Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Bim juni 2020

Anonym (91a) skrev 2020-05-27 16:17:21 följande:

28 år, fjärde barnet (5 graviditeter, 3 barn i livet)

BIM 16/6 och ÄL antagligen på fredag

Vad tror ni, sex 3 dagar innan ÄL kan det bli barn av det? Ska försöka klämma in sex på fredag också om min sambo inte blir inkallad på jobb...

Det kan det säkert! Själv vågar jag bara inte lita på det mera, men så är jag redan 36 så tror har åldern mot mig också. Hur har det gått med dina tidigare graviditeter? Har de blivit till på ÄL eller redan flera dagar före? :)
  • 33villbligravid

[quote=80435049][quote-nick]vegaveravegavera skrev 2020-05-30 11:06:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag tycker det ser mycket poritivt ut! Wow - kanske jag också måste testa rosenrot om inte tar sig denna månad! Är lite skraj det ska störa min normalt regelbundna cykel men verkar ju klart ha funkat för dig!!

• 33villbligravid
    H0nd3ndär skrev 2020-06-03 06:54:56 följande:

Äl+8 och lite nyfiken på att börja testa snart. Har många billiga testa-tidigt hemma. Räknar med att det lär vara negativt till en början och att mensen troligt kommer. Så lugn inför det.

När kan vara rimligt att börja testa? När har ni andra med tidiga tester börjat?

Hej!

Jag har inte hundra koll på när ÄL var, men något tag förra veckan tror jag. Tänker ta ett test på fre (då antagligen på ÄL + 7-9. Sedan tänker jag vänta över veckoslutet med fler test!

Blev så galet besviken förra månaden då testatde och tyckte mig se svaga streck och skuggor men de blev aldrig starkare och sedan kom mensen. Så nu tänker jag testa super tidigt (så inte blir så besviken om är negativt) och sedan hålla mig till typ BIM.

Inte vet jag om detta är smart strategi men så har jag planerat :)

Har haft värk över äggstockarna nu ett par dagar och tycker inte haft det innan, men man inbillar sig ju alltid vad som helst ...
  • 33villbligravid

Jaja, inte kunde jag ju hålla mig när hade test hemma. BIM typ -7 och var så klart negativt. Nåja, vi ser vad som händer!

• 33villbligravid

Hejhej!

Någon mer som börjat testa tidigt? Jag är ca 1 vecka efter ÄL och en vecka före mens och har dumt nog tagit test både igår och idag som är negativa (eller jag kan ju inbilla mig skuggor och antydningar men på riktigt är det ng inget).

Så nu är jag inställd på att det nog är kört denna månad. Håhhå - varför börjar man testa så tidigt?

• 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-06-04 17:05:20 följande:
    Mitt testa tidigt vart super negativt på BIM-3 Skönt att ställa in sig på mens och så får det bli en STOR överraskning om den inte dyker upp
    Okej - jo jag tänker också att bättre veta, men sedan är det jobbigt att när jag ändå börjar hoppas på att kanske testat för tidigt och eventuellt sett något på stickan och kanskekanskekanske jag ändå lyckats. 

Hoppas på en stoor överraskning för dig!!
  • 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-05 07:56:01 följande:

Tog ett rfsu testatidigt imorse, solklart negativt. Är bara på ÄL+10 så egentligen är det inte optimalt att testa men behöver veta till imorgon då det dels är babyshower för en vän och dels festligheter på kvällen. Ville förbereda mig på att det kunde bli negativt. Ska testa igen imorgon men tvivlar på att resultatet är annorlunda då. Fan vad man hatar det här. Försöker verkligen se det positivt. Att nu får jag ha iaf en sommarmånad med midsommar osv där man inte behöver tänka på vad man äter och dricker. Ska försöka maxa med roligheter nu tills nästa äl. Men bottenlöst besviken blir man oavsett.

Ja, det är just så man får tänka! Jag tycker det lindrar lite just nu att tänka att ifall inte blir plus så kan man njuta av midsommar och sommar på ett annat sätt. Men så klart trist. Jag är själv på ÄL + 8 typ och funderar på att ta ett test igen idag (har billiga) hemma. Dels för nyfikenhet och hopp och dels för att vi ska iväg över helgen till kompisar och vill veta om kan ta ett glas vin med gott samvete. 

Har ni försökt länge och har du barn sedan tidigare? Vi är inne på försök nr två till syskon så känner jag ännu kan ta det ganska lugnt.
  • 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-05 09:06:21 följande:
    Ja känner också så, om man testar har man iaf kollat och är man inte gravid är det ingen idé att leva som om man är det. Det kommer det finnas gott om månader till sen.

Har varit gravid två gånger innan. En gång oplanerat för länge sen, gjorde abort tidigt då. Sen var vi gravida i januari, som slutade i MA. Hann gå 10 veckor med ett levande foster innan det dog. Kändes som en evighet. När vi väl hittade äl gick det direkt nu senast, var fjärde försöket. Så hade lite hoppats att vi skulle ha samma tur denna gången. Men tror inte kroppen kommit tillbaka riktigt än efter missfallet, hade bara ett väldigt kort och inte fullt utslag på ÄL-testen. Detta var första försöket efter missfallet.

Ja men vad skönt. Alltid bra att behålla det lugnet så länge som möjligt. Hur lång tid tog det med ert första? Mäter du ÄL och så ändå?
    Hej! Jag har också blivit en gång oplanerat gravid när jag var typ 21 som slutade i abort. 

Sedan vår son tog sig först på femte försöket, men slutade i missfall i vecka 12 pga moderkakan som satt fle och blödde. Sedan tog det 3 månader och vi var gravida igen.

Har inte kört på ÄL-stickor nu utan räknar med att den infaller mellan dag 12-14 som den gjort tidigare och följer med i app. Kanske måste börja ÄL-testa om inte tar sig snart, men tycker bara jag blir stresad av dem och att blir lite för mycket press på sängkammarverksamheten :) Försöker få till det varannan/var tredje dag under mitt "fertila fönster" :)
  • 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-05 09:36:19 följande:
    Fint ändå att höra historier om folk som gått igenom samma sak och sen fått ett barn. Ger en hopp och lite insikt. Man vet ju logiskt sett att få graviditeter blir det barn av men man orkar liksom inte vänta. Vill så gärna bli gravid igen så man kan se framåt och inte tänka på den förra graviditetens bf osv. Kommer inte orka ta mig igenom oktober (månaden som förra bf var i) om jag inte är gravid då igen känns det som.
    Ja, jag förstår dig så bra och minns precis hur det kändes eftermissfallet! MEN du har på riktigt jättegoda chanser att lyckas. Att du blivit gravid redan två gånger spontant bådar gott! Jag vet det känns jobbigt att vänta - är ju själv nu otålig som fan fastän inte borde ha ngt problem (och ingen fara egentligen om går ngra månader mer eller mindre, men vill ju att det ska funka på direkten).
  • 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-05 12:27:45 följande:
    Ja får bara ha lite tålamod och hoppas att det går vägen nästa månad. Ja visst är det så!
    Jep - jag inte helt färdig att ge upp hoppet för denna månad ännu. Ska testa nästa gång på måndag och leva veckoslutet som icke-gravid ;)
Svar på tråden Bim juni 2020