Inlägg från: Abrakadbra |Visa alla inlägg
  • Abrakadbra

Bim juni 2020

Majja92 skrev 2020-05-01 09:29:50 följande:

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

Hur går det Maja? Har du börjat känna symptom? Vi har samma bim dag 1/6. Känner ingenting alls och sträckte mig redan idag efter gravtest men lyckades ändå hålla mig. Är väl för tidigt att testa ännu och dumt att behöva bli besviken. Jag tänker att jag absolut inte är gravid.
  • Abrakadbra

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

• Abrakadbra
    mrsLina skrev 2020-05-25 21:45:09 följande:

Måste fråga er tjejer.

Jag fick "mens" igår. Vanligtvis har jag en "mellan" blödning men just nu har jag en liten blödning. Ingen mensvärk och super finnig har jag blivit haha.

Tror ni att om man har en liten blödning, att livmoderslemhinnan är tjockare till nästa månad och att ett ägg kan fastna lättare?

Jag brukar inte få finnar med min mens, och brukar blöda mer. Så lite konstigt att den är så lätt denna månad.

Brukar ni ha stor variation i er mensblödning?

Jag hade väldigt lite mens för 3 månader sedan och jag (gissar) på att jag inte hade ägglossning den månaden. Tydligen så har de flesta inte ägglossning varje månad.

Är du beräknad att ha mens eller kan det vara niblödning? :)
  • Abrakadbra
    33villbligravid skrev 2020-05-25 20:22:48 följande:

Huu ... ÄL-vecka och är alltid lika stressad. Hade precis sex, cd 11 brukar ha ÄL cd 12-15. Kör inte med stickor. Nu funderar jag genast att borde man ligga mer och när? kanske onsdag eller torsdag? Svårt det här!

Hur mkt brukar ni andra ?planera? liggandet?

Denna månad låg vi 3 dagar innan äl och ångrar själv att vi inte låg en gång senare haha. (Men tydligen kan spermier leva upp till 5 dagar) så det är inte helt kört om ni inte ligger mer. Men det skadar ju verkligen inte att göra det heller :) jag röstar för ett härligt onsdagsligg! :)
  • Abrakadbra

Jag har BIM den 1/6. Vilket är ganska snart och känner inte av något överhuvudtaget. Jag brukar ha pms redan en hel vecka innan men nu är det bara 4 dagar kvar och känner inte av pms alls.

Är det någon annan som inte känt ett skit innan BMI men ändå plussat tidigare? :) vill ta ett test snart men är så rädd för stor besvikelse

• Abrakadbra
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-28 13:36:25 följande:

Jag är i samma båt! Är på äl+10 idag och känner ingenting. Brukar ha ömma bröst och pms humör dagarna innan mens men ingenting nu. Hoppas verkligen att "avsaknaden av symtom" är ett graviditets symtom :D jag ska prova o testa i morgon men ändå försöka ha i bakhuvudet att de inte är kört om de nu är negativt <3

Så spännande. Jag är på äl +11 och "dummade mig" och tog precis ett test, på kvällsurin dessutom så blev lagom besviken så klart. Men tänker som du, än är det inte kört! Skriv gärna imorgon När du tagit ditt test. Lycka till ????
  • Abrakadbra

Hej alla. Så fint att gå igenom tråden och läsa om er som pussat och er andra som nu försöker ! Jag hade bim 1/6 men mensen kom... har varit deppig och därför inte skrivit i tråden på ett tag. I helgen ska jag ha ägglossning vilket gör att min bim kommer vara 27/6 så jag kan vara kvar i denna tråd!

Nu till min fråga. Om jag har ÄL på imorgon 13/6. Är det säkrast att ligga just när jag fått utslag eller dagen efter? Här läst att bästa tid för befruktning är 24-36h EFTER utslag. Har tidigare månader haft sex dagen innan äl och på själva äl dagen men aldrig efter.

Tips å råd! Kram

• Abrakadbra
    sbina86 skrev 2020-06-14 17:48:42 följande:

Hade min peak igår på förmiddagen sen på kvällen var det Low på ägglossningstestet. Vi fick till det igår och jag ska försöka fjäska till mig ett ligg ikväll igen :P

Nu får gärna dagarna gå fort så man kan börja testa! Har blivit något av en test missbrukare. Haha!

Frågan är oxå om det kan visa något nästa fredag eller om man bara slösar ett test då..

Finns det någon mer som precis har haft ägglossning?

Jag ska haft ägglossning enligt min kalender igår (dock inget positivt på äl test i helgen som jag alltid brukar ha) Tog dock bara test på morgon. Fick till ligg både i fredags och i lördags :)
  • Abrakadbra
    ESemlan84 skrev 2020-06-14 06:28:21 följande:

Det är ju i gränslandet. Inte svagt eller starkt. Läste du infon i den där länken någon gav dig här om dagen? Tyckte det var bra info i den. Tyckte det verkade passa in på dig, sista upplägget om hur en ägglossning kan ske tror jag det var.

Nyfiken på länken! :) hittar dock ej...
  • Abrakadbra

Jag skrev nu en ny lista och tog bort de som redan passerat sitt BIM datum. Känns det okej för alla? : )

Och förlåt om någon råkat falla bort fel. Lägg isåfall gärna till i datumordning :)

BIM Juni 2020:

Emm94 14/6, 26år, Första barnet

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

Milor, 24/6, 27 år, första barnet

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

Sbina86, 25/6, 33år, tredje barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Abrakadabra, 27/6, 28 år, första barnet

• Abrakadbra
    Fråntretillfyra skrev 2020-06-15 22:42:29 följande:

Imorse tog jag ett testa tidigt babyplan. Är på ägglossning + 9 . Såg ett streck och var inte svårt att se. Tog sedan ett digitalt på eftermiddagen. Stod ej gravid. Tror ni det kan vara för att det är tidigt för de testet eller? 

Bifogar bilder från testet i morse. Är alltid så svårt att få med på bild så har redigerat så ni kan se tydligare vilket man gör i verkligheten. 

Så spännande! Ett streck är ju ett streck som man brukar säga. Förstår om tålamodet inte alls finns där just nu men tror att det är rätt tidigt för att få utslag :) alla är olika. Har dock läst mycket här på familjeliv att många plussar äl+10 / äl+11.
  • Abrakadbra

Stort grattis till alla som fått plus och kör hårt nästa månad ni som inte fått det!

Jag gav upp hoppet lite då jag tog negativa gravtest den 23e, 24e och 25e. Den 26e skulle jag haft mens (tog dock inget gravtest och nu är mensen 2 dagar sen)

Tror dock jag hade ägglossning senare än vanligt och då brukar mensen bli lite sen också. Men har fått tillbaka hoppet lite (hade sex 2 dagar, samt dagen innan äl)

Fick super känsliga bröstvårtor för en vecka sen samt molvärk i ryggen. Har fortfarande lite molvärk i ryggen och brösten börjar göra mer ont. Annars inga symtom.

Finns det någon som plussat sent och vill ge mig lite hopp?????

• Abrakadbra
    Baconpie skrev 2020-06-29 19:55:06 följande:

Ja verkligen underligt. Verkar inte ovanligt att det börjar krångla när man verkligen vill att allt ska rulla på som vanligt.

Tog ett ägglossningstest nu för att se om något var annorlunda. Såg ut såhär:

Känns som en höjning av hormoner! Blev så pepp att jag gjorde ett graviditetstest, men det blev negativt. Gah!

Åh. Jag känner med dig. Är på cd 33 idag och brukar alltid ha mens mellan cd 28-30. Har haft EN cykel genom åren där mensen kom på cd 34 men det var en jobbig tid i livet :) Så himla märkligt...

Jag är dock osäker på om jag hade ägglossning denna månad (kört med ägglossningstest senaste månaderna men inte denna) högg i livmodern för 14 dagar sedan och vi hade sex den tiden.

Dock neg gravtest så sent som igår. "Ej gravid" fick jag upp och det kändes så jäkla tråkigt :( nu hoppas jag verkligen. Haft ont i ryggslutet i ca 10 dagar.
  • Abrakadbra
    Baconpie skrev 2020-06-30 08:26:42 följande:

Ah fy sjutton, känner med dig! De där minuterna när man väntar på resultat.. och sen är det negativt. Det sticker verkligen till i bröstet. :(

Om du haft känningar i livmodern mitt i cykeln var det sannolikt ÄL, håller tummarna för dig. Vissa verkar ju plussa sent.. hoppar vi både är såna typer.

Jag tänker det också, kanske sen ÄL och sen BIM? Så kanske plussa sent...

Ser ju ut som att du har några hormoner på ÄL testet. Vad märkligt! När vågar du på dig ett gravtest igen? Jag funderar på om jag ska köpa ett idag eller vänta ut ett par dagar till. Har inget tålamod!
  • Abrakadbra
    Baconpie skrev 2020-06-30 10:01:23 följande:

Ja, visst ser det ut så? Jag hade nu tänkt vänta tills på fredag (vi åker iväg på semester då) så att jag vet om jag kan ta mig ett glas vin. Får jag minus då, på BIM+7, så kan det omöjligen vara något!? Dock har jag ju börjat fundera på om det är så att jag aldrig fick ÄL och att ÄL är på väg nu istället, på grund av stegring på testet. Kanske gör ett ÄL-test idag iaf.. men gravtest ska jag hålla mig borta. (Fick dock en leverans från apotea idag med 9 nya test..) Fattar verkligen det där med inget tålamod! 

Har du några symtom?

Har haft liknande mensvärk och pms i 10 dagar (brukar ha det ca 3 dagar innan)

Men idag tror jag mensen kom :( fick väldigt väldigt lite. Brukar alltid få mensen på natten och då forsar det ut morgonen efter ???? så känns fortfarande märkligt... och varför har jag ens hoppet kvar... nåväl. Får väl hoppa till juli tråden och vårda min förhoppningsvis sista mens ömt haha. Hänger även Kvar här för att se hur det går för er:)
  • Abrakadbra

Ja, börjar bli så himla tröttsamt detta :( och det är så typiskt att man ska bli besviken mitt i pms, haha. Men om någon vecka är det bara att köra igen!:) lycka till nu alla

Svar på tråden Bim juni 2020