Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Bim juni 2020

Loea skrev 2020-06-06 09:03:34 följande:

Är det blankt så är det ofta det de är. Därför jag inte litar på symptom, dom kan vara olika vid olika graviditeter och många gånger olika vid olika menscykler. Men du kanske ska satsa på test som mäter från 10hcg och inte 25 som dom oftast gör (lurigt här, vissa heter testa tidigt fast dom "bara" mäter från 25).

Tog själv ett testa tidigt idag nu på morgonen, ÄL+11 bim-3, och det visade totalt blankt. Så är helt enkelt inte gravid. Är inte ens säker på att jag hade riktig ÄL denna månaden men hoppades ändå.

Jag tror tyvärr också så! Men man vill ju alltid leva på hoppet! Jag har BIM nästa veckas ons eller to och hade tänkt testa på måndag, men är så rädd att bli besviken att kanske hellre väntar in mensen ändå.. hoppas så klart vi alla får plus ändå!
  • 33villbligravid

Gick just tillbaka i kalendern och kollade att jag med sonen plussade på CD 26 och minns det var helt klart och tydligt och inte alls svagt. Så om följer motsvarande sku jag kunna testa på ti om mensen inte ännu kommit ... men borde ju nog synas redan på måndag ..

• 33villbligravid

Oj men skönt att vi är många här nu i samma sits! De värsta dagarna är ju precis innan BIM ... sen en vacker dag får man två självklara streck på testet och börjar oroa sig för annat ????

Jag känner mig exakt som före mens. Irriterad, molvärk och kissnödig. Magkänslan säger verkligen inte gravid denna månad ...

• 33villbligravid
    Scrootie skrev 2020-06-06 17:44:33 följande:

[quote=80449394][quote-nick]Leia123 skrev 2020-06-06 16:54:34 följande:[/quote-nick]

Grattis!! Men oj, gick tillbaks och kollade på det testet du la upp i förrgår, det testet var ju knappt synligt. Så fick du 2-3 veckor på detta idag, bra stegring!!! :)[/quote]

Ja - tänkte samma! Grattis! Och ger ju hopp till oss alla som testat negativt före BIM eller fått svaga streck :)

Minns du Leia123 hur det var i dina tidigare graviditeter? När har du plussat då? Dvs har det varit på samma sätt eller olika? :)
  • 33villbligravid
    amandakollb skrev 2020-06-07 10:35:13 följande:

Hej, såg att vi har bim samma dag, 11 juni! Jag testade imorse och var negativt.. har du testat något ännu eller ska du vänta några dagar?:)

Hej! Jag har inte helt bestämt ännu, men tror testar senast på tisdag. Då borde det visa om är plus och annars kommer väl mensen snart. Är helt övertygad om att inte blev ngt iom testade blankt i fredags och då jag varit gravid tidigare har jag alltid plussar tidigt MEN får se :)

Tycker här är många negativa test nu. Hoppas på plus snart i tråden!!
  • 33villbligravid

Negativt test nu på morgonen BIM -3. Äsch! Men är nog bara att invänta mensen nu och ladda om för nästa månad. Trist för tyckte vi fick till det så bra under ÄL-veckan men alltid räcker det så klart inte ...

• 33villbligravid
    amandakollb skrev 2020-06-08 06:59:56 följande:

Fick också negativt nu på morgonen, så känns kört denna månad :(

Buu :/ I feel you! Vilken dag är du på?
  • 33villbligravid
    amandakollb skrev 2020-06-08 07:28:25 följande:

Enligt Natural cycles är jag på äl+10/bim-3. Är på andra omgången letrozol+ovitrelle och tog ovitrelle för 13 dagar sen så borde snarare va på äl+11 eller äl+12 så kan va att NC satte ut äl för sent.

Själv? Hur många omgångar har ni försökt?

Oj äsch! Brukar ju ha bra effekt de där medicinerna har jag hört. Vi är bara inne på försök 2 med syskon ännu, men man vill ju alltid det hellre ska gå snabbt än långsamt :)
  • 33villbligravid
    amandakollb skrev 2020-06-08 07:46:52 följande:
    Ja får hoppas de! Gick första snabbt?:) vi är på försök nr 5 (varav 2a med letrozol). Har så glesa ägglossningar så skönt nu att få försöka varje månad iaf!
    Det första barnet tog sig först på försök nr 5 (och första cykeln med letrozol) men slutade tyvärr i mf vecka 12 pga blödande moderkaka. Sedan var vi gravida igen tre månader senare och tror det var på andra försöket vi plussade. Är inte helt säker på om hann med 2 eller 3 ägglossningar innan det blev plus före mf. Har också en gång blivit oplanerat gravid som 21 som slutade i abort. Så ganska varierande framgång med att bli gravid. 

Trodde detta sku göra att kan slappna av mer då vet att det nog brukar lyckas förr eller senare, men icke! ;)
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-06-08 07:49:08 följande:
    Nä, vi fick också till det bra under ÄL, men mensen dök upp som väntat nu på morgonen :-/
    Äsch :/ Hur länge har ni försökt? Ngn ny strategi ni tänkt ta till nästa månad? Du får tänka på att njuta av midsmooar utan graviditetsrestriktioner :)
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-06-08 08:46:24 följande:
    Kommande cykel blir sjätte försöket. Aldrig varit gravid vad jag vet! Många i min umgängeskrets håller på med IVF och jag vill helst slippa den stressen :-/

Jag har ätit bidrottninggele i en månad så fortsätter med det, plus andra vitaminer och folsyra så klart. Också hört att stor dos C-vitamin ska vara bra för att producera hormoner!? Så jag plussar på med det, kan väl inte skada Själv då? Hur ofta får ni till det under ÄL-veckan?
    Denna vecka fick vi till det CD 10, 11 och 13 samt 17. Jag har kallt räknat med att har ÄL mellan dag 12 och 14 för så var det då häll på med äl-test förra månaden men kan ju så klart vara att cykeln ändrats. 

Om Äl varit typ dag 15-16 kan vi ju så klart i teorin ha missat äl. Få se när mensen dyker upp. 

Ja - hoppas det tar sig för er innan IVF. Men skönt att veta att det också finns som ett halmstrå! 
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-06-08 10:45:49 följande:
    Om Äl var dag 15-16 så fick ni ju till det dag 10,11 och 13! Det ska ju också kunna fungera! Hade du några känningar runt ÄL?

Min ägglossning hoppade helt plötsligt från CD12-13 till CD15-16 för några månader sedan. Ingen aning om varför, men nu verkar den stabil där så det är jag tacksam för också! Även om väntan därmed blir några dagar längre
    Ja, alltså jag tänker att det inte kan vara pga av att vi låg för lite i alla fall. Jag hade ganska mkt känningar kring ÄL och faktiskt efter Äl också. Först tyckte jag det värkte på vänster sida och sedan på höger och till sist i båda äggstockarna, men nu har allt avtagit och känner mindre än vanligt innan mens. Förutom att är på väldigt irriretar humör. Främst på min man, men nog på kollegor och svärmor också ;) Men är säkert bara PMS.

Ja ÄL kan säkert hoppa - kanske testar med stickor här igen ngt tag för att se att säkert har ÄL överhuvudtaget, men iofs har jag så regelbunden mens att gyn åtminstone menade jag inte egentlige behöver testa för den sakens skull.
  • 33villbligravid
    Aammi skrev 2020-06-08 13:43:29 följande:

Hej hej!

Jag har egentligen BIM idag men ingen mens ännu, men har börjat misstänka att min ägglossnings skedde senare än jag trodde (mätte inte äl) och att BIM egentligen är på fredag, dvs att jag skulle vara BIM -4 idag. Försöker vänta lite innan jag tar nästa test.

Jag mår hur som helst superkonstigt, känner mig trött, svullen, illamående, har huvudvärk och är framförallt förstoppad. Förstoppad brukar jag aldrig bli, men det kanske bara är en följd av att jag ätit gravidvitaminer med järn. Igår fick jag en brunaktig flyttning vilket jag inte brukar få innan mens. Nåväl, den som lever får se

Förstoppning är väl iofs ett graviditetstecken :)
  • 33villbligravid

Vaknade med ont i magen och mens ... två dagar tidigt dessutom men helt i linje med mina ÄL-känningar. Fan också, men skönt att pinan denna månad är över!

Hoppas blir plus för er som ännu väntar!!

• 33villbligravid

Oj! Stort grattis!!! Äntligen lite goda nyheter här i tråden!

acge skrev 2020-06-09 07:09:44 följande:

Bestämde mig för att testa imorse, BIM+2. Kunde inte bli mer tydligt!?? CB early detection visade innan uppsägningstiden ens hunnit gå ut.

• 33villbligravid

Hmm... på vilken dag är du? Tycker syns på Clearblue, om än svagt!

Jag var en gång på fest då jag precis plussat. Jag gjorde så att valde drycker i mörkare flaska som jag hällde ut på toa och fyllde på med vatten istället! 

Och blandade "drink" utan alkohol - dessutom tog jag ett glas vin till maten som jag smuttade på och hällde ut lite i taget i en blomkruka .. INGEN gissade ngt!

Lycka till :)

Staus skrev 2020-06-12 09:04:14 följande:

e

Ja ni som vet vet ju att det alltid syns tydligare live.

Testade för att jag ska på fest i 2 dagar, alla vet att vi fick MF förra månaden. Vill inte göra samma misstag så jag får se hur jag döljer detta.
Svar på tråden Bim juni 2020