Loea skrev 2020-06-05 09:06:21 följande:
Ja känner också så, om man testar har man iaf kollat och är man inte gravid är det ingen idé att leva som om man är det. Det kommer det finnas gott om månader till sen.
Har varit gravid två gånger innan. En gång oplanerat för länge sen, gjorde abort tidigt då. Sen var vi gravida i januari, som slutade i MA. Hann gå 10 veckor med ett levande foster innan det dog. Kändes som en evighet. När vi väl hittade äl gick det direkt nu senast, var fjärde försöket. Så hade lite hoppats att vi skulle ha samma tur denna gången. Men tror inte kroppen kommit tillbaka riktigt än efter missfallet, hade bara ett väldigt kort och inte fullt utslag på ÄL-testen. Detta var första försöket efter missfallet.
Ja men vad skönt. Alltid bra att behålla det lugnet så länge som möjligt. Hur lång tid tog det med ert första? Mäter du ÄL och så ändå?
Hej! Jag har också blivit en gång oplanerat gravid när jag var typ 21 som slutade i abort.
Sedan vår son tog sig först på femte försöket, men slutade i missfall i vecka 12 pga moderkakan som satt fle och blödde. Sedan tog det 3 månader och vi var gravida igen.
Har inte kört på ÄL-stickor nu utan räknar med att den infaller mellan dag 12-14 som den gjort tidigare och följer med i app. Kanske måste börja ÄL-testa om inte tar sig snart, men tycker bara jag blir stresad av dem och att blir lite för mycket press på sängkammarverksamheten :) Försöker få till det varannan/var tredje dag under mitt "fertila fönster" :)