Bim juni 2020
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Grattis till er som fått plus !
Jag har mina senaste cykler haft en lutealfas på bara 8-9 dagar vilket gör mig lite nervös eftersom jag förståt att det är svårare att bli gravid då, är idag på äl+7-8 .. Så det lär väl visa sig till helgen om det blir något denna gång.
Någon som har erfarenhet av kort lutealfas ?
Har ett digitalt kvar som jag absolut inte vågar testa med, vet ju hur okänsliga dom är. Funderar på att köpa ett till early efter mitt gyn besök imorgon, beror på vad/om dom hittar bågot avvikande där. Om jag nu ens får en undersökning där...
Ser min tempkurva "normal" ut? Tycker tempen verkar vara lite låg?
Grattis till alla plus! Jag är på typ äl+11 idag. Använde ett rfsu testa tidigt igår och tyckte mig skymta ett streck. Likaså idag på testlagrets vanliga test med morgonurin. Har ev haft lite molvärk senaste dagarna (men det kan ju vara inbillning också), och avsaknad av pms som jag har stora problem med annars. Hoppas sååå att jag är gravid! Önskat det sen december när jag fick tillbaka mensen efter förlossningen med sonen som idag är drygt 10 månader.
Hmm, fick ett lika svagt streck idag på morgonurin. Nu är jag på BIM+1, tänkte ändå att det skulle synas starkare nu? Får hoppas att det var/är för att ägget verkar ha fäst sent, enligt min temp på typ äl+11 (dvs för bara 3 dagar sen).
Ser min tempkurva "normal" ut? Tycker tempen verkar vara lite låg?
Kul. Blev just nekad på drop-in på gyn på mitt sjukhus med hänvisning att ringa och boka tid då detta inte är akut, trots jag försökte tala om att jag ringt 2 ggr tidigare och dom nekat mig då med...
Ska man gå runt med den här oron och inte ha rätt till hjälp??! :(
Då var j***a mensen här!! Denna månaden hade vi verkligen prickat in äl tyckte vi och jag kände alla möjliga symptom men blev inget:( Börjar bli så tröttt på det här. Vi har försökt i 7 MÅNADER!! Vet att många kämpar mycket längre och jag har respekt för det, men det är sjukt jobbigt att månad efter månad få negativt resultat. Tycker det e rätt länge och behöva vänta ett år innan man kan söka hjälp:(
Men men nu ska jag deppa lite och gå över till ännu en tråd här på fm. Stort grattis till alla er som plussat<3
Här fick man upp hoppet imorse på grund av tempökning på ÄL+10 men som dog lika snabbt när jag tog ett testa tidigt som visade negativt. Så här var det förra gången jag blev gravid (tempökning då på ÄL+11 och positivt gravtest). Den graviditeten slutade tyvärr i ma. Är inställd på att mensen kommer om några dagar och att vi får hoppa på försök nr 4.
Bifogar tempkurva.
Då var j***a mensen här!! Denna månaden hade vi verkligen prickat in äl tyckte vi och jag kände alla möjliga symptom men blev inget:( Börjar bli så tröttt på det här. Vi har försökt i 7 MÅNADER!! Vet att många kämpar mycket längre och jag har respekt för det, men det är sjukt jobbigt att månad efter månad få negativt resultat. Tycker det e rätt länge och behöva vänta ett år innan man kan söka hjälp:(
Men men nu ska jag deppa lite och gå över till ännu en tråd här på fm. Stort grattis till alla er som plussat<3