• Loea

Bim juni 2020

Lizzie09 skrev 2020-05-29 10:52:23 följande:

Tog ett clearblue nyss, och visst är där ett blått steck! Hade verkligen inte räknat med att det skulle gå så fort :'). Var så rädd att det skulle bli samma kamp som förra gången. Plussade med dottern på äl+9 så därför hade jag lite gett upp hoppet när jag inte gjorde det denna gång, dumt jag vet, haha. När jag fick bruna flytningar igår så trodde jag verkligen att det var kört och hade verkligen inte tänkt testa idag, men så gjorde jag det ändå och tur var väl det :D

Åh vad kul!! Grattis igen! Sån lättnad att få slippa det kämpandet kan jag tänka mig.

Ja blir så lätt att man hoppas så vansinnigt mycket och så tänker man på den personen man läste om (eller sig själv för den delen) som plussade astidigt och så hoppas man att det är samma denna gången och att det borde synas. En, två dagar känns som en evighet att vänta just då samtidigt som det är ingenting gentemot alla dom dagar man faktiskt kommer vara gravid.
  • Loea
    Asplövet18 skrev 2020-05-29 10:41:43 följande:

Tror ni man kan plussa från äl+7? Jag har bim från mån-fre nästa vecka då jag har kort lutealfas (10-12 dagar), min temp har legat konstant högre sen äl förra fredagen (enligt NC + äl test, dock pcos så litar inte på dem). Dock känns det som den kom tidigare då tempen dippade ordenligt på onsdagen och jag då hade mer äl sekret... Vad tror ni? 

Det händer jättemycket i hormonnivåerna de sista dagarna innan bim och med tanke på att ägget fäster ÄL+6 så skulle jag vilja säga att det är omöjligt att få ett rättvisande resultat ÄL+7.

Det bästa tyckte jag var att bestämma sig för när man själv anser det rimligt att lita på ett resultat och hålla sig till det. Tex brukar ÄL+12 vara hyfsat bra. Sen kan man plussa några dagar innan och efter det också. Men är sällan någon idé att lägga flera hundra och energi och hopp på att testa från ÄL+8 typ. Hade själv ändå inte litat på ett resultat vid den oavsett om det är positivt eller negativt. Dessutom sker massa missfall dom första dagarna som bara kommer se ut som mens. Sen för dig med kort lutealfas skulle jag säga att man kanske kan våga sig på att testa ÄL+10 om man har svårt att hålla sig. Håller tummarna! :)
  • Loea
    vegaveravegavera skrev 2020-05-29 13:53:07 följande:

ÄL+11 idag. Tog ett medvetet beslut när jag satt helt svimfärdigt trött på toan imorse att inte ta ett test ännu. Jag kissar verkligen nästan i sömnen det första jag gör när jag vaknar så brukar ha så svårt att komma ihåg att jag ska testa! Men kanske imorgon... är bara så rädd att få negativt. Vill bli gravid så så så himla gärna nu. Har till och med bett till gud för första gången sen jag var liten!! Vet inte om jag borde vänta ännu en dag, söndag den 31a är det bim-1 och då ska det ju visa sig om något är där. Har noll symptom dock. Förutom extrem trötthet men det skyller jag på solen 100%!

Haha känner igen den känslan, får verkligen kämpa med ägglossningstesten varje morgon. Så irriterande när man missar det. Imorgon är ändå en rimlig dag att testa för dig! Har du några test som har högre känslighet? Hur länge har ni försökt?
  • Loea
    vegaveravegavera skrev 2020-05-29 15:24:23 följande:

Har bara RFSU testa tidigt hemma! Och den har ju inte speciellt bra rykte, men på bim-2 borde den ändå kunna leverera tycker jag! Detta är 5e försöket totalt men första försöket med ÄL test :)

Ja det tycker man ju! Det är ju inte så tidigt alls ju.

Åh men det låter ju lovande! Det var först när vi träffade in ÄL med stickor som vi blev gravida. Har sjukt långa cykler så vart ute och snurrade helt fel. Spännande att se om det gick vägen denna gången för er! :)
  • Loea
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-29 15:31:49 följande:

Äl+11 idag o va tok negativt i morse. Inte köpt något nytt test än. En liten del av mig vill springa till apoteket och köpa och en liten del av mig tänker "om du nu är gravid så förr eller senare kommer de ju bli ett jäkla streck på testen du har hemma. Bit ihop kvinna" xD får se vilken sida som vinner min inrrw diskussion. Har kämpat i 1,5 år så de har gått åt många test. Mycket pengar på ingenting. :$

Haha känner igen den känslan! Den logiska delen av hjärnan säger verkligen till en att man är ju gravid eller inte oavsett om man testat eller inte. Och man kommer vara det i många månader till förhoppningsvis efter det så man har god tid på sig! Men en eller två dagar är aldrig så långa som innan bim.

Ja fy, det hinner bli en del onödiga test då. Har du använt ÄL-test för att kunna pricka in äl?
  • Loea
    Olivträdet skrev 2020-05-30 12:34:47 följande:

Äl+9

När man får ömmande bröst, är det i själva brösten eller bröstvårtorna som kan bli ömma vid ev. Graviditet?

Sånna tecken är olika på olika människor. Ofta känner man mer vid mens än vid graviditet. Vissa får ömma bröstvårtor, andra ömma bröst osv. Försökte tolka sånt i början men visade sig snabbt att det var nästintill omöjligt då man känner olika vid olika månader vid mens precis som vid graviditet. Bästa är att bara anteckna utan att försöka tolka så mycket till en början. Efter ett tag kan man börja se mönster osv hos sig själv och då har man något konkret att utgå ifrån. Har googlat tusen olika "tecken" med ordet gravid efteråt. Bara slöseri med hopp och tid.
  • Loea
    vegaveravegavera skrev 2020-05-30 11:09:01 följande:

Bättre bild

Ååh men det ser ju helt klart positivt ut!! Grattis!!
  • Loea
    vegaveravegavera skrev 2020-05-30 16:29:47 följande:

Aah tack för grattisar!! Det här känns så sjukt, har verkligen noll symtom denna månad? Har känt mig så lättirriterad och pmsig senaste dagarna så var 100 på att det inte vart något denna månad.. Vågar inte riktigt riktigt tro på det ännu, bim på måndag, tänkte testa med clearblue digital då, det är väl det mest säkra testet har jag hört?

Haha ja har hört om många som haft det så! Att det är just den månaden man inte känner massa symptom. Ja gör det! Dom brukar kännas säkra :)
  • Loea
    myownworstenemy skrev 2020-05-30 23:13:52 följande:

Jag kör Clearblues digitala ägglossningstest. Vet du (eller någon annan) hur sent efter fast gubbe man skulle kunna ha ÄL? Är det inom 12, 24 eller 48 timmar? Jag har BIM den 4/6, så snart kommer jag veta om det blev något eller inte. Hoppas!

Har hört runt 24 timmar men ibland kan det ta längre tid för ägget att lossna. Åh hoppas! Känns ju som att du haft bra koll på äl osv. Håller verkligen tummarna! När tänker du testa? :)
  • Loea
    myownworstenemy skrev 2020-05-31 19:43:11 följande:

Jag hoppas också! Om jag inte är gravid nu kommer det vara ännu en månad där jag verkligen känner mig som det men inte är det. Pga det har jag lagt alldeles för mycket pengar på dyra test så jag kommer nog testa på BIM tidigast. Jag ska försöka hålla mig tills dess i alla fall! Det är ju bara fyra dagar kvar, så det borde gå.

Ja förstår vad du menar, hade tre sånna månader på raken efter att jag slutade med prevmedel. Så sjukt frustrerande att ha alla symptom i boken men ändå uteblir pluset. Känna verkligen onödigt med alla dom pengarna så fort det är ny månad och man bara skulle väntat två dagar extra. Men så svårt när man är mitt i det.
Svar på tråden Bim juni 2020