• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Ann3h
    Frassex skrev 2020-05-26 06:36:41 följande:

Nu tror jag faktiskt på att det är en ny graviditet! Tog ett cb idag och jämförde med cb när missfallet startade. Och jag vet att efter blödningen fick jag ännu svagare pluss med cb. Fattar inte hur det kunde ta sig igen mtp hcg rester och kort cykel men supertacksam. Kan inte riktigt glädjas än dock, efter alla våra missfall och sena avbrytanden så ropar jag inte hej än. Så nu bara hålla tummarna att den nya bönan vill stanna och är frisk! :)

Grattis!! Hoppas på en frisk å stabil liten böna :D
  • acge
    Frassex skrev 2020-05-26 06:36:41 följande:
    Ja det var det jag tänkte, känns som att många inte får fullt utslag på stickor! Tycker nästan det ser starkast ut den 18/5 men kan ju som du säger även varit där senare den 20/5. Hoppas ett guldägg har släppt och att det fäster! :) du får uppdatera, jag håller tummarna stenhårt!

Nu tror jag faktiskt på att det är en ny graviditet! Tog ett cb idag och jämförde med cb när missfallet startade. Och jag vet att efter blödningen fick jag ännu svagare pluss med cb. Fattar inte hur det kunde ta sig igen mtp hcg rester och kort cykel men supertacksam. Kan inte riktigt glädjas än dock, efter alla våra missfall och sena avbrytanden så ropar jag inte hej än. Så nu bara hålla tummarna att den nya bönan vill stanna och är frisk! :)
    Massa grattis! Håller tummarna för dig att det går hela vägen denna gång!
  • fruitloop
    Olivträdet skrev 2020-05-25 21:30:09 följande:
    Åh, kul. Får återkomma efter gravtest. Är er bäst att ta testet 5 dagar innan bim eller bara invänta mens. Jag har testa tidigt stickor hemma hihi
    Haha, jag är alltid så otålig och börjar testa direkt efter äl typ :p men av erfarenhet är det sjuuukt onödigt. Slösade säkert 10 test förra månaden helt i onödan.... Med sonen plussade jag äl+9 (vilket är sjukt tidigt). Så denna månad ska jag ialf vänta till äl+9.

Kan du hålla dig så är det ju minst slöseri på tester om du väntar till bim =) (men vet själv hur svårt det är att vänta, haha!)
  • Staus

Hej

nu är jag redo att skriva här igen efter missfallet den 17 maj i v.6

Slutade blöda helt nu i helgen vilket var såååå skönt.

Var på VUL igår och allt såg mycket bra ut. Slemhinna på 7mm och ägglossning på g sa barnmorskan. Jag känner mig sjukt positiv och även om missfallet var sorgligt så är det ändå ett tecken på fertilitet. Föregående försök lyckades efter 4 månader. Hoppas så innerligt på en till graviditet och att denna ärta stannar hos oss.

• Staus
    Ann3h skrev 2020-05-26 06:41:23 följande:

Varning för ingående intim information!!!

Jag å sambon sexade till det för två dagar sedan. Ungefär 1vecka efter ÄL. Men jag kände redan under sexandet att detta inte blev bra, fick typ kraftig mensvärk å det började göra mer å mer ont. Efteråt hade jag kraftig sammandragning å kunde knappt räta ut kroppen. Har än mensvärk men inga blödningar. Någon som har haft liknande nån gång i sitt liv eller hört talas om det???

Kolla upp om du har urinvägsinfektion, så här jag kännt då jag haft det efter och under sex.
  • 33villbligravid
    fruitloop skrev 2020-05-26 08:42:36 följande:
    Haha, jag är alltid så otålig och börjar testa direkt efter äl typ :p men av erfarenhet är det sjuuukt onödigt. Slösade säkert 10 test förra månaden helt i onödan.... Med sonen plussade jag äl+9 (vilket är sjukt tidigt). Så denna månad ska jag ialf vänta till äl+9.

Kan du hålla dig så är det ju minst slöseri på tester om du väntar till bim =) (men vet själv hur svårt det är att vänta, haha!)
    Ja - jag plussade också med sonen på ÄL + 10 och då var det så starkt att antagligen synats redan någon dag tidigare. Så vet ju att det för mig syns tidigt. Ändå tog jag förra månaden hur många test som helst och intalade mig jag såg skuggor och streck, men inte var där ju ngt.

Denna månaden försöker jag hålla ut längre för blir så besviken med negativa test ...
  • 33villbligravid
    Staus skrev 2020-05-26 08:50:28 följande:

Hej

nu är jag redo att skriva här igen efter missfallet den 17 maj i v.6

Slutade blöda helt nu i helgen vilket var såååå skönt.

Var på VUL igår och allt såg mycket bra ut. Slemhinna på 7mm och ägglossning på g sa barnmorskan. Jag känner mig sjukt positiv och även om missfallet var sorgligt så är det ändå ett tecken på fertilitet. Föregående försök lyckades efter 4 månader. Hoppas så innerligt på en till graviditet och att denna ärta stannar hos oss.

Lycka till! Mitt första barn kom till några månader efter ett missfall och sedan gick allt bra! Som du sa så nu vet du åtminstone att du/ni är fertila :)
  • sbina86
    Lägger till mig med :) Är dock osäker på mitt bim så kanske ändrar sen :P

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet
  • vegaveravegavera

Hej alla duktiga kämpande!! Länge sen jag skrev nu så verkar ha halkat ur! Är på ÄL+8 idag. 5e försöket totalt men 1a försöket med ÄL-stickor och rosenrot. Har svårt att vara positiv för jag blev så himla ledsen av mensen sist. Känner såklart efter ändå fastän jag inte vill... haft ont i brösten sen ÄL+4 vilket är väldigt tidigt för mig. Men ingenting behöver ju betyda någonting har man ju lärt sig :-----) Lägger till mig själv i listan och uppdaterar här med hur det går såklart!!

BIM JUNI 2020:

Vegaveravegavera 1/6, 25 år, Första barnet

• MsPinnipeds

BIM JUNI 2020:

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

Svar på tråden Bim juni 2020