligt dag för dag hur stor chansen att få positivt eller negativt är om det skulle vara så att du faktiskt är gravid: www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/
  • Aammi

Jag väntade mig mensen för en vecka sen men har varken fått den eller ett plus. Vet inte riktigt vad jag ska vänta mig nu.

• Aammi
    Undrandee skrev 2020-06-24 20:11:21 följande:

Hade inget early kvar :(

men tror det är kört. jag fortsätter få positiva äl tester så jag måste ha problem med fertiliteten.

Grät ut en stund hos mannen nu ikväll. Det är så typiskt nu när vi båda längtar efter ett till barn och verkligen försöker :(

Åhnej! Men stackars. Bra att du fick gråta hos din man ett tag. Och du som fick ett svagt streck häromdagen ...

Jag väntade mig mensen i början av månaden och den har fortfarande inte kommit än. Efter missfall i mars och efter väntande i april skulle ju maj / juni bli första försöket, och så verkar mensen ha hoppat över en cykel?! Jag hade en konstig förkyldning (Corona?) flera veckor under maj månad så jag undrar om det kan ha ställt till det för mig.

Håll ut, snart blir det våran tur!
  • Aammi

Och så kom mensen till slut, 20 dagar senare än väntat utan att blivit gravid. Mest lättad eftersom jag började oroa mig för klimakteriet ... 29 år gammal!

Svar på tråden Bim juni 2020