• Frassex

Bim juni 2020

Majja92 skrev 2020-05-16 09:23:56 följande:

Tjoho, idag steg tempen! :D vilken häftigt känsla när man vet till 100% att man prickat in ägglossningen! Kom igen nu kroppeeeeeen <3

Underbart! :D Håller tummarna för pluss!
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-16 14:34:34 följande:

Ja jag fortsätter testa med äl och ser om det ökar igen nästa vecka då det borde vara äl egentligen.

Ja vi myste på onsdagen och igår fredag så har säkrat upp där om det skulle vara så :)

Åh brukar du har dubbla äl?

Så svårt det nu att veta efter missfall. Känns som kroppen kom igång snabbare än vanligt?

Spännande att följa utvecklingen! Om det var äl nu eller om du får nån ökning nästa vecka.

Tänkte säga att jag tog ett gravtest till idag mest för skojs skull, ville se om jag fortfarande har hcg och det har jag, übersvagt men ändå. Så verkar ju gå att ägglossa trots hcg!
  • Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-16 14:34:34 följande:

Ja jag fortsätter testa med äl och ser om det ökar igen nästa vecka då det borde vara äl egentligen.

Ja vi myste på onsdagen och igår fredag så har säkrat upp där om det skulle vara så :)

Åh brukar du har dubbla äl?

Så svårt det nu att veta efter missfall. Känns som kroppen kom igång snabbare än vanligt?

Glömde skriva men nej inte så vitt jag vet har jag haft dubbla äl. Det lär man ju aldrig få veta heller så länge man inte får tvåäggstvillingar och den sannolikheten känns ju minimal så det är nog bara kroppen som spelar spratt efter missfallet. Men håller med, känns som att Kroppen kom igång snabbare, hade ju trott det skulle ta längre tid!
  • Frassex

Någon som har erfarenhet av äl blödning? Allt känns så märkligt just nu. Fick en blödning igårkväll, väldigt väldigt liten, kom bara i trosan. Enligt tempen var äl i torsdags men fick extrema äl smärtor på fred kväll och sen blödningen lörd kväll. Kan en äl blödning komma så dagen efter? Eller är det alltid samma dag?

• Frassex
    Jamiee skrev 2020-05-18 19:03:05 följande:

Har nog fått ordning nu först på äl tror jag.

Följer man kalender och räknar missfallet som en mens så ska jag ha äl på onsdag.

Och såhär ser stickorna ut nu. Ökar ju sakta nu om man ser på senaste dagarna längst ner :)

Det blir ju en tydlig ökning! Då håller jag tummarna att äl kommer som den brukar på onsdag. Är ju alltid skönt när kroppen hittar tillbaka direkt trots missfall! Sen är det bara räkna ner till bim :) Uppdatera gärna hur det går med älen!

Min tempkurva förvirrar mig denna gång och min kropp för den delen. Vet inte om jag mätt fel eller ej, fick en dag med tempdipp helt plötsligt men tempen gick upp igen dagen efter. Samtidigt tokförvirrad över älen som jag inte vet om den var dubbel eller bara tempfel, smärtorna och den lilla lilla blödningen i lördags.
  • Frassex
    Maramba skrev 2020-05-19 09:06:22 följande:

En fråga till er som har ganska regelbundna cyklar: vilken dag i cykeln har ni äl ungefär?

Avser då er som tempar och/eller använder äl-test. Nyfiken på hur mycket det kan variera. :)

Jag tempar och använder ältest. Brukar få äl cd 13 och ibland 14-15. Denna cykel kom dock äl cd 9 enligt temp och äl test. Dock väldigt äl smärta dag 10, minimal blödning cd 11 (kanske äl blödning?) så är osäker om tempen cd 9 vart fel eller om jag kanske haft dubbel äl? Hur har du själv?
  • Frassex
    Canama skrev 2020-05-19 18:16:01 följande:

Om jag minns rätt så kan man få en tempdipp när ägget fäster, skulle de kunna vara så? :D

Åh jag önskar det var så men denna tempdipp kom äl +2 så alleles för tidigt. Implantationsdipp sker nog tidigast äl +5-6 eller senare. Efter lite googlande så kom jag fram till att det handlar om en corpus luteum (gulkroppen) dipp. Alltså när ägget frisätts från sitt skal så avges en stor dos östrogen som bidrar till tempdipp innan corpus luteum hunnit börja producera progesteron som ökar tempen igen. Känns väldigt sannolikt när jag läste om det och såg liknande tempgrafer som min.
  • Frassex
    milor skrev 2020-05-19 19:02:26 följande:

Ser nu att du också fick en äl blödning! Har det slutat?

Åh vad intressant att nån mer än jag verkar haft det! Aldrig haft tidigare så vart nervös ett tag att något var galet. Det var lite blod i trosan när jag gick på toaletten på kvällen, stoppade i en tampong som jag tog ut efter kanske 2 timmar. Den var väldigt torr och bara lite brunt på så det var inte mycket som kom och därefter inget mer. Har du haft det tidigare? Undrar vad det beror på?
  • Frassex
    milor skrev 2020-05-19 21:31:47 följande:

Okej, nej jag har aldrig fått det förut så jag var/är också lite orolig. Ska bli spännande att se om tempen går upp imorgon! 

Jag fick blödningen vid 11 idag, tog ett trosskydd och där blev det lite lite brunt/rosa. Det kommer fortfarande lite nu på kvällen (mer när jag torkar mig vid toalettbesök), men verkligen inte mycket. 

När ungefär har du BIM?

Låter som min blödning! Vi får helt enkelt hoppas det är ett tecken på ett stort och fint ägg :) gick tempen upp idag?

Jag har kort lutealfas på 9-10 dagar :/ så bim blir nog månd om jag utgår från att äl smärtan i fredags var äl, fick tempökning redan fred morgon men litar inte på den pga smärtorna fred kväll (om jag inte hade dubbel äl, alltså en äl på torsdan också men det går ju inte veta). Borde ju hänga i maj tråden men var inställd på sen äl pga missfall, vid tidigare missfall har äl kommit runt cd 20, nu hör och häpna cd 9 eller 10 (!!) tänker att det nog inte är så bra med såhär tidig äl, känns som stor risk för omoget ägg eller att slemhinnan inte hinner byggas upp så är inställd på att det inte kommer bli nått. när har du bim?
  • Frassex
    milor skrev 2020-05-20 18:36:41 följande:

Tråkiga nyheter, tempen gick inte upp imorse och idag kom mensen! :/ Har inte haft nån anovulatorisk cykel sen när jag började tempa men tyckte att det var konstigt att ägglossningen var så sen, istället fick jag alltså tidig mens. Men men! Kan ändå vara med i juni-tråden eftersom jag nu beräknas ha BIM i slutet på juni, haha.

Tråkigt att du hade missfall! Håller tummarna för att det ska lyckas nu!!

Åh vad tråkigt att höra. Gud vad trist med anovulatorisk cykel. Men jag håller tummarna att äl kommer lite tidigare nästa cykel och det är ett guldägg som bringar pluss på stickan!
Svar på tråden Bim juni 2020