Inlägg från: H0nd3ndär |Visa alla inlägg
  • H0nd3ndär

Bim juni 2020

Lylls skrev 2020-06-01 06:49:32 följande:

Plussade igår på BIM! Ett svagt plus. Är mitt 10e försök och hade verkligen ställt in mig under månaden att det kommer inte bli nått denna gång heller - orkade nämligen inte att bli besviken igen. Har så svårt att ta in detta fortfarande. Ska ta ett nytt test imorgon. :)

Grattis!
  • H0nd3ndär

Äl+8 och lite nyfiken på att börja testa snart. Har många billiga testa-tidigt hemma. Räknar med att det lär vara negativt till en början och att mensen troligt kommer. Så lugn inför det.

När kan vara rimligt att börja testa? När har ni andra med tidiga tester börjat?

• H0nd3ndär

Men jippi eller inte. Min cykel fortsätter krångla rejält. Första cykeln vart 35 dagar. Tveksam till äl men om då endast 4 dagar lutealfal. Denna cykeln blev 26 dagar. Tydlig äl med både tester, sekret och temphöjning. Lutealfasen blev 7 dagar. Hoppas nästa cykel blir bättre.

Gissar att det beror på lågt progesteron pga högt prolaktin. Någon som har koll på sådant? Före yngsta hade jag med kort lutealfas men 10-11 dagar och blev ganska snabbt gravid så vart ändå ok. Ammade inte. Nu gissar jag att det är amningen som fortfarande stör. Fick tillbaka mensen när yngsta vart 15 mån då jag friammar (säkert 30 ggr/dygn i snutte). Nu är yngsta snart 17 mån. Gillar myset amningen ger med 7 dagar lutealfas funkar ju inte...

Osäker på nästa bim. Runt månadsskiftet antagligen.

• H0nd3ndär
    editeds skrev 2020-06-04 09:31:04 följande:

Jag ammar också fortfarande, har försökt dra ned på det för att få bättre ägglossning. Har en lutealfas på ca 9-10 dagar. Tycker dock inte att det har gjort någon större skillnad på att dra ned på amningen... kanske tar ett tag. Att minska/ta bort nattamning är ett råd jag fått.

Har BIM i slutet på månaden så vi får se. Jag hoppas verkligen på denna gång.

Har slutat med allt koffein (kaffe, cola, te) sen två månader och har fått en något "bättre" cykel, drar även ned på socker denna månad för att testa.

Hur gammalt är barnet du ammar? Och hur länge har du haft mensen tillbaka?

Försöker också hålla nere kaffe och te. Inte minst för att slippa detoxen som sedan sker när det väl tagit sig och jag mår illa av bara lukten (vart så båda gångerna). Cola är åratal sedan.

Tror med nattamningen är en stor bov. Men ack så smidigt...
  • H0nd3ndär
    Undrandee skrev 2020-06-04 13:11:50 följande:

jag undrar om det finns fler här med korta lutealfaser?

Jag fick höra av gyn när jag ringde och var orolig för min korta lutealfas att "nej nej tiden mellan äl och mens är alltid 14 dagar, men tiden mellan mens och äl kan variera"

Jag fattar ingenting. varför får jag då positiva äl tester 9-10 dagar innan mens??

Just nu har jag extremt korta verkar det som. 7 dagar nu sist. När jag skulle försöka på vår yngsta hade jag 10-11 dagar. Det vart kort men ändå ok. Tror det är amningen och dess hormoner som spökar för mig.
  • H0nd3ndär
    Undrandee skrev 2020-06-04 14:26:22 följande:

Okej. Jag testade bidrottninggele ett tag, men läste skräckhistorier om det så jag la dom på hyllan. Jag har köpt en kräm med väldigt låg dos progesteron efter att ha mailat med kundtjänsten om mitt problem och fick bra anvisningar om hur jag ska smörja med den.

Jag brukar få peak med ältester vid denna tidpunkt i månaden, men mitt test såg ut såhär igår, tycker det är för svagt.

När mina tester ökar i styrka tar jag 3 ggr/ dag för att inte missa. Blirvsom en normalkurva. Sedan brukar jag ta positivt mellan de två starkaste testerna om jag har 2 lika starka. Kurvan brukar sedan ebba ut till bara en skugga igen och då är peaken helt över.
  • H0nd3ndär

Här har äl-flytningarna börjat igen. Hoppas på äl inom kort. Beroende på när kan jag kanske hinna med ett bim till denna månad. Har rätt kort lutealfas.

Någon kvar i gruppen som fortfarande väntar på äl?

• H0nd3ndär
    Sararebecca skrev 2020-06-15 23:50:07 följande:

Jag hade bim i början av juni men fick mens då, så nu väntar ja på nästa ÄL:) har också kort lutealfas så kommer troligtvis ha bim i juni. Ja tror äl kommer nån dag mellan ons-sön, på torsdag om de e som förra cjkeln. Äl-flytningar började idag:) kör du ägglossningstest? När tror du du har? :)

Spännande :)

Här har jag förutom äl-flytningarna börjat känna av äggstockarna idag. Men äl-testerna är ännu låga. Gissar på fre-sön för min del. Har än inte så bra koll men både tempar och kör äl-tester.
  • H0nd3ndär
    Elina22 skrev 2020-06-16 13:35:35 följande:

Har försökt bli gravid så länge nu men inte lyckats. Mina teorier till detta är att jag har för kort lutealfas på 10 dagar eller att jag fortfarande ammar (barnet är 21 månader)

Tror ni att dessa faktorer gör så att det blir mycket svårare för mig att bli gravid? Eller sk det inte spela någon roll?

10 dagar är inte jättekort. Det normala är 10-16 dagar. Jag hade med 10 dagar när vi försökte på 2an. Det tog sig på 4e försöket.

Nu förra cykeln hade jag 7 dagar lutealfas. Det kändes lite overkill. Men ammar också (min 17 mån). Som jag förstått det kan kombon av amningshormonerna (högt prolaktin och lågt luthein) förutom göra att man inte ha mens även göra luteal-fasen kortare. Jag hoppas på längre lutealfas denna cykel. Har ändå bara haft mens 3 ggr sedan yngsta föddes.
  • H0nd3ndär

Oj, vad det plussas nu. GRATTIS!!!

Själv väntar jag fortfarande på äl. Är på cd16 idag. Kan ev ha varit första tendensen till ökning på äl-testerna i imorse. Har kort lutealfas men kommer äl inte snart blir det bim juli ändå för mig. Sist hade jag 7-8 dagar lutealfas men tänker att jag ändå får räkna 10 dagar son jag hade mellan barnen. Kortare blir ju med problematiskt. Men får se det positivt. Sparar pengar på gravtester då jag ändå inte hinner testa innan mensen dykt upp. Uff.

• H0nd3ndär
    Nathiis skrev 2020-06-25 15:43:20 följande:

Jag fick barn i slutet på Mars -19, slutade amma vid årsskiftet och mensen kom tillbaka i slutet på Januari.

Och vi har försökt sen dess.

Får se om den här cykeln rättar till sig ytterligare (: Annars för jag höra vad gyn tycker.

Jag hade också kort lutealfas förra månaden. 7 dagar. Cykeln innan är jag tveksam till om jag ens ägglossade. Fick barn jan-19. Mensen åter april-20. Ammar fortfarande

Kanske är det bara så att kroppen fortfarande spökar iom graviditeten och amningen? För min del tror jag så är fallet. Och min tuttgalning känns långt ifrån redo att sluta...

Är idag på äl+5.
  • H0nd3ndär
    Nathiis skrev 2020-06-25 19:25:24 följande:

Jag tror inte jag hade ägglossning första två cyklerna för då var mensen konstigt "tunn" och i bara 2-3 dagar och jag hade relativt jämt temp över hela.

Säkert kroppen som strular fortfarande då !

Min tjej avvecklade amningen själv och jag hängde på då amningen börjat tära psykiskt på mig tyvärr.

Får se hur det går i helgen/början på nästa vecka om lutealfasen kanske börjar återgå mer eller om det är sen innan .. Förhoppningsvis har ett litet frö satt sig (:

Min första mens vart med bara lite. 3 dagar och nästan så att jag klarade mig med trosskydd. Andra mensen kraftigare och 3e nu vart flood och 6-7 dagar.

Jag hoppas iaf på att min cykel sakta ska börja reda till sig självt. Fast vore bra om jag kunde amma mindre men tycker det är svårt att trappa ner när barnet inte vill det. Själv hade jag nog egentligen gärna slutat...

Äl+6 idag och appen säger mens på söndag... Hoppas ingen av mensarna kommer!
  • H0nd3ndär
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-26 14:15:34 följande:

Nej men gud, som jag skrev....bim imorn och det kändes som en evighet. Jag bestämde mig för att ta ett test bara för att släppa på förhoppningarna.

Och så???? Jag har aldrig testat positivt förut, snälla säg att detta är vad jag tror.

Helt klart positivt. Grattis!
  • H0nd3ndär
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-26 14:23:33 följande:

Åh jag vågar nästan inte tro att det är sant...ska ta ett digitalt imornbitti. Men visst är det ett ganska tydligt streck?

Gissar att du får 2-3 på det digitala.
  • H0nd3ndär
    Nathiis skrev 2020-06-28 13:22:48 följande:

Igårkväll fick jag ett infall efter att ha börjat gråta pga dottern var söt och haft konstiga bröst ett par dagar.

Jag har aldrig testat innan bim tidigare, men nu har mina cykler varit lite konstiga.

På äl+ 9/10 fick jag det här !

Och imorse tog jag ett digitalt.

Grattis!

Det ger hopp för oss övriga med krånglande äl och korta lutealfaser efter graviditeter!
  • H0nd3ndär
    Kikijiki skrev 2020-06-28 16:02:59 följande:

Om testerna ovan. Tillräckligt starka indikationer? Är ändå 7 dagar över förväntad mensdag, och om kag jämför andras tester är dom relativt skarpa :)

Tänker att det inte bara beror på vilket bim du hade utan snarare mer beroende av när äl skedde.
Svar på tråden Bim juni 2020