• Jenzia

Bim juni 2020

Loea skrev 2020-05-28 13:36:06 följande:

Hej allihopa!

Känner igen några namn sen jag var här sist. Plussade i januari. Vart gravid i 10 veckor. Såg ett levande foster på vaginalt UL v8, fick reda på i v10+3 att fostret dött tre dagar tidigare. Var ett MA och kroppen fattade aldrig att fostret dött så fick starta igång det två veckor senare på sjukhus. Kände mig sjukt besviken på min kropp som bara fortsatte växa som om allt var okej. Var en hemsk upplevelse och gråter fortfarande över det. Känns som att det enda som kan göra allt bra är att få bli gravid igen och att det leder till ett barn denna gången. Säger dock inte till andra förutom mina två allra närmsta vänner att vi vill försöka igen för orkar inte med pressen av att alla vet att vi inte väntar till senare.

Blödde i vad som kändes som en evighet efter att vi varit på sjukhuset men fick vanlig mens typ 5 veckor efter det. Nu mäter jag ÄL med stickor precis som senast då vi lyckades bli gravida. Vågar inte hoppas men önskar så klart att det ska funka lika lätt som senast då det gick så fort vi förstod när ÄL var. Har långa cykler på minst 5 veckor.

Fick utslag 25/6 vilket var tidigare än väntat och inte lika starkt och långvarigt utslag som förra gången. Men kommer fortsätta testa ett tag till men hoppas att det är den peaken som gäller. Isf är bim 9/6.

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

Åhh, känner verkligen för dig! Så himla tråkigt att du behövt gå igenom detta <3 Önskar verkligen att du snart är gravid igen! Var det din första graviditet?
  • Jenzia

Alltså ladies! Vad tror vi om det beryktade ?sticket? när ägget fäster? Jag som aldrig fått några symptom tidigare, och aldrig varit gravid, fick precis ett nålstick lite ovanför höger ljumske, typ där jag tror att min äggstock ägg egentligen, och nu värker det lite! Är på ÄL+6 eller +7.

Kanske är för att jag är så rackans hoppfull denna månaden

• Jenzia
    acge skrev 2020-05-30 19:55:05 följande:

Jag befinner mig också på ÄL+6 idag och har känt på exakt samma sätt. Så vi kan ju hoppas att det är infästningen och inte bara att vi är lyhörda för minsta lilla just nu ^^.

Åhhh spännande att någon upplevt samma sak och samma tidpunkt i cykeln! När har du BIM? Jag har 7/6 eller eventuellt 8/6. Ser fram att höra hur de går!
  • Jenzia
    acge skrev 2020-05-30 20:55:00 följande:

Har 7/6 med största sannolikhet :D Fick till det bra med myset kring ÄL denna gång. Håller verkligen tummarna att både du och jag kan leverera positiva test runt den 7/6!

Då följs vi åt! Har du några andra symptom då? Har du tålamod att vänta in BIM eller föredrar du att testa innan?
  • Jenzia
    Enkeli skrev 2020-05-31 17:55:39 följande:

Kul! Jag har samma BIM typ..6/6 och fick också bra med myset runt äl.. har ni några symtom? Jag har galet svullen mage bara typ

Nada symptom här! Men jag har aldrig några symptom vare sig vid ägglossning eller mens, ja förutom mensvärk Ska våga mig på att göra ett testa tidigt på torsdag, min och makens årsdag. Håller tummarna för dig också!
  • Jenzia
    Staus skrev 2020-05-31 22:22:03 följande:

Jag fick det på min föregående graviditet. Jag kände det så tydligt trots att man inte ska kunna det.

Åhh! Fick du några symptom därefter? Jag fick bara ett stick och sen lite krampaktig smärta i 30-40 min. Sen inget alls
  • Jenzia
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-02 19:48:55 följande:

Min sambo är likadan! Jag brukar oxo vara väldigt hetsig kring äl och vill i princip mysa hela tiden för att inte missa. Han är däremot mindre sugen och vill knappt, även om han är med på att vi ska bli gravida.

Så känner med dig, känns som alla andras parners är mkt mer villiga.

Jag och min man har haft liknade problem, förutom att han gärna vill kunna men det blir för mycket press för honom. Så denna cykeln körde vi heminsemination, vilket funkade mycket bättre Tydligen lättare på egen kammare! Men jag klagar inte så länge grabbarna serveras på rätt dagar
  • Jenzia
    acge skrev 2020-06-03 15:00:30 följande:

ÄL10+ idag och det kliar i fingrarna att testa tidigt. Ska försöka hålla mig åtminstone till BIM. Igår började jag må smått illa till och från under dagen, känts likadant idag. Nu på förmiddagen började lätt molvärk, den har också vart till och från sedan dess. Brösten har ömmat sedan ÄL 6+.

Känns som att symtomen bådar gott men vill samtidigt inte hoppas för mycket. Rätt som det är kanske mensen kommer istället :/

Låter lovande! Jag är på ÄL+11, men utan några symptom Ja förutom ordinarie symptom innan mens då med lite större och spända bröst. Ska ta ett testa tidigt imorgon så får vi se om det ändå blivit något denna månaden Ser fram emot att höra hur det gått för dig!
  • Jenzia
    mussla skrev 2020-06-03 18:56:50 följande:

Hur tolka detta...?

Ser positivt ut!!
  • Jenzia

Tog ett CB Early precis, som var helt negativt, på ÄL+12, BIM den 7/6 eller 8/6. Oh well! Får invänta mens och sen på att igen

• Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-06-04 16:54:12 följande:

Hejhej!

Någon mer som börjat testa tidigt? Jag är ca 1 vecka efter ÄL och en vecka före mens och har dumt nog tagit test både igår och idag som är negativa (eller jag kan ju inbilla mig skuggor och antydningar men på riktigt är det ng inget).

Så nu är jag inställd på att det nog är kört denna månad. Håhhå - varför börjar man testa så tidigt?

Mitt testa tidigt vart super negativt på BIM-3 Skönt att ställa in sig på mens och så får det bli en STOR överraskning om den inte dyker upp
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-06-08 06:46:41 följande:

Negativt test nu på morgonen BIM -3. Äsch! Men är nog bara att invänta mensen nu och ladda om för nästa månad. Trist för tyckte vi fick till det så bra under ÄL-veckan men alltid räcker det så klart inte ...

Nä, vi fick också till det bra under ÄL, men mensen dök upp som väntat nu på morgonen :-/
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-06-08 08:23:51 följande:

Äsch :/ Hur länge har ni försökt? Ngn ny strategi ni tänkt ta till nästa månad? Du får tänka på att njuta av midsmooar utan graviditetsrestriktioner :)

Kommande cykel blir sjätte försöket. Aldrig varit gravid vad jag vet! Många i min umgängeskrets håller på med IVF och jag vill helst slippa den stressen :-/

Jag har ätit bidrottninggele i en månad så fortsätter med det, plus andra vitaminer och folsyra så klart. Också hört att stor dos C-vitamin ska vara bra för att producera hormoner!? Så jag plussar på med det, kan väl inte skada Själv då? Hur ofta får ni till det under ÄL-veckan?
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-06-08 09:00:06 följande:

Denna vecka fick vi till det CD 10, 11 och 13 samt 17. Jag har kallt räknat med att har ÄL mellan dag 12 och 14 för så var det då häll på med äl-test förra månaden men kan ju så klart vara att cykeln ändrats. 

Om Äl varit typ dag 15-16 kan vi ju så klart i teorin ha missat äl. Få se när mensen dyker upp. 

Ja - hoppas det tar sig för er innan IVF. Men skönt att veta att det också finns som ett halmstrå! 

Om Äl var dag 15-16 så fick ni ju till det dag 10,11 och 13! Det ska ju också kunna fungera! Hade du några känningar runt ÄL?

Min ägglossning hoppade helt plötsligt från CD12-13 till CD15-16 för några månader sedan. Ingen aning om varför, men nu verkar den stabil där så det är jag tacksam för också! Även om väntan därmed blir några dagar längre
  • Jenzia
    Anonym (Humlan) skrev 2020-06-17 08:13:19 följande:

Hej!

Vad tror ni om mitt test från imorse? :o

Äl+10 idag...

Det syns ju definitiv något! Testa igen om två dagar?
  • Jenzia
    Anonym (Humlan) skrev 2020-06-17 16:08:32 följande:

Tack för titten! :D ja, jag måste ta ett på midsommar! Efter alla spök/torkstreck Under dessa månader så ser det här faktiskt rosa ut. Men efter över ett år av försök är jag lite skeptisk än så länge :)

Du får uppdatera oss på midsommar!!! Håller tummarna för ett starkare sträck!!
  • Jenzia
    Anonym (Humlan) skrev 2020-06-18 07:35:41 följande:

Tog nya test nu på morgonen, äl+11, såg inte i syne igår <3 skönt att inte endometriosen kunde stoppa oss, även om det tog tid :)

Yey!!! Grattis!!!
  • Jenzia
    Abrakadbra skrev 2020-06-28 08:00:28 följande:

Stort grattis till alla som fått plus och kör hårt nästa månad ni som inte fått det!

Jag gav upp hoppet lite då jag tog negativa gravtest den 23e, 24e och 25e. Den 26e skulle jag haft mens (tog dock inget gravtest och nu är mensen 2 dagar sen)

Tror dock jag hade ägglossning senare än vanligt och då brukar mensen bli lite sen också. Men har fått tillbaka hoppet lite (hade sex 2 dagar, samt dagen innan äl)

Fick super känsliga bröstvårtor för en vecka sen samt molvärk i ryggen. Har fortfarande lite molvärk i ryggen och brösten börjar göra mer ont. Annars inga symtom.

Finns det någon som plussat sent och vill ge mig lite hopp?????

Hmm, tänker att du inte är så sent att plussa nu. Om ÄL kom

två dagar senare är du väl på BIM idag? Rätt många som plussar först då utifrån vad jag läst
  • Jenzia
    Baconpie skrev 2020-06-29 11:15:37 följande:

Jag gav upp strax innan BIM då jag gick negativa test på "testa tidigt". Idag är på BIM+3 och ingen mens i sikte. Brukar alltid få spotting innan mens dessutom, nu nada!

Testade negativt på "vanligt test" igår på BIM+2, men borde ha fått min mens nu. GAH! Kan jag vara gravid fast jag får negativt?

Är du säker på när ÄL skedde? Kanske var den sen ett par dagar?
  • Jenzia
    Baconpie skrev 2020-06-29 12:13:41 följande:

Tog ÄL-test hela veckan, hade en tydlig höjning på cykeldag 21 på morgonen och sedan negativt test morgonen efter. Har vanligen cykel på 35 dagar, med 14 dagar lutealfas och ÄL kring dag 21-23. Brukar dock få lite mensvärk/kramp vid ägglossning och det uteblev denna månad. Kanske skedde ingen ÄL.. :(

Hmmm! Kanske det! Brukar väl hända ett par ggr per år.

Har själv haft försenad mens med 5 veckor vid ett tillfälle för några år sedan. Tog massa graviditetstester, men alla var så klart negativa. Sen kom mensen så klart tillbaka, men det var så konstigt! Kroppen alltså
Svar på tråden Bim juni 2020