• Apoapo

Bim juni 2020

5 år sen jag var inne i denna verkstad sist. Hade glömt hur knäpp man blir men nu är jag här igen. BIM 10 juni. Efter barnen har jag inte haft mensvärk eller väldigt lite. Men nu har jag haft ont i ryggen sen några dagar. Så jag tänker att det är kört. Men hoppas ändå.

• Apoapo
    Trio2021 skrev 2020-06-07 18:57:11 följande:

Många har haft Bim och många börjar närma sig, hur mår ni? Har ni några symptom eller vad känner ni? :D när ska ni testa?

Jag har BIM på tisdag. Testade med ett digitalt jag hade hemma igår och negativt. Tänkte inte köpa nåt mer nu. Tycker annars att det är rimligt att testa 3 test om dagen så ska försöka hålla mig. Har jättemycket mensvärk och ont i ryggen. Brukar inte ha de. Så är kluven om det är kört eller ett tecken.
  • Apoapo
    Trio2021 skrev 2020-06-07 20:16:34 följande:

Oh vad spännande! De här dagarna fram till Bim går ju fruktansvärt långsamt haha! Jag håller tummarna för att du pausar på tisdag :D

Ja det går så sakta. Springer på toa hela tiden för att kolla om mensen kommit. Blir tokig på den här mensvärken. Jag hade såhär innan jag fick barnen men har knappt kännt nåt vid mens efter. Hade molvärk när jag var gravid sist men inte innan plus tror jag.

När planerar du att testa?
  • Apoapo
    mrsLina skrev 2020-06-07 21:22:19 följande:

Ägglossnings smärta, vad brukar ni känna?

Jag får ont i nedre delen av ryggen. Molande smärta som håller i sig typ hela dagen.

Fick hög feritilet på clearblue idag och sedan kom smärtan. Antar att äl är om allt från 12-48 timmar?

Hoppas verkligen på denna månad ??

Jätteolika. Den månaden jag blev gravid hade jag så ont i ryggen att jag nästan inte kunde gå. Tvingade min man att ligga ändå. Haha . Sen var de onda borta nån dag senare. Nu får jag vissa månader lite ont i ländryggen.
  • Apoapo

Jag hade inte tänkt testa innan mensen är sen. Men jag köpte idag. RFSU 8 pack. Testa ofta. Negativt såklart. Men har för mig att de testen visar senare? Eller minns jag fel? Eller önsketänker. Haha. Ska testa imorgon BIM -1. Har haft mensvärk sen i torsdags.

• Apoapo
    acge skrev 2020-06-09 07:09:44 följande:

Bestämde mig för att testa imorse, BIM+2. Kunde inte bli mer tydligt!?? CB early detection visade innan uppsägningstiden ens hunnit gå ut.

Grattis!!
  • Apoapo
    Anonym (Anonym1) skrev 2020-06-22 09:43:23 följande:

Idag kom pluset! Efter att typ försökt sen dottern föddes december 2018 och ett missfall så håller jag tummarna att detta lilla pyre vill hålla sig kvar.

Grattis!!!
  • Apoapo
    milor skrev 2020-06-24 11:33:01 följande:

BIM idag, ingen mens i sikte. Vågar knappt säga det men känns annorlunda den här gången och tempen har fortsatt att stiga..!

När ska du testa???
  • Apoapo
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-24 10:25:11 följande:

ÄL+12 idag, och 2 dagar till bim. Jag är rädd att jag tror för mycket att jag är gravid så att jag bara inbillar mig symtom. Idag känns det mycket mindre, det var absolut mest aktivitet och stick på ÄL 7 och 8.

Hur går det för er andra?

Så spännande! När har du tänkt testa?

Jag väntar på BIM i början av juli nu.
  • Apoapo
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-24 14:23:54 följande:

jag har tänkt att jag kanske testar på lördag morgon, om inte mensen kommit innan dess, eller söndag...är så rädd att bli besviken både av mens och av negativt test...

Brukar du testa redan innan bim? Jag fick hem nya test idag, men köpte inte tidiga utan vanliga....just för att jag ska hålla ut till bim och inte testa innan

När jag blev gravid förra gången gjorde jag de. Tycker det är rätt kul att testa ändå. Haha. Plussade några dagar innan BIM då.

Men är ju bättre att vänta egentligen. Men man blir ju så otålig!
  • Apoapo
    milor skrev 2020-06-24 20:04:23 följande:

Visst anar man ett streck där? :O Var tvungen att ta två för min sambo tror mig inte just nu!

Jag ser!! Grattis!
  • Apoapo
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-24 15:23:12 följande:

Är sjukt otålig, men jag lever nog på hoppet lite till och hoppas att de små känningarna är något litet, och inte pms. Jag brukar inte ha pms alls. Mensvärk dagen innan mens. Men nu fick jag ett stick I livmodern som varade i ca 10 sekunder på ÄL+7 på kvällen, dagen efter stack det ganska mycket hela dagen. Sedan har det avtagit och kan känna något litet stick ibland + lite molvärk. Alltså började det redan 7-8 dagar innan bim denna gång, annars 1 dag innan och lite ömma bröst.

Jag vet inte jag...

Jag känner efter så mycket. Varje månad känns de som att så här har de aldrig känts innan....
  • Apoapo
    lillagullefjun skrev 2020-06-25 16:16:15 följande:

Jag köpte ett clearblue early som var positivt! :D

Grattis! Va roligt!! :)
  • Apoapo
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-26 15:01:11 följande:

Jag gissar också det, men jag är i chock, tänker att testet visar fel....

Tänker att jag tar ett digitalt som jag kan överraska den blivande pappan med! Han förstår sig inte på streck, haha!

Wow grattis!!!
  • Apoapo
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-26 17:06:40 följande:

Tack!! Jag hoppas att den får stanna!

Så kul. Håller tummarna! Håll tummarna för mig om en vecka! :))
  • Apoapo
    Baconpie skrev 2020-06-30 14:37:56 följande:

Äh, kolla det här. Ännu högre utslag på ÄL idag.. förvirrad är bara förnamnet.

Tror de ger utslag innan mens också. Och graviditet. Så nåt av de två skulle jag tro.
  • Apoapo
    NervösAnonym skrev 2020-07-02 17:36:19 följande:

Hoppade ur denna tråden då jag gav upp juni på grund av känningar. Skulle egentligen vänta tills lördag med att testa men i tisdags 30/6 ville jag bara få ett negativt test så jag kunde slappna av men så var det positivt. :D nästan 2 år tog det.

Grattis!!! Så roligt! Va har du haft för känningar?
Svar på tråden Bim juni 2020