• milor

Bim juni 2020

Undrandee skrev 2020-06-15 15:05:46 följande:

Måste tempen stiga för att man ska kunna anta att en äl skett?

Precis, så det beror ju på om du brukar ligga ca en halv grad under där du ligger nu. Det blir mer tydligt om man tempar från start så nästa månad (men håller tummarna för att det inte blir nån sån) så märks nog tempskiftningen mer!
  • milor
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-16 15:39:23 följande:

Är på äl 6/7 idag och fick jättelite rosa flytning. Fick även väldigt ont långt nere, kändes verkligen som att ägget fäste. Har även mått illa till å från senaste dagarna. Har sån känsla att jag kmr va gravid denna månaden, å kan inte vänta tills dagarna går så man kan börja testa. Är dock inte glad att jag har denna känsla för jag kmr bli så besviken å ledsen om det visar sig att jag inte är gravid:(

Hur går det för er andra som är ungefär lika långt som jag?

Det lät ju hoppfullt!!

Jag är på äl+5, pendlar verkligen mellan att känna hopp och hopplöshet. Har mentalt gått in i att jag kommer få mens för att inte bli besviken. Längtar tills om en vecka!
  • milor
    milor skrev 2020-06-16 22:29:37 följande:

Det lät ju hoppfullt!!

Jag är på äl+5, pendlar verkligen mellan att känna hopp och hopplöshet. Har mentalt gått in i att jag kommer få mens för att inte bli besviken. Längtar tills om en vecka!

Måste citera mig själv här och förklara att jag längtar tills jag får veta för tycker det är lättare att ta det faktum att man fått mens än att gå och undra!
  • milor
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-16 23:05:41 följande:

Den här väntan är så jobbig, känns som att dagarna står stilla.

När ska du testa?

Funderar på att testa fredag bara för att försäkra mig om att jag inte ser nåt (ska på midsommarfest på kvällen), men därefter har jag lovat min sambo att hålla mig tills dagen innan BIM vilket blir på tisdag. Jag tempar varje morgon och tempen går ALLTID ner dagen innan mens.

Du då?
  • milor
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-17 06:47:57 följande:

Okej, jag funderar också på att ta ett test på fredag och sen vänta till bim(om jag kan hålla mig hehe)

Är det ert första barn?

Ja det är första :) för er då?
  • milor
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-17 11:51:59 följande:

Första för oss med:) har ni försökt länge?

Vi har försökt sen januari men min mens är inte regelbunden än efter p-piller-stopp, så vi har egentligen bara prickat in det två gånger. Hur länge har ni försökt?
  • milor
    Anonym (Lm) skrev 2020-06-18 21:43:30 följande:

Åh tack för svar!:) ska kolla in dem! Vet du om man kan ta dem samtidigt som man tar letrozol tex?

Min syster tog letrozol och de sa att man inte fick ta andra preparat/naturmediciner samtidigt. Tror det har att göra med att det finns för lite forskning kring det.
  • milor
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-06-19 09:08:45 följande:

Är på äl+9 idag. Tog ett test nu på morgonen, inget testa tidigt. Fick detta. Spökstreck va? Känns som att det e alldelles för långt ner för att vara ett riktigt streck:(

Tog också ett imorse och det var negativt :/ men än är det ju tidigt för oss! Nu ska jag hålla mig till tisdag/onsdag.
  • milor

Är på äl+10, har haft molvärk sedan äl+4 vilket är ovanligt för mig men idag började mina bröst ömma och har lite ont i ländryggen och det brukar vara tecken på mens. Vi är bortresta fram tills BIM och det hjälper för då kan jag inte testa i förväg, haha.

Konstigt hur man fungerar ändå. Hittills har jag haft en ganska avslappnad relation till det här (för att det passade mig bättre att bli gravid nu jämfört med i vintras när vi började) så nu när jag så gärna vill det här så blir jag (man?) nästan besatt av att få ett plus! Har hela tiden försökt ?glömma? att jag väntar på mens/ett plus men det är ju typ omöjligt, tänker på det hela tiden.

• milor
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-22 20:33:23 följande:

Det här med temperatur, någon som kan mer om det? Jag har inte tagit tempen på morgonen med intentionen att typ följa min cykel, men fick för mig att bara kolla tempen och den låg nu på 37 och jag ligger annars stadigt på 36,4. Ska fortsätta att kolla i dagarna. Vet inte om det kan vara ett tecken på något?

Du tog alltså tempen nu på kvällen? Man ska alltid kolla direkt på morgonen innan du klivit upp, tempen varierar på dygnet (som lägst på morgonen) och beroende på hur du sovit.
  • milor

Fattar inte vad min kropp gör riktigt, har varit helt inställd på mens pga molvärk men idag på BIM-1 gick min temp upp istället för ner! Har tempat ett halvår och den har alltid gått ner under cover line dagen innan mens. Har fortfarande ingen pms och det brukar jag ha i minst 3 dagar. Imorgon åker vi hem så då får jag se om mensen kommer eller om det blir ett test!

• milor
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-24 10:25:11 följande:

ÄL+12 idag, och 2 dagar till bim. Jag är rädd att jag tror för mycket att jag är gravid så att jag bara inbillar mig symtom. Idag känns det mycket mindre, det var absolut mest aktivitet och stick på ÄL 7 och 8.

Hur går det för er andra?

BIM idag, ingen mens i sikte. Vågar knappt säga det men känns annorlunda den här gången och tempen har fortsatt att stiga..!
  • milor
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-24 13:38:52 följande:

Åh så spännande!! Hur känns det annorlunda? Många säger just det. Och jag vet inte, jag känner det också annorlunda denna gång. Men det är mest för de där sticken jag fick, som jag tror kan ha varit att ägget fäste? Har alltid varit så skeptisk till att man skulle kunna känna. Har ingen aning om det är något för mig. Men sedan dom stickningarna har jag ändå haft lite känningar varje dag, är svullen och SÅ mycket humörsvängningar. Vi får se, jag kanske skapar det själv för att jag längtar så mycket.

Har ända sen äl+4 haft molvärk och det brukar jag inte ha så tidigt, det brukar komma dagen innan eller timmarna innan mens. Sen i söndags (äl+10) har jag fått så himla ont i ryggslutet, legat vaken på nätterna för att det gör så ont. Det brukar jag aldrig ha! Brösten är mer ömma än vanligt. Men det tydligaste är att jag brukar ha humörsvängningar redan 3-5 dagar innan mens, så pass mycket att det känns i hela kroppen att det är hormonerna som styr mig och inte jag. Den här gången känner jag mig HELT som vanligt, till och med min sambo har reagerat haha! Och som sagt, i två dagar har tempen börjat klättra uppåt istället för neråt!

Jag ska testa ikväll!
  • milor

Visst anar man ett streck där? :O Var tvungen att ta två för min sambo tror mig inte just nu!
  • milor

Ja det är väldigt svagt! Ska testa imorgon igen med morgonurin, får hoppas att det syns tydligare då!

• milor

Hmm, fick ett lika svagt streck idag på morgonurin. Nu är jag på BIM+1, tänkte ändå att det skulle synas starkare nu? Får hoppas att det var/är för att ägget verkar ha fäst sent, enligt min temp på typ äl+11 (dvs för bara 3 dagar sen).

Svar på tråden Bim juni 2020