• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Frassex
    Ann3h skrev 2020-05-26 06:41:23 följande:

Varning för ingående intim information!!!

Jag å sambon sexade till det för två dagar sedan. Ungefär 1vecka efter ÄL. Men jag kände redan under sexandet att detta inte blev bra, fick typ kraftig mensvärk å det började göra mer å mer ont. Efteråt hade jag kraftig sammandragning å kunde knappt räta ut kroppen. Har än mensvärk men inga blödningar. Någon som har haft liknande nån gång i sitt liv eller hört talas om det???

Vet att många får sammandragningar av orgasm när de är gravida, även väldigt tidigt gravida. Håller tummarna att det är av den anledningen! ;)
  • Anonym (Låt det gå)
    Frassex skrev 2020-05-26 20:13:30 följande:

Jag skulle nästan tro att äl var cd 22. Oftast är tempen som lägst när man närmar sig äl pga östrogenökningen som sker precis innan LH ökning. Sen tror jag dippen på cd 26 är en corpusluteumdipp. Så skulle tippa du är på äl +8 idag. Hur lång cykel och lutealfas brukar du ha?

Tack för ditt svar! Brukar ha 29-31 dagars cykel och en lutealfas på 12 dagar. De har nog helt enkelt blivit en sen ägglossning denna månaden! Men kanske inte så sen som jag befarade iaf. Är spänd nu för har inte mina typiska "ömma bröst" som alla andra månader givit falska förhoppningar om ett eventuellt pluss. Får nog googla corpusluteumdipp för har ingen aning om vad de är för något :3 vet bara att de betyder gulekropp ungefär haha
  • Frassex
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-26 20:26:41 följande:

Tack för ditt svar! Brukar ha 29-31 dagars cykel och en lutealfas på 12 dagar. De har nog helt enkelt blivit en sen ägglossning denna månaden! Men kanske inte så sen som jag befarade iaf. Är spänd nu för har inte mina typiska "ömma bröst" som alla andra månader givit falska förhoppningar om ett eventuellt pluss. Får nog googla corpusluteumdipp för har ingen aning om vad de är för något :3 vet bara att de betyder gulekropp ungefär haha

Ja jag tror det iallafall för tempökning får man efter äl eftersom progestronet som frisätts då höjer tempen så äl innan cd 22 känns uteslutet. Jag lärde mig om corpus dipp denna cykel, googlade på engelska och verkar vara vanligt tom äl +5 då ägget frisätts från sitt skal och kan avge en hög dos östrogen som sänker tempen innan corpus luteum börjar producera progestron som återigen höjer tempen dagen efter. Om jag nu förstod allt rätt :) håller tummarna att avsaknaden av ömma bröst faktiskt är ett symtom och du får ett pluss!
  • Anonym (Låt det gå)
    Frassex skrev 2020-05-26 20:37:41 följande:

Ja jag tror det iallafall för tempökning får man efter äl eftersom progestronet som frisätts då höjer tempen så äl innan cd 22 känns uteslutet. Jag lärde mig om corpus dipp denna cykel, googlade på engelska och verkar vara vanligt tom äl +5 då ägget frisätts från sitt skal och kan avge en hög dos östrogen som sänker tempen innan corpus luteum börjar producera progestron som återigen höjer tempen dagen efter. Om jag nu förstod allt rätt :) håller tummarna att avsaknaden av ömma bröst faktiskt är ett symtom och du får ett pluss!

Ja men dåså! Då får man hoppas att de blir något denna månaden. Har försökt att få syskon länge och väntar på tid för att påbörja våran fertilitetsutredning. Skulle vara så underbart att kunna säga att de gick av sig själv precis när vi skulle fått hjälp! Vilken dag är du på? Väntar på äl eller bim?
  • Scrootie
    Frassex skrev 2020-05-26 20:08:20 följande:

Tack hörrni men lyckan vart inte långvarig. Började precis blöda och fått massa mensvärk. Trodde verkligen att det kunde gå vägen då testet imorse var så starkt och fint men tji fick jag. Börjar bli less på alla missfall, mina ägg måste verkligen vara ruttna! Men det är bara ladda om inför nästa äl om 13 dagar om den kommer som den gjort förut eller blir tidig även denna cykel. Hejja alla oss som kämpar!!

Usch jag beklagar! Förstår att det måste vara väldigt påfrestande att få upp hoppet upprepade gånger och att det sedan inte går vägen.

Du har kanske skrivit detta tidigare, men är det första barnet eller syskonförsök? Och hur många försök är ni inne på, kan ni inte få en missfallsutredning?
  • luna21

Hej alla fina!

Vet inte om jag hamnar rätt nu, men jag tog ut min p-stav idag i hopp om att bli gravid. Förra gången plussade jag redan månaden efter jag tog ur min stav och hoppas givetvis på det denna gång också även fast jag innerst inne inte tror det kommer gå så snabbt. Blev ingen fulländad graviditet förra gången så jag hoppas på det i år. Hoppas jag får haka på eran tråd.

Blir 25 i år och inga barn sen tidigare.

Kramis

• Ann3h
    Frassex skrev 2020-05-26 20:18:53 följande:

Vet att många får sammandragningar av orgasm när de är gravida, även väldigt tidigt gravida. Håller tummarna att det är av den anledningen! ;)

Det får vi verkligen hoppas ;) men jag ha beställt hem ett hemma test för uvi också. Dock ha jag haft en del uvi i mitt liv å aldrig upplevt det så här. Då jag inte ha känningar annars, då nu även mensvärken gått över. Så jag hoppas verkligen på ditt alternativ ;)
  • Frassex
    Anonym (Låt det gå) skrev 2020-05-26 20:50:08 följande:

Ja men dåså! Då får man hoppas att de blir något denna månaden. Har försökt att få syskon länge och väntar på tid för att påbörja våran fertilitetsutredning. Skulle vara så underbart att kunna säga att de gick av sig själv precis när vi skulle fått hjälp! Vilken dag är du på? Väntar på äl eller bim?

Jag förstår. Nyfiken, får man ivf hjälp gratis trots att man har syskon?

Jag är på äl +11. Fick missfall förra cykeln och trodde äl skulle bli sen pga kvarvarande hcg men den kom supertidigt, redan cd 10 (!!!). Plussade starkt imorse igen MEN började blöda och kraftig mensvärk ikväll :( så börjar om igen nu. Räknar med 13 dagar till äl (om den inte blir tidig/sen) och 9-10 dagars lutealfas bara.
  • Frassex
    Scrootie skrev 2020-05-26 21:20:45 följande:

Usch jag beklagar! Förstår att det måste vara väldigt påfrestande att få upp hoppet upprepade gånger och att det sedan inte går vägen.

Du har kanske skrivit detta tidigare, men är det första barnet eller syskonförsök? Och hur många försök är ni inne på, kan ni inte få en missfallsutredning?

Det är syskonförsök, har en dotter född aug -18. Det sjuka är att vi blir gravida jättelätt, tagit sig på första försöket alla grr. I oktober förra året plussade vi första gången men blev missfall v 7, avvaktade en mens sen plussade vi igen som slutade med ett sent avbrytande i v 15 pga downs syndrom nu i mars, avvaktade en mens sen plussa vi igen som blev missfall några dagar efter pluss sen körde vi direkt på nu igen för jag vart otålig och ja det vart ju ett pluss men nu blöder jag ju... så ja en missfallsutredning kanske inte vore dumt. Ledsamt bara efter allt som varit, men ska försöka hitta lite ny energi under dagar.
Svar på tråden Bim juni 2020