• Baconpie

Bim juni 2020

En till med BIM 27/6. Hade ÄL i lördags, tror jag. Fick semi-starkt utslag på testet på morgonen och hade ej möjlighet att testa på kvällen. Blir andra försöker för oss, inga barn sen innan. Är snart 36 år, orolig att det är för sent för oss. Men hoppas! ????????

• Baconpie
    Abrakadbra skrev 2020-06-15 22:48:28 följande:

Jag skrev nu en ny lista och tog bort de som redan passerat sitt BIM datum. Känns det okej för alla? : )

Och förlåt om någon råkat falla bort fel. Lägg isåfall gärna till i datumordning :)

BIM Juni 2020:

Emm94 14/6, 26år, Första barnet

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

Milor, 24/6, 27 år, första barnet

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

Sbina86, 25/6, 33år, tredje barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Abrakadabra, 27/6, 28 år, första barnet

Baconpie, 27/6, 35 år, första barnet

Jag är gärna med också!
  • Baconpie

Jag fick just blodblandad flytning, ser inte ut som färskt blod. Är på ÄL+5, kan det vara att ägget fäst? Eller är det alltid rosa då? Känner mig ganska uppblåst sista dagarna, trött och idag illamående från och till. Försöker att ignorera, men jösses vad svårt det är att tänka på annat!

• Baconpie

BIM-4 idag, testade med babyplans testa tidigt, som var negativt. Suck! Nåja, ses i julitråden. Grattis till alla er som plussat. <3

• Baconpie

Jag gav upp strax innan BIM då jag gick negativa test på "testa tidigt". Idag är på BIM+3 och ingen mens i sikte. Brukar alltid få spotting innan mens dessutom, nu nada!

Testade negativt på "vanligt test" igår på BIM+2, men borde ha fått min mens nu. GAH! Kan jag vara gravid fast jag får negativt?

• Baconpie
    Jenzia skrev 2020-06-29 11:39:25 följande:
    Är du säker på när ÄL skedde? Kanske var den sen ett par dagar?
    Tog ÄL-test hela veckan, hade en tydlig höjning på cykeldag 21 på morgonen och sedan negativt test morgonen efter. Har vanligen cykel på 35 dagar, med 14 dagar lutealfas och ÄL kring dag 21-23. Brukar dock få lite mensvärk/kramp vid ägglossning och det uteblev denna månad. Kanske skedde ingen ÄL.. :(
  • Baconpie
    Jenzia skrev 2020-06-29 17:38:08 följande:

Hmmm! Kanske det! Brukar väl hända ett par ggr per år.

Har själv haft försenad mens med 5 veckor vid ett tillfälle för några år sedan. Tog massa graviditetstester, men alla var så klart negativa. Sen kom mensen så klart tillbaka, men det var så konstigt! Kroppen alltså

Ja verkligen underligt. Verkar inte ovanligt att det börjar krångla när man verkligen vill att allt ska rulla på som vanligt.

Tog ett ägglossningstest nu för att se om något var annorlunda. Såg ut såhär:

Känns som en höjning av hormoner! Blev så pepp att jag gjorde ett graviditetstest, men det blev negativt. Gah!
  • Baconpie
    Abrakadbra skrev 2020-06-30 07:41:57 följande:
    Åh. Jag känner med dig. Är på cd 33 idag och brukar alltid ha mens mellan cd 28-30. Har haft EN cykel genom åren där mensen kom på cd 34 men det var en jobbig tid i livet :) Så himla märkligt...

Jag är dock osäker på om jag hade ägglossning denna månad (kört med ägglossningstest senaste månaderna men inte denna) högg i livmodern för 14 dagar sedan och vi hade sex den tiden.

Dock neg gravtest så sent som igår. "Ej gravid" fick jag upp och det kändes så jäkla tråkigt :( nu hoppas jag verkligen. Haft ont i ryggslutet i ca 10 dagar.
    Ah fy sjutton, känner med dig! De där minuterna när man väntar på resultat.. och sen är det negativt. Det sticker verkligen till i bröstet. :(

Om du haft känningar i livmodern mitt i cykeln var det sannolikt ÄL, håller tummarna för dig. Vissa verkar ju plussa sent.. hoppar vi både är såna typer.
  • Baconpie
    Abrakadbra skrev 2020-06-30 09:38:42 följande:
    Jag tänker det också, kanske sen ÄL och sen BIM? Så kanske plussa sent...

Ser ju ut som att du har några hormoner på ÄL testet. Vad märkligt! När vågar du på dig ett gravtest igen? Jag funderar på om jag ska köpa ett idag eller vänta ut ett par dagar till. Har inget tålamod!
    Abrakadbra skrev 2020-06-30 09:38:42 följande:
    Jag tänker det också, kanske sen ÄL och sen BIM? Så kanske plussa sent...

Ser ju ut som att du har några hormoner på ÄL testet. Vad märkligt! När vågar du på dig ett gravtest igen? Jag funderar på om jag ska köpa ett idag eller vänta ut ett par dagar till. Har inget tålamod!

Ja, visst ser det ut så? Jag hade nu tänkt vänta tills på fredag (vi åker iväg på semester då) så att jag vet om jag kan ta mig ett glas vin. Får jag minus då, på BIM+7, så kan det omöjligen vara något!? Dock har jag ju börjat fundera på om det är så att jag aldrig fick ÄL och att ÄL är på väg nu istället, på grund av stegring på testet. Kanske gör ett ÄL-test idag iaf.. men gravtest ska jag hålla mig borta. (Fick dock en leverans från apotea idag med 9 nya test..) Fattar verkligen det där med inget tålamod! 

Har du några symtom?

• Baconpie

Äh, kolla det här. Ännu högre utslag på ÄL idag.. förvirrad är bara förnamnet.

• Baconpie
    Apoapo skrev 2020-06-30 15:12:15 följande:

Tror de ger utslag innan mens också. Och graviditet. Så nåt av de två skulle jag tro.

Intressant! Jag avvaktar några dagar och ser helt enkelt. Känns lönlöst att göra gravtest dagligen.
  • Baconpie
    Loea skrev 2020-06-30 15:18:02 följande:

Jag hade samma som dig i december förra året. Hade en cykel på 7 veckor. Trodde jag skulle ha mens efter fem veckor och väntade och väntade. Var mycket julbord vid den tiden så ville gärna veta. Tänkte att eftersom mensen var 2 veckor sen så kanske det var något. Det var det aldrig. Men det vet man inte förens man tagit ett gravtest. Är det inte positivt nu är du inte gravid just nu, allt annat är bara gissningar.

Men bra att du fortsätter kolla ÄL-test, kan ju vara så att den kommer senare än du trodde och det vill man ju inte missa.

Åh, du fattar du precis frustrationen! Jag misstänker att min ÄL aldrig blev av, kanske är det den som kommer nu. Provar nog med ÄL-test i några dagar, vill inte missa om det nu är på riktigt.
  • Baconpie
    Abrakadbra skrev 2020-06-30 18:14:31 följande:

Har haft liknande mensvärk och pms i 10 dagar (brukar ha det ca 3 dagar innan)

Men idag tror jag mensen kom :( fick väldigt väldigt lite. Brukar alltid få mensen på natten och då forsar det ut morgonen efter ???? så känns fortfarande märkligt... och varför har jag ens hoppet kvar... nåväl. Får väl hoppa till juli tråden och vårda min förhoppningsvis sista mens ömt haha. Hänger även Kvar här för att se hur det går för er:)

Nej, vad tråkigt! Men förstår verkligen att du tolkar kroppens alla signaler extra noga, hoppet lever ju kvar tills att man är HELT säker. Jag får nog också hoppa till juli eftersom att jag verkar ha ÄL på g.
Svar på tråden Bim juni 2020